ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در قبرس

رشته ریاضی در قبرس

رشته ریاضی در قبرس به عنوان یکی از رشته های علوم پایه در سال های اخیر توجه بسیاری از علاقه مندان و دانشجویان را به خود جلب کرده است و از همین روست که جمعیت زیادی هر ساله از این طریق وارد قبرس می شوند. حضور دانشگاه های معتبر در میان جامعه اروپایی و نزدیکی نسبی به خاک ایران با وجود قرار گیری در قاره اروپا بر جذابیت این کشور برای تحصیل افزوده است. در برخی از مواقع هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس به مراتب ارزان تر از دانشگاه های ترکیه است و تحصیل در این کشور را مقرون به صرفه تر می کند.

به طور کلی بسیاری از افراد از آن جهت که دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند این کشور را برای تحصیل انتخاب نمی کنند اما در شرایط فعلی می توان آن را یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهایی دانست که با جذب مهاجران خارجی شرایط تحصیل آن ها را حتی در دانشگاه های دولتی فراهم می کند. با توجه به افزایش نرخ مهاجرت به قبرس در سال های اخیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح شرایط رشته ریاضی در قبرس خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های قبرس برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در قبرس برای دانشجویان بین المللی چه مقدار است؟
  • شرایط کار دانشجویی در قبرس چگونه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در قبرس چیست؟
  • درآمد یک متخصص علوم ریاضی در قبرس چه مقدار است؟

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در قبرس

پس از اینکه برای تحصیل در قبرس خود را آماده کنید بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با دانشگاه های این کشور به دست آورید و با توجه به رزومه تحصیلی خود بهترین گزینه ممکن را برای تحصیل خود در نظر داشته باشید. هرچه دانشگاه شما از نظر اعتبار شرایط بهتری داشته باشد، شما در آینده فرصت های کاریابی و همچنین تحصیل بهتری را در خارج از کشور خواهید داشت.

یکی از بهترین دانشگاه های قبرس برای تحصیل، دانشگاه دولتی قبر است که در شهر نیکوزیا پایتخت این کشور بنا شده اس. قدمت این دانشگاه اگرچه به سال 1989 می رسد اما اولین دانشجویان در سال 1992 اجازه نام نویسی در این دانشگاه را پیدا کردند. دانشگاه دولتی کیرنیا نیز در شهری با همین نام واقع شده است و فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرده است اما با اینو وجود توانسته است جمعیت بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کند.

دانشگاه اروپایی قبرس نیز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است که فعالیت خود را از سال 1961 در شهر نیکوزیا آغاز کرده است. این دانشگاه بزرگ ترین جمعیت دانشجویان بین المللی قبرس را در خود جای داده است. دانشگاه دولتی نیکوزیا نیز در سال 1980 فعالیت رسمی خود را در پایتخت قبرس آغاز کرده است و امروزه یکی از بهترین دانشگاه های این کشور شناخته می شود.

دو دانشگاه شرق مدیترانه که از سال 1979 فعالیت خود را آغاز کرده است و همچنین دانشگاه نیرایست در شهر نیکوزیا نیز دیگر گزینه های در دسترس علاقمندان به تحصیل رشته ریاضی در قبرس هستند و دانشجویان متقاضی می توانند تحصیلات خود در این دانشگاه ها را تا سطح دکترا ارتقا دهند.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در قبرس

هزینه تحصیل رشته ریاضی در قبرس

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با مهاجرت تحصیلی باید مد نظر قرار داد، شرایط مالی است که در کشور مقصد، پیش روی دانشجو قرار می گیرد. دانشجویان در یک کشور ثانویه، باید شهریه دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی خود در آن کشور را به طور شخصی پرداخت کنند. با توجه به قوانین داخلی هر کشور برخی از دانشجویان اجازه کار در کشور دیگر را خواهند داشت و می توانند هزینه های زندگی خود را تا حدود زیادی تامین کنند.

یکی از مزایای زندگی در قبرس هزینه های مناسب زندگی در این کشور است. به طور کلی هزینه های زندگی در قبرس و ترکیه تفاوت چندانی ندارد و دانشجویان بسته به شهر و سبک زندگی خود ممکن است ماهیانه به 350$ تا 600$ (دلار) نیاز داشته باشند. زندگی در خوابگاه های دانشجویی و همچنین خانه های اشتراکی می تواند به صورت قابل توجهی هزینه های زندگی را کاهش دهد. از طرف دیگر دانشجویان بین المللی در قبرس به تازگی اجازه کار پیدا کرده اند و می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های قبرس نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه تحصیل در قبرس در دانشگاه های خصوصی این کشور می تواند تا 20000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا کند در حالی که تحصیل رشته ریاضی در دانشگاه های دولتی هزینه ای تقریبا معادل 1800$ تا 4500$ (دلار) در سال را برای دانشجویان دربر خواهد داشت.

درآمد فارغ التحصیلان ریاضی در قبرس

یکی دیگر از دغدغه های اصلی دانشجویان برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود، شرایط اقامت پس از تحصیل در آن کشور است. دانشجویانی که بتوانند شغل مناسبی را در کشور محل تحصیل خود به دست آورند، این شانس را خواهند داشت که با دسترسی به ویزای کاری، اقامتی بلند مدت را از آن خود کرده و در نهایت شهروندی آن کشور را نیز به دست آورند.

شرایط در قبرس نیز به همین صورت است. افرادی که در رشته ریاضی تحصیل می کنند، بیشتر وارد حوزه های آموزش و کار در محیط های علمی خواهند شد و به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع به دستمزدهای بسیار بالایی نیز دسترسی دارند. در نمودار زیر متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی را می توان مشاهده کرد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور قبرس

در مقایسه با درآمد شهروندان سایر کشورهای اروپایی، درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی چندان مناسب به نظر نمی رسد اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود در قبرس و همچنین کمتر بودن هزینه های زندگی در این کشور، باید اشاره داشت که یک فارغ التحصیل رشته ریاضی، به طور متوسط درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در کشور قبرس را تجربه خواهد کرد. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در قبرس و سایر کشورهای پیشرفته جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *