ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در لوکزامبورگ

رشته ریاضی در لوکزامبورگ

تحصیل رشته ریاضی در لوکزامبورگ میتواند یک ایده عالی باشد زیرا اگرچه لوکزامبورگ از کوچکترین کشورهای جهان است اما فضایی کاملا جهانی ارائه میدهد و خانه برخی از بهترین دانشگاه ها در جهان است. لوکزامبورگ به عنوان ترکیبی جذاب از فرهنگ های هلندی، آلمانی و فرانسوی، تجربه تحصیل غنی کننده ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این کشور اروپایی یکی از امن ترین کشورها در جهان است و به دلیل چند فرهنگی بودن، هر دانشجوی خارجی می تواند به راحتی با فضای پر جنب و جوش آن سازگار شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته ریاضی در لوکزامبورگ به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته ریاضی در لوکزامبورگ؟

در لوکزامبورگ تنها یک دانشگاه دولتی وجود دارد و این دانشگاه شهریه های پایینی را از دانشجویان دریافت می کند: دانشگاه لوکزامبورگ. هزینه های تحصیل در این دانشگاه (با استثنا یک یا دو برنامه تحصیلی) بین 0 تا 5200€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. این دانشگاه تنها دانشگاه دارای رتبه برتر لوکزامبورگ در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی می باشد. رتبه این دانشگاه در رتبه بندی های مختلف به صورت زیر است:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
دانشگاه لوکزامبورگ201601653

لوکزامبورگ به دلیل فرهنگ کاملا باز خود شناخته شده است. این کشور دارای سه زبان رسمی لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی است و بسته به علاقه و زمان، دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل و زندگی در این کشور این زبان ها را بیاموزند یا سطح زبان خود را به راحتی ارتقا دهند. لوکزامبورگ یکی از اقتصادهای برجسته جهان است. ممکن است دانشجویان زیادی تمایل داشته باشند که پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند و شروع به کار کنند زیرا حداقل حقوق در سال 2020 در این کشور در حدود 2100€ (یورو) در ماه بود. همچنین لوکزامبورگ کشوری با بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در کل جهان است.

از طرف دیگر، بررسی وضعیت امنیت در این کشور اروپایی نشان می دهد که لوکزامبورگ کشور امنی برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در آن را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در لوکزامبورگ

دانشجویان می توانند در اوقات فراعت خود با کاوش در چشمگیرترین ساخت و سازهای محلی در لوکزامبورگ که برخی از آن ها دارای قدمتی چند صد ساله می باشند، بسیار سرگرم شوند. به عنوان مثال، دانشجویان می توانند از the Vianden Castle، the Adolphe Bridge و the National Museum بازدید کنند.

مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی در دانشگاه لوکزامبورگ

برنامه کارشناسی ارشد (Master’s Degree) رشته ریاضی ارائه شده در دانشگاه لوکزامبورگ (University of Luxemburg) دارای یک برنامه درسی انعطاف پذیر و با استاندارد بالا می باشد که به نیازهای واقعی دانشجویان و بازار کار نزدیک است. این برنامه 24 ماه به طول می انجامد و تحصیل در آن به صورت تمام وقت است. تاریخ شروع برنامه و مهلت ارسال درخواست برای تحصیل در آن در سال های 2021 و 2022 به صورت زیر می باشد:

تاریخ شروع برنامهمهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2021قبل از جولای 2021، برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا
سپتامبر 2022قبل از آوریل 2022، برای دانشجویان بین المللی

زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. این برنامه دروس پیشرفته ای را ارائه می دهد. نقاط قوت این برنامه عبارتند از:

  • برنامه های درسی با همکاری نمایندگانی از صنعت و بانک ها طراحی شده است.
  • تیم آموزشی به بالاترین کیفیت آموزشی متعهد است.
  • آموزش عملی و کارآموزی ها در لوکزامبورگ با شرکای انتخاب شده انجام می گیرد.

برخی از دروس ارائه شده در برنامه کارشناسی ارشد رشته ریاضی در دانشگاه لوکزامبورگ عبارتند از:

  • جبر تعویض پذیر
  • هندسه ریمانی
  • نظریه اعداد الگوریتمی
  • مبانی ریاضیات گسسته
  • مدل های احتمالی در امور مالی

الزامات عمومی برای ورود به این برنامه عبارتند از:

  • فارغ التحصیل کارشناسی یا معادل آن با حداقل 180 ECTS در ریاضیات یا رشته های مشابه
  • زبان: سطح B2 در انگلیسی
  • نامه توضیحی (cover letter) به زبان انگلیسی در شرح علاقه متقاضی به دروس و اهداف تحصیلی وی
  • CV مفصل
  • کپی مدرک کارشناسی و ریزنمرات مربوطه یا سندی مشابه برای مدرکی معادل
  • یک قطعه عکس
  • کپی مدارک شناسایی/ گذرنامه

مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی در دانشگاه لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته ریاضی در لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ تنها یک دانشگاه دولتی وجود دارد – دانشگاه لوکزامبورگ. از بین 5 پنج دانشگاه خصوصی این کشور، ما Sacred Heart University Huxemborg را به عنوان مثال انتخاب می کنیم تا ایده ای کلی در مورد شهریه ارائه دهیم:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه لوکزامبورگ بین 0 تا 5200€ (یورو) در سال است. برخی برنامه های خاص دانشگاهی مانند کارشناسی ارشد مدیریت لجستیک و زنجیره تامین سالانه 24000€ (یورو) هزینه دارند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه Sacred Heart University Luxembourg بیش تر است. دامنه هزینه تحصیل در این دانشگاه بین 29000€ تا 39000€ (یورو) برای هر برنامه دانشگاهی (شامل تمامی سال های تحصیل) است.

این دو دانشگاه بین دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا تفاوتی قائل نیستند. بنابراین، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و غیر آن شهریه یکسانی را پرداخت می کنند. به علاقه مندان توصیه می کنیم از وب سایت دانشگاه مورد نظر خود برای اطلاع از آخرین و به روزترین رقم شهریه خود بازدید کنند زیرا شهریه ها هر سال قابل تغییر هستند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته ریاضی در لوکزامبورگ

بررسی هزینه زندگی در لوکزامبورگ نشان می دهد که کشور ارزانی نیست. دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور ثروتمند بسته به نیاز و سبک زندگی خود به بودجه 700€ تا 1500€ (یورو) در ماه نیاز دارند. برخی از هزینه های زندگی دانشجویان در لوکزامبورگ عبارتند از:

  • محل اقامت (خوابگاه دانشگاه): 350€ تا 400€ (یورو) در ماه
  • محل اقامت (اجاره خصوصی): 600€ تا 1000€ (یورو) در ماه
  • خدمات رفاهی ماهیانه: 180€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • کتاب و متریال تحصیلی: 400€ (یورو) در سال
  • غذا و مواد غذایی: 300€ تا 450€ (یورو) در ماه
  • کارت حمل و نقل عمومی: برای همه رایگان است.

چگونگی زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری چند زبانه و چند فرهنگی است که زندگی دانشجویی سرگرم کننده و فعالی را به دانشجویان ارائه می دهد. لوکزامبورگ همچنین به دلیل استانداردهای بسیار بالای آموزشی و تکنیک های مدرن آموزشی، فارغ التحصیلان منحصر به فردی را تربیت می کند. در لوکزامبورگ دانشجویان می توانند در حین تحصیل به صورت نیمه وقت کار کنید و بعد از فارغ التحصیلی همچنان از گزینه 12 ماه اقامت خود بهره مند می شوند. دانشجویان در لوکزامبورگ بهترین های تاریخ، تحصیلات و سرگرمی را تجربه می کنند. جوامع دانشجویی نیز بسیار پر جنب و جوش و فعال هستند و دانشگاه ها مشارکت دانشجویان را از طریق باشگاه ها، انجمن ها، رویدادها و بازی هایی که در زمان های مختلف سال برگزار می شود، تشویق می کنند.

لوکزامبورگ همچنین با چشم انداز و تجربه منحصر به فرد خود، جمعیت فزاینده ای از دانشجویان و مهاجران بین المللی را از مناطق مختلف جهان در خود جای داده است. علاقه مندان به ورزش و تناسب اندام همچنین می توانند در هر نقطه از این کشور جایی برای خود پیدا کنند؛ فعالیت های ورزشی هیجان انگیز بسیاری در دانشگاه های لوکزامبورگ وجود دارد. در این کشور، زندگی دانشگاهی برای اکثر دانشجویان بسیار چند وجهی است، برنامه درسی بین 3 تا 6 ساعت در روز است.

بسته به رشته تحصیلی، برخی کلاس های درسی به مدت یک ساعت در روز و برخی دیگر به مدت 6 ساعت در روز طول می کشند. به علاقه مندان تحصیل رشته ریاضی در لوکزامبورگ توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *