ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در لیتوانی

رشته ریاضی در لیتوانی

تحصیل در رشته ریاضی در لیتوانی به معنای تحصیل در رشته مورد علاقه در سطح اتحادیه اروپا اما با هزینه ای کم تر است که مورد توجه می باشد. لیتوانی به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا از تمام ارزش های اروپای مدرن برخوردار است و در زمره کشورهای چندزبانه و تحصیل کرده در منطقه بالتیک قرار دارد. لیتوانی آسان ترین کشور در حوزه شنگن برای گرفتن ویزاست. در حقیقت، آمار نشان می دهد در سال 2018، 98.7% از درخواست های ویزای شنگن که به این کشور ارائه گردیده پذیرفته شده است. همچنین، لیتوانی کم تر از کشورهایی مانند آلمان و فرانسه درخواست دریافت می کند. در نتیجه، متقاضیان ویزا از زمان انتظار کوتاه تری برخوردار می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی به شرح زیر تهیه نموده است.

تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی

ریاضیات علم مطالعه اعداد، ساختار و تغییر است و ریشه آن به فلسفه می رسد. این رشته باستانی معمولاً برای محاسبه، شمارش و اندازه گیری استفاده می شود. با این حال، ریاضیات یک رشته پیچیده است که شامل تئوری ها، کشف الگوها و توسعه قوانین می باشد و ملقب به “ملکه علوم” است. در طول تاریخ، تعداد قابل توجهی از ریاضیدانان مانند گالیله، آلبرت انیشتین، فیثاغورس، ارشمیدس و بسیاری دیگر نوآوری هایی را وارد ریاضیات کردند و نظریه ها و راه حل های جدیدی را برای مسائل تحلیلی به وجود آوردند. اصول ریاضی را می توان در رشته هایی مانند پزشکی، علوم طبیعی، مهندسی، امور مالی و علوم اجتماعی نیز یافت. دانشجویانی که لیسانس ریاضی دارند، در صورت تمایل به ادامه تحصیل می توانند وارد گرایش های ریاضیات کاربردی، آمار، فیزیک یا مهندسی شوند.

چنین برنامه ای مهارت هایی مانند دانش حساب، جبر، مثلثات و استدلال قیاسی قوی را توسعه می دهد. پس از فارغ التحصیلی از دوره کارشناسی ارشد در ریاضی، دانشجویان این حق انتخاب را دارند که به عنوان محقق عملیاتی، آمارگر، حسابدار، تستر نرم افزار، معلم و غیره استخدام شوند. در کشور لیتوانی نیز مانند سایر کشورهای جهان این رشته محبوب در دانشگاه هایی مانند دانشگاه شناخته شده ویلنیوس برای علاقه مندان ارائه می گردد. در لیتوانی نیز این رشته در تمامی سطوح (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و گرایش های مختلف (مانند ریاضیات، ریاضیات مالی و اکچوئری و غیره) در دسترس علاقه مندان به تحصیل قرار دارد. و علاوه بر دانشجویان لیتوانیایی، دانشجویان سایر کشورها نیز می توانند برای تحصیل رشته ریاضی در این کشور اقدام نموده و در آن جا به تحصیل بپردازند.

تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی

معرفی برنامه کارشناسی ارشد رشته ریاضی در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس یکی از قدیمی ترین دانشگاه های شمال اروپا و بزرگ ترین دانشگاه لیتوانی است. این دانشگاه محبوب ترین دانشگاه برای تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی می باشد. در این بخش به معرفی برنامه کارشناسی ارشد ریاضی در این دانشگاه می پردازیم. بررسی این برنامه نشان می دهد که طول مدت تحصیل در آن 24 ماه بوده و تحصیل به صورت تمام وقت انجام می گیرد. همچنین زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان شروع آن در سال 2021 به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستشروع برنامه
قبل از جولای 2021سپتامبر 2021

هدف برنامه کارشناسی ارشد ریاضی در دانشگاه ویلنیوس، آموزش متخصصان واجد شرایطی است که دارای دانش پیشرفته ای در ریاضیات محض و کاربردی و همچنین مهارت های قوی حل مسئله باشند تا بتوانند با موفقیت از پس مسائل علمی، صنعتی و اقتصادی برآیند. فارغ التحصیلان این برنامه قادر به کار در موسسات علمی و آموزشی، صنایع فناوری پیشرفته، سازمان های تحلیل داده ها و تحقیقات اجتماعی، موسسات مدیریتی و غیره خواهند بود. فارغ التحصیلان همچنین می توانند در هر حوزه دیگری که دانش ریاضی، مهارت های تحلیلی و توانایی آن ها برای استفاده از نرم افزارهای تخصصی مورد نیاز است حرفه خود را دنبال کنند.

هزینه تحصیل در این رشته برای دانشجویان بین المللی 5000€ (یورو) در سال می باشد. دانشجویان باید هزینه های زندگی در ویلنیوس، پایتخت و بزرگ ترین شهر لیتوانی، را نیز در نظر داشته باشند که به 490€ تا 856€ (یورو) در ماه می رسد. برای تحصیل در این برنامه، متقاضیان باید دارای نمره 5.5 در IELTS یا 65 در TOEFL باشند. علاقه مندان به تحصیل در این رشته باید دارای مدرک کارشناسی و سطح زبان انگلیسی B2 یا بالاتر از آن باشند.

دلایل تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی

لیتوانی کشوری کوچک و مدرن در اروپاست که اندکی از همه چیز برخوردار است و برای دانشجویانی که می خواهند به خارج از کشور بروند اما بودجه زیادی ندارند ایده آل است. برخی از دلایل و مزایای تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی عبارتند از:

مزایای تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی

بررسی هزینه تحصیل در لیتوانی نشان می دهد دانشگاه های دولتی این کشور از دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیل مقرون به صرفه ای را دریافت می کنند. به عنوان مثال، شهریه مقاطع مختلف به صورت زیر شروع می شود:

  • 1300€ (یورو) /سال برای مقطع کارشناسی
  • 1000€ (یورو) /سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  • 8400€ (یورو) /سال برای مقطع دکتری.

نکته ای که در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی لیتوانی وجود دارد این است که دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) می توانند برای فرصت هایی که توسط بودجه دولتی تامین می شود اپلای کنند. دیگر این که همه دانشجویان (EU و غیره EU /EEA) می توانند برای فرصت های دکتری با بودجه دولتی اپلای کنند. در مورد دانشگاه های خصوصی در لیتوانی نیز باید گفت مانند هر کشور دیگری، در آن جا نیز این دانشگاه ها گران ترند و آن ها معمولا تفاوتی بین دانشجویان EU و دانشجویان غیر EU /EEA قائل نیستند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی

لیتوانی بخشی از اتحادیه اروپا است و بنابراین واحد پول ملی آن یورو (€) می باشد. بررسی هزینه زندگی در لیتوانی نشان می دهد این کشور در مقایسه با همتایان غربی خود ارزان است. دانشجویان بین المللی برای زندگی در لیتوانی به بودجه ای بین 350€ تا 750€ (یورو) در ماه نیاز دارند. البته باید توجه داشت که سبک زندگی و عادت های دانشجویان تعیین کننده مقدار پول مورد نیاز برای زندگی آن ها در لیتوانی می باشد. اکثر دانشگاه های لیتوانی این امکان را برای دانشجویان فراهم می کنند که در خوابگاه ها زندگی کنند. مزایای اصلی این امر عبارتند از:

  • خوابگاه ها نوسازی شده و مجهز به مبلمان لازم هستند
  • آنها ارزان ترین نوع محل اقامت برای دانشجویان هستند (70€ تا 200€ (یورو) در ماه)
  • مبلغ پرداختی برای خوابگاه ها خود شامل خدمات رفاهی است و این یعنی پرداخت جداگانه هزینه خدمات رفاهی وجود ندارد.

اجاره یک آپارتمان شخصی گران تر است و قیمت آن در مکان های نزدیک به مرکز شهر به طور قابل توجهی رشد می کند:

  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 285€ (یورو) در ماه
  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 415€ (یورو) در ماه
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 455€ (یورو) در ماه
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 700€ (یورو) در ماه

در این زمینه باید هزینه خدمات رفاهی را نیز در نظر داشت که ماهانه 80€ تا 140€ (یورو) به فهرست هزینه های دانشجویان اضافه می کند. به علاقه مندان تحصیل رشته ریاضی در لیتوانی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه مهاجرت از طریق تحصیل به لیتوانی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *