ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در مالتا

رشته ریاضی در مالتا

رشته ریاضی در مالتا با یک محیط عالی جهت تجربه ای شگفت انگیز از آموزش عالی همراه است. تاریخ مالتا که یک کشور جزیره ای در دریای مدیترانه است به 5900 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این کشور از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا است و از روابط نزدیکی با دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است. اکثر کالج ها و دانشگاه های آن در حوالی والتا واقع شده اند. موسسات آموزش عالی آن دوره های متنوعی را ارائه می دهند به طوری که هر دانشجوی بین المللی می تواند رشته مورد علاقه خود را در آن جا بیابد. مالتا یکی از آفتابی ترین کشورها در جهان است و از بیش از 300 روز آفتابی در سال بهره می برد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته ریاضی در مالتا به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته ریاضی در مالتا؟

مالتا یک جواهر مخفی واقعی برای دانشجویان بین المللی با احساس ماجراجویی است. این کشور استاندارد عالی آموزشی، استاندارد زندگی مقرون به صرفه و فرصت های شغلی هیجان انگیز بسیاری را در صنایع آینده ارائه می دهد. مالتا کشوری است که برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ارزش قائل است. فارغ التحصیلان ماهر که در مالتا اقامت دارند یا به آن مهاجرت می کنند می توانند از تخفیف های مالیاتی، ویزاهای سریع و پشتیبانی رایگان برای راه اندازی یک کسب و کار جدید بهره مند شوند. بررسی وضعیت آموزش در مالتا نشان می دهد این کشور گام های بزرگی را در جهت ادغام در بازار جهانی آموزش برداشته است.

بررسی وضعیت امنیت در مالتا نشان می دهد این کشور مکان امنی برای تحصیل و زندگی برای دانشجویان است:

وضعیت امنیت در مالتا

در سال 2018، دولت مالتا برای فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی که وارد نیروی کار می شوند تخفیف مالیاتی اعلام نمود. بر این اساس، هر کسی که دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد به مدت یک سال از پرداخت مالیات معاف می شود در حالیکه فارغ التحصیلان دکتری دو سال تخفیف مالیاتی چشمگیر دارند. این قوانین جدید در مورد فارغ التحصیلانی که به صورت پاره وقت تحصیل کرده اند نیز اعمال می شود. این تخفیف های مالیاتی برای جذب بهترین و برجسته ترین دانشجویان از سراسر جهان طراحی شده است.

مالتا مکانی عالی برای یادگیری انگلیسی است. سالانه حدود 75000 دانشجوی بین المللی در دوره های زبان انگلیسی آن ثبت نام می کنند. اکثر دانشجویان بین المللی در ژوئیه وارد مالتا می شوند و تعطیلات تابستانی را با فرصت بهبود زبان انگلیسی ترکیب می کنند. مالتا یک اقتصاد پایدار در منطقه یورو با فضای کسب و کاری استقبال کننده است و مکانی ایده آل برای شروع کار یا راه اندازی فعالیت است. با این حال، مکانی عالی برای زندگی است. سطح زندگی در این کشور بالاست.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته ریاضی در مالتا

وقتی صحبت از هزینه تحصیل و زندگی در مالتا می شود، دانشجویان می توانند در هر دو مورد هزینه های مقرون به صرفه ای را انتظار داشته باشند. برای دانشجویان اتحادیه اروپا و شهروندان مالتا، تحصیلات دانشگاهی رایگان است. اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی ملزم به پرداخت شهریه به موسسات آموزشی مالتا خواهند بود. مبلغ واقعی شهریه ممکن است در هر دوره و دانشگاه متفاوت باشد اما دانشجویان به طور متوسط می توانند حدود 2000€ (یورو) پرداخت کنند. به علاوه، هزینه های اقامت خصوصا در محوطه دانشگاه به مبلغ بیش تری نیاز دارد. در جدول زیر تمام هزینه های عمده ای که دانشجویان برای یک ماه زندگی در مالتا متحمل می شوند را ارائه می کنیم:

آیتم هزینه زندگیهزینه بر حسب یورو
اجاره بها700€
خدمات رفاهی خانگی80€
حمل و نقل ماهانه (محلی)26€
هزینه هر وعده غذایی8€ تا 10€
اینترنت34€

همچنین، دانشجویان باید حداقل 300€ (یورو) برای تمام هزینه های اصلی نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که بیمه درمانی ای دریافت می کنند که هر گونه نگرانی در مورد سلامتی آن ها را پوشش می دهد.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته ریاضی در مالتا

چگونگی اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل رشته ریاضی در مالتا

در حالی که برخی استثناها برای شهروندان اتحادیه اروپا وجود دارد، شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در مالتا نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی، ترجیحا ویزای شینگن، دارند. متقاضیان برای درخواست ویزای دانشجویی باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری مالتا به خود ارتباط بگیرند تا در جریان فرآیند آن قرار بگیرند. در اینجا مهمترین اسناد و مدارکی را معرفی می کنیم که متقاضیان باید قبل از درخواست ویزای دانشجویی خود برای تحصیل در مالتا آن ها را چک کنند:

  • فرم درخواست ویزا که به طور مناسب پر شده باشد.
  • گذرنامه معتبر
  • عکس هایی به اندازه عکس گذرنامه که باید مربوط به شش ماه گذشته باشد و باید با شرایط تعیین شده توسط سفارت مطابقت داشته باشد.
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا متقاضی می تواند نامه وضعیت دانشجویی نیز ارائه دهد.
  • مدرک بیمه مسافرتی که باید طول دوره تحصیل متقاضی را پوشش دهد و حتماً از شرکت بیمه گواهی دریافت کند تا در درخواست وی قرار گیرد.
  • سند اثبات بودجه مالی کافی. پیشنهاد می شود که متقاضی باید 30€ (یورو) در روز داشته باشد و برای کل مدت زمانی که قصد تحصیل در مالتا را دارد همین مقدار را محاسبه کند. همچنین، به عنوان اثبات تمکن مالی، متقاضی می تواند صورتحساب های بانکی، فیش های حقوقی یا چک های مسافرتی خود را با مبلغ مورد نیاز برای اقامت در مالتا ارائه دهد.
  • سند اثبات برنامه های سفر، یعنی نحوه سفر به مالتا. علاوه بر این، سفارت مالتا تأکید کرده است که متقاضیان باید قبل از درخواست ویزای دانشجویی سفر خود را از قبل رزرو کنند.
  • هزینه درخواست ویزا که ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد، بنابراین برای اطلاع از هزینه ویزای شینگن یا هر نوع دیگری که درخواست می شود و همچنین روش پرداخت باید با سفارت در تماس بود.

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل ریاضی در مالتا

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل ریاضی در مالتا پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در دانشگاه های دولتی مالتا می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی مالتا برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا 0€ (یورو) در سال است در حالی که برای دانشجویان غیر از آن می تواند بین 2000€ تا 31000€ (یورو) در سال باشد.
  • هزینه زندگی حین تحصیل رشته ریاضی در مالتا می تواند چه مبلغی باشد؟ در این کشور هزینه های زندگی ماهیانه یک دانشجو می تواند رقمی بین 500€ تا 800€ (یورو) باشد.
  • آزمون های رسمی زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های مالت کدامند؟ IELTS، PTE Academic، C1 Advanced و TOEFL.
  • دلایل و مزایای تحصیل رشته ریاضی در مالتا کدامند؟ نبود مانع زبانی، امنیت بالا، چشم اندازهای زیبا، تقویت زبان انگلیسی، آب و هوای شگفت انگیز، کار ضمن تحصیل، آموزش باکیفیت و غیره.

به علاقه مندان تحصیل رشته ریاضی در مالتا توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *