ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در مکزیک

رشته ریاضی در مکزیک

تحصیل رشته ریاضی در مکزیک یک گزینه ایده آل برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود و علاقه مندان فراوانی دارد زیرا این کشور آمریکایی خانه دانشگاه های درجه یک و بیش از بیست سایت میراث جهانی یونسکو می باشد. تحصیل در مکزیک فرصت ویژه ای را برای سفر به مکان های تاریخی و شهرهای خاص این کشور به دانشجویان می دهد. مکزیک با چشم انداز زیبا، فرهنگ غنی و متنوع و آثار هنری بیشمار خود، یکی از پربازدیدترین مکان ها در جهان است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. در عین حال، مکزیک در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان سراسر جهان می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته ریاضی در مکزیک به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته ریاضی در مکزیک؟

مکزیک پربازدیدترین مکان در آمریکای لاتین است و سرگرم کننده ترین مکان برای گردشگران، دانشجویان و همچنین افراد محلی است. تحصیل در مکزیک تجربه ای به یاد ماندنی را برای دانشجویان رقم می زد. اما چرا باید تحصیل در مکزیک را انتخاب کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم سیستم آموزش عالی مکزیک به طور شگرفی در حال رشد است. نه تنها برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی رتبه کسب نموده اند بلکه آنها همچنین آموزش با کیفیت بالا را ارائه می دهند. یک نکته مهم در مورد آموزش مکزیک، مقرون به صرفه بودن آن است. سیستم آموزش عالی این کشور از نظر کیفیت آموزشی که ارائه می دهد مقرون به صرفه ترین برای دانشجویان بین المللی است.

فرهنگ متنوع مکزیک چیزی است که دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. در زمان حضور در مکزیک، دانشجویان این فرصت را دارند که با گروهی از افراد متنوع متعلق به فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنند و با فرهنگ آنها آشنا شوید. همچنین، در مکزیک حدود 60 زبان بومی صحبت می شود، بنابراین دانشجویان این فرصت را دارند که چند زبانه شوند. در این بین، مهم ترین زبان، اسپانیایی است و چه روشی بهتر از یادگیری یا تقویت زبان اسپانیایی در حین زندگی در مکزیک و تمرین با مردم محلی آن! اسپانیایی دومین زبان دارای بیش ترین گویشور در جهان است، بنابراین توانایی صحبت کردن به این زبان در رزومه کاری دانشجویان بسیار خوب به نظر می رسد و می تواند قدم بزرگی برای کسب یک حرفه بین المللی باشد.

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره کردیم، تحصیل در مکزیک دلایل و مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

مزایای تحصیل در مکزیک

 

هزینه های لازم برای تحصیل رشته ریاضی در مکزیک

بررسی هزینه تحصیل در مکزیک نشان می دهد که برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور می تواند بین 1000€ تا 10000€ (یورو) و یا حتی بیش تر در سال باشد. به متقاضیان تحصیل در مکزیک توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات دقیق و معتبر در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود یا با نماینده دانشگاه تماس بگیرند و یا به وب سایت آن موسسه آموزشی مراجعه نمایند.

بررسی هزینه زندگی در مکزیک نیز نشان می دهد که با توجه به فاکتورهایی مانند شهر محل اقامت، نوع محل اقامت و عادت های دانشجو، هزینه های زندگی دانشجویان در مکزیک می تواند به طور قابل توجهی متفاوت از هم باشد. اما طبق سایت معتبر numbeo هزینه های زندگی یک فرد مجرد در مکزیک، البته بدون در نظر گرفتن اجازه بها، 455.33$ (دلار) در ماه برآورد می شود. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در مکزیک را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در مکزیک

جدول زیر مبلغ اجاره بها در مکزیک در صورت اجازه آپارتمان را نشان می دهد:

نوع آپارتماناجاره بها بر حسب دلار
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر348.87$
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر224.44$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر694.44$
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر490.14$

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته ریاضی در مکزیک

هر دانشجوی بین المللی که مایل به تحصیل در مکزیک است، نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی مکزیک دارد. مکزیک دو نوع ویزای دانشجویی دارد که عبارتند از:

انواع ویزای دانشجویی مکزیک

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی مکزیک عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • گذرنامه معتبر
  • عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی متقاضی خطاب به سفارت مکزیک
  • صورتحساب های بانکی یا سرمایه گذاری های سه ماه گذشته
  • هزینه پردازش ویزای دانشجویی

متقاضیانی که تابعیت کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنند را ندارند باید توجه داشته باشند که مدارک اقامت قانونی خود در آن کشور (مانند اجازه اقامت) را نیز در بین اسناد و مدارک فوق دارا باشند.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته ریاضی در مکزیک

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل در مکزیک

برای ارائه درخواست جهت تحصیل در مکزیک، متقاضیان باید مستقیماً از طریق دپارتمان پذیرش به دانشگاه ها درخواست ارائه دهند. همه دانشگاه های مکزیک از نظر شرایط پذیرش متفاوت هستند و بسته به دانشگاه و دوره تحصیل (course of study) ممکن است از متقاضی خواسته شود که از قبل در آزمون ورودی شرکت کند. در مکزیک، شرایط پذیرش در دانشگاه ها / کالج ها مستلزم ارائه مدارک معینی توسط متقاضی است. برای این که متقاضی بتواند در مکزیک تحصیل کند، باید مدارک ذکر شده در زیر را آماده داشته باشد:

  • ریزنمرات رسمی آکادمیک
  • گذرنامه معتبر
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نمرات آزمون مهارت انگلیسی مانند TOEFL /IELTS
  • رزومه

زندگی دانشجویی در حین تحصیل در مکزیک

اگرچه مکزیک یک کشور غالباً اسپانیایی زبان است اما هنوز هم انگلیسی به طور گسترده ای در آنجا استفاده می شود و بنابراین دانشجویان بین المللی در حالی که در مکزیک اقامت دارند با مشکلی مواجه نمی شوند. اگرچه، این واقعیت در مورد مکزیک درست است که مکانی کاملا خشن است اما وقتی دانشجویان این مطلب را فراموش کنند و آنچه را که ارائه می دهد تجربه کنند، مکزیک در دنیای هیجان را به روی آن ها باز می کند. مرکز شهر میزبان یک مرکز تجاری شلوغ از فروشندگان خیابانی و غرفه های بازار است، در حالی که باریوهای (محله ها) سن آنجل و کویوآکان در مکزیکوسیتی جذابیت شهرهای کوچک آرام را فراهم می کنند. شهرهای توریستی بسیاری در مکزیک وجود دارند که زندگی پر از سرگرمی و هیجانی را برای دانشجویان فراهم می کنند.

برخی از شهرهای دانشجویی مکزیک عبارتند از:

  • مکزیکوسیتی
  • پوئبلا
  • کانکون
  • آکاپولکو
  • تیخوانا
  • گواناجواتو

به علاقه مندان تحصیل رشته ریاضی در مکزیک توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه بورس تحصیلی مکزیک با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *