ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در هند

رشته ریاضی در هند

زمانی که صحبت از تحصیل رشته ریاضی در هند می شود به این مفهوم است که فرد بیش از 1000 دانشگاه را برای رسیدن به خواسته خود در دسترس دارد. در حقیقت زمانی که فردی هند را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب می کند، می تواند اطمینان داشته باشد که به صورت قطعی پذیرش تحصیلی خود را دریافت خواهد کرد و در صورتی که ویزای تحصیلی خود را نیز تصاحب کند، قادر خواهد بود تا به این کشور وارد شده و مهاجرت خود را به صورت کامل انجام دهد.

هند یکی از پهناورترین کشورهای جهان است و دومین کشور پرجمعیت جهان است و با توجه به سیاست های محدود کننده جمعیت در چین انتظار می رود که در سال های آینده، هند بتواند جایگاه اول را از این حیث در اختیار بگیرد. اقتصاد هند نیز یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است اما به دلیل همین وسعت جمعیتی است که نتوانسته است فقر را در این کشور ریشه کن کرده و زندگی بهتری را برای شهروندان خود ایجاد کند. در سال های اخیر تحصیل در هند توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و به همین دلیل است که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح شرایط تحصیل رشته ریاضی در این کشور خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل ریاضیات کدامند؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در هند چه مقدار است؟
  • شراط کار دانشجویی در هند چگونه است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در هند به کار مشغول شوند؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هند چه مقدار است؟

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در هند

در بخش قبل اشاره کردیم که بیش از 1000 دانشگاه در هند وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهد تا در رشته ریاضی به تحصیل بپردازند اما طبیعی است که همه آن ها از کیفیت کافی برخوردار نباشند. دانشجویانی که قصد بازگشت به ایران پس از تحصیل در هند را داشته باشند، باید پیش از مهاجرت خود به این کشور لیست اعلام شده در وزارت علوم را مورد بررسی قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که دانشگاه مورد نظر آن ها در آن لیست وجود دارد چراکه درصد بسیار زیادی از دانشگاه های هند به تایید وزارت علوم ایران نرسیده است.

بهترین دانشگاه هند برای تحصیل رشته ریاضی دانشگاه الیگراه مسلمانان هند است. این دانشگاه در رده بندی کلی دانشگاه های برتر جهان جایگاهی بهتر از 792 را به دست نیاورده است اما در میان دانشگاه های ارائه کننده رشته ریاضی توانسته است جایگاه 175 را به دست آورد که در منطقه آسیای میانه یک جایگاه بسیار عالی محسوب می شود. دانشگاه های بسیار زیادی در هند وجود دارد که می توان در آن ها به تحصیل پرداخت که برخی از آن ها را در زیر می توانید مشاهده کنید.

  • موسسه تکنولوژی هند در دهلی
  • دانشگاه SRM در دهلی
  • دانشگاه اسلامی میلا در دهلی
  • موسسه تکنولوژی هندی ها در دهلی
  • دانشگاه آمبدکار در دهلی
  • موسسه تکنولوژی نتاجی سوبهاس در دهلی
  • دانشگاه بمبئی
  • دانشگاه تکنولوژی مواد شیمیایی در بمبئی
  • موسسه تحقیقات زیرساختی تاتا در بمبئی
  • دانشگاه هومی بابها در بمبئی

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در هند

هزینه های تحصیل رشته ریاضی در هند

یکی از مزیت های تحصیل در کشور هند آن است که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از افراد به راحتی می توانند این هزینه ها را تامین کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی در هند برای یک سال تحصیلی در دانشگاه های دولتی این کشور حدود 400$ (دلار) است و یا مبلغ قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد اعلام می کنند که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی هند رایگان است. از طرف دیگر هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی هند نیز سالیانه کمتر از 1500$ (دلار) در رشته ریاضی است. به همین دلیل است که به طور کلی هزینه های تحصیل در هند را بسیار مقرون به صرفه می دانند.

دانشجویان خارجی در هند اجازه کار خارج از محیط دانشگاه را نخواهند داشت و فرصت های کار دانشجویی در دانشگاه های هند نیز بسیار محدود است و به همین دلیل است که دانشجویان باید پیش از مهاجرت به هند اطمینان داشته باشند که هزینه های تحصیل و زندگی خود را به طور کامل در اختیار دارند و نیازی به کمک هزینه های تحصیلی یا کار دانشجویی در این کشور نیستند.

هزینه زندگی در هند نیز در حدود 150$ (دلار) در یک ماه است و دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند می توانند هزینه های زندگی خود را تا 75$ (دلار) در ماه نیز کاهش دهند البته باید به این نکته اشاره کرد که خوابگاه های دانشجویی در هند از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هند

از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با تحصیل در هند آن است که افراد معمولا پس از تحصیل در این کشور بار دیگر دست به مهاجرت می زنند چرا که اولویت اول با استخدام نیروی کار هندی است و دولت حمایت های بسیار زیادی را از کارفرمایان در این زمینه به عمل آورده است تا نیروی کار خارجی کمتری را استخدام کنند. درآمد و کیفیت زندگی در هند نیز عامل دیگری است که افراد کمتری تمایل به زندگی در این کشور خواهند داشت.

در نمودار زیر می توان اطلاعات کامل تری در رابطه با درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هند به دست آورد.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور هند

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هند قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان نیست اما این درآمد در هند بسیار با ارزش است و افراد به راحتی می توانند به کمک آن هزینه های زندگی خود را تامین کنند. به طور کلی هزینه های تحصیل و زندگی در هند بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در این کشور نیز تنها در دانشگاه های انگشت شماری قابل تایید و مناسب است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص تحصیل در هند و کشورهای مطرح جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و اطلاعات خود در این زمینه را تکمیل کنید و با دید بازتری به انتخاب بپردازید.

متداول ترین سوالات در باب رشته ریاضی در هند

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته ریاضی در هند پاسخ دهیم، برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته ریاضی در هند وجود دارد؟ بله، تمامی دانشجویان مستعد بین المللی که توان مالی کافی برای تحصیل در این رشته تحصیلی را ندارند می توانند از بورسیه های دانشجویی متنوع در این کشور بهره مند شوند.
  • آیا برای تحصیل رشته ریاضی در هند به مجوز اقامت نیاز داریم؟ تمامی دانشجویانی که قصد دارند بیش از 3 ماه برای اهداف تحصیلی خود در هند بمانند، باید برای دریافت مجوز اقامت این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *