ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در چک

رشته ریاضی در چک

تحصیل رشته ریاضی در چک به عنوان یکی از کشورهای بلوک شرق اروپا به دو زبان رسمی چک و انگلیسی امکان پذیر و مورد توجه می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و می توانند تنها با سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه های این کشور شوند. دانشجویان خارجی در جمهوری می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند و همین مسئله یکی از جذابیت های کشور چک برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور است.

باید در نظر داشته باشید که کشور جمهوری چک وسعت چندانی ندارد و از همین رو گزینه های تحصیل در این کشور نیز همچون کشورهای پهناور جهان همچون آمریکا و کانادا نیست و تعداد محدودی دانشگاه در این کشور وجود دارد. هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در چک سبب شده است تا این کشور در جایگاه مناسبی در جهان از نظر جذابیت تحصیل قرار داشته باشد. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی در خصوص شرایط تحصیل رشته ریاضی در چک را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • معتبرترین دانشگاه های چک برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • آیا می توان در جمهوری چک به کار دانشجویی مشغول شد؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری چک چگونه است؟
  • آیا می توان پس از پایان تحصیل به کار در جمهوری چک امید داشت؟
  • درآمد متخصصین ریاضی در کشور چک چگونه است؟

موسسات علمی معتبر در جمهوری چک

پیش از این که جمهوری چک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید، بهتر است در ابتدای مسیر به آن فکر کنید که کدام دانشگاه در این کشور می تواند برای شما بهترین شرایط تحصیل را فراهم آورد. دانشگاه چارلز در شهر پراگ به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا در سال 1348 در این شهر افتتاح شد و امروزه بهترین دانشگاه این کشور از نظر سطح آموزش است. این دانشگاه در رشته ریاضی در جایگاه 210 جهان قرار دارد و این مسئله نشان از قدرت آموزش در این دانشگاه دارد.

علاوه بر این دانشگاه، 8 دانشگاه دیگر نیز در چک وجود دارد که شما برای تحصیل رشته ریاضی در آن ها می توانید اقدام کنید. یکی از این دانشگاه ها دانشگاه دولتی استراوا است که در اواخر قرن 20 در همین شهر افتتاح شد. این شهر کوچک 250000 نفر جمعیت را در خود جای داده است و یک شهر دانشجویی بسیار مناسب برای تحصیل است. دانشگاه فنی استراوا نیز در همین شهر واقع شده است و به همین دلیل است که استراوا را شهری مناسب برای تحصیل قلمداد می کنیم. دانشگاه جنوب بوهمیا در استان چک بودِیویچ نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که امکان تحصیل در علوم پایه بخصوص ریاضی را تا مقطع دکترا برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است.

در کنار همه این دانشگاه ها، دانشگاه استراوا قرار دارد که دانشگاهی بسیار قدرتمند در رشته ریاضی است. این دانشگاه در حدود 10000 دانشجو را در خود جای داده است که بخش زیادی از آن ها را دانشجویان بین المللی شکل داده اند.

هزینه تحصیل رشته ریاضی در چک

هزینه تحصیل رشته ریاضی در چک

یکی از نکات حائز اهمیت در رابطه با تحصیل در چک هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور است. از آن جا که نوسانات ارز سبب شده است تا هزینه تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از افراد سنگین تر از گذشته شود، کوچکترین تغییر در قیمت ها می تواند اثر بسیار زیادی را در انتخاب مقصد نهایی داشته باشد. هزینه تحصیل در جمهوری چک به شدت به دانشگاهی که انتخاب می شود بستگی دارد. تحصیل رشته ریاضی در برخی از دانشگاه های چک تنها 800$ (دلار) هزینه دربر خواهد داشت و این درحالی است که برای تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور باید بیش از 5000$ (دلار) در سال به عنوان شهریه در نظر گرفته شود. شهریه تحصیل در دانشگاه های واقع شده در استان استراوا معمولا بیش تر از سایر دانشگاه های چک است.

در کنار شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که دانشجویان برای گذران زندگی باید به آن نیز توجه داشته باشند. اگر در پراک به عنوان پایتخت زندگی کنید، هزینه های زندگی برای شما بسیار سنگین تر خواهد بود و تفاوت چندانی با کشورهای مطرح جهان نخواهد داشت و باید انتظار 750$ (دلار) هزینه در ماه را داشته باشید اما به طور کلی می توان هزینه های زندگی دانشجویی در چک را بین 350$ تا 600$ (دلار) در سایر شهرهای چک ارزیابی کرد.

باتوجه به اینکه دانشجویان خارجی در جمهوری چک این فرصت را خواهند داشت که به کار دانشجویی مشغول شوند، می توان انتظار داشت که بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور از این طریق جبران شود. همین مسئله یکی از نکات مثبت در خصوص تحصیل در جمهوری چک است.

درآمد متخصصین ریاضی در جمهوری چک

یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با شرایط تحصیل در جمهوری چک آن است که شهروندان خارجی می توانند پس از تحصیل در این کشور، اجازه کار دریافت کنند و از این طریق اقامت بلند مدت جمهوری چک را بدست آورند. به همین دلیل است که میزان درآمد در جمهوری چک نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. فارغ التحصیلان رشته ریاضی در جمهوری چک بیش تر در حوزه تدریس به فعالیت می پردازند و درصد دیگر در شرکت های بزرگ تکنولوژی مشغول به کار می شوند. در نمودار زیر به صورت کلی به بررسی متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در چک پرداخته ایم.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور جمهوری چک

همان طور که از نمودار فوق بر می آید، درآمد یک متخصص رشته ریاضی در کشور چک به طور متوسط از درآمد یک هم رده خود در کشورهای پیشرفته اروپایی از جمله آلمان، اتریش، سوئد و غیره کمتر است اما باید در نظر داشته که هزینه های زندگی در این کشور نیز از سایر کشورهای نام برده شده کمتر است. به طور کلی جمهوری چک کشوری مناسب برای زندگی و همچنین پل بسیار مناسبی برای ورود به قاره اروپا است. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در این کشور یا سایر کشورهای پیشرفته جهان دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *