ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در چین

رشته ریاضی در چین

رشته ریاضی در چین جزو رشته های بسیار پرمتقاضی محسوب می شود که هر ساله دانشجویان فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. هر ساله دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در چین خود را آماده می کنند. هر ساله بر تعداد دوره های آموزشی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند افزوده می شود و همین مسئله سبب شده است تا چین بیش از پیش به مقصدی جذاب برای تحصیل تبدیل شود. دانشگاه های بسیار زیادی در چین وجود دارد و همین مسئله شانس دریافت پذیرش در این کشور را نیز افزایش می دهد.

هزینه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های چین بسیار مقرون به صرفه است و از همین رو می توان گفت که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در چین می توانند از نظر مالی هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند. بسیاری از دانشجویان در مقطع دکتری در چین نیز می توانند هزینه های تحصیل خود را از طریق بورسیه تحصیلی پوشش دهند و این نیز یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در این کشور است. در ادامه این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کافی در رابطه با رشته ریاضی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • آیا دانشگاه های چین از اعتبار کافی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در چین چگونه است؟
  • آیا می توان در حین تحصیل در کشور چین به کار مشغول شد؟
  • درآمد کار پس از تحصیل در چین چگونه است؟

موسسات علمی معتبر برای تحصیل رشته ریاضی در چین

تحصیل در چین یکی از گزینه های بسیار جذاب برای تحصیل در رشته ریاضی است چرا که بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در این رشته در چین واقع شده اند. 9 دانشگاه از 50 دانشگاه برتر جهان در رشته ریاضی در چین قرار دارند و به همین دلیل می توان اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را یک موفقیت بزرگ ارزیابی کرد. دانشگاه کوفو که در جایگاه 782 جهان قرار دارد، در رشته ریاضی بهترین دانشگاه چین است و جایگاه 19 جهان در این رشته را به دست آورده است. دانشگاه پکینگ نیز در جایگاه 23 در این رشته قرار دارد و رتبه 51 جهان در کل رشته ها را به خود اختصاص داده است. سومین دانشگاه برتر کشور چین در رشته ریاضی، دانشگاه علوم و تکنولوژی شاندونگ است که در شهر کینگدائو واقع شده است و رتبه 24 جهان را به خود اختصاص داده است.

برخی دیگر از دانشگاه های برتر چین در رشته ریاضی را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

نام دانشگاهرتبه در رشته ریاضیرتبه کل دانشگاه
دانشگاه فودان26160
دانشگاه شانگهای جیاو تونگ30122
 دانشگاه تسینگوا3628
دانشگاه علوم و تکنولوژی چین46124
دانشگاه نرمال پکن49320
دانشگاه نانکای49342
دانشگاه علوم الکترونیک و تلکنولوژی چین52342
دانشگاه مرکزی جنوب63295
دانشگاه جنوب شرقی72292
دانشگاه شاندونگ73412

از جدول فوق به خوبی می توان دریافت که دانشگاه های چین در رشته ریاضی بسیار قدرتمند هستند و با وجود اینکه در رده بندی های کلی جایگاه مناسبی را در اختیار ندارند اما به طور کلی برای تحصیل رشته ریاضی شرایط بسیار مناسبی را در اختیار دارند.

موسسات علمی معتبر برای تحصیل رشته ریاضی در چین

هزینه تحصیل رشته ریاضی در چین

هزینه تحصیل در دانشگاه های چین به شدت به نوع دانشگاه بستگی دارد. در صورتی که در یکی از دانشگاه های خصوصی چین تحصیل کنید، هزینه احتمالی سالیانه شما در حدود 12000$ تا 22000$ (دلار) است اما در صورتی که دانشگاهی دولتی را برای تحصیل انتخاب کنید شهریه سالیانه شما از 800$ تا 4000$ (دلار) در سال خواهد بود. این هزینه بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای مطرح جهان است و این در حالی است که از نظر علمی جایگاه دانشگاه های چین بسیار بهتر از همین کشورهای پیشرفته است.

علاوه بر هزینه های تحصیل دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در چین را نیز تامین کنند. در بسیاری از شهرهای کشور چین هزینه های زندگی بین 600$ تا 1000$ (دلار) است اما در شانگهای و پکن هزینه های زندگی بین 850$ تا 1250$ (دلار) در ماه است. در بسیاری از شهرهای برجسته چین خوابگاه های دانشجویی نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و همین مسئله می تواند در کاهش هزینه های زندگی در این کشور بسیار موثر باشد.

یکی از دغدغه های مهمی که برای دانشجویان خارجی معمولا پیش می آید امکان کار دانشجویی در کشور مقصد است. قانون منع کار دانشجویی در بسیاری از استان های چین برداشته شده است و دانشجویان اکنون می توانند در رابطه با کاریابی به عنوان دانشجو امیدوار باشند. از طرف دیگر با توجه به قوانین جدید، دانشجویان می توانند در دوره های کارآموزی نیز شرکت کنند و پیش از پایان دوره تحصیل خود آماده ورود به بازار کار در چین شوند. برای دریافت کار در چین بهتر است به زبان چینی مسلط باشید.

درآمد متخصصین ریاضی در کشور چین

اگر به زبان چینی مسلط باشید می توانید پس از تحصیل در چین، یک شغل مناسب در این کشور به دست آورید. به عنوان یک فارغ التحصیل در رشته ریاضی فرصت های شغلی بسیار زیادی را در اختیار خواهید داشت و همین مسئله می تواند به شما در این مسیر کمک شایانی داشته باشد. درآمد یک متخصص ریاضی در کشور چین معمولا از متوسط درآمد در این کشور بسیار بیش تر است. در نمودار زیر به صورت اجمالی میزان درآمد یک متخصص ریاضی به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور چین

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در چین می تواند درآمدی همانند یک همکار خود در کشورهای مطرح اروپایی داشته باشد. کیفیت زندگی در چین اگرچه پایین تر از این کشورهاست اما هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار کم تر است. بنابراین مهاجران می توانند با چند سال کار کردن در کشور چین پس انداز مناسبی را برای خود به دست آورند و در آینده زندگی بهتری داشته باشند. در صورتی که چین را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب کرده اید حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *