ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در ژاپن

رشته ریاضی در ژاپن

تجربه تحصیل در ژاپن به دلیل شرایط خاص فرهنگی در این کشور برای بسیاری از ایرانیان جذاب است. رشته ریاضی در ژاپن به عنوان یکی از بهترین گزینه های تحصیل در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. دانشگاه های بسیاری در ژاپن وجود دارد که فرصت تحصیل در رشته ریاضی را به متقاضیان تحصیل می دهد. زمانی که ژاپن به عنوان مقصد نهایی تحصیل در رشته ریاضی انتخاب می شود، امکان دریافت پذیرش تحصیل بسیار بالا می رود چراکه تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته بسیار متفاوت است.

متقاضیان تحصیل در ژاپن باید در نظر داشته باشند که سخت کوشی برای رسیدن به خواسته های خود در ژاپن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ژاپنی ها به سخت کوشی معروف هستند و این مسئله در تمامی حوزه های زندگی آن ها به صورت ثابت وجود دارد به همین دلیل تحصیل در این کشور تنها باید به افرادی توصیه شود که پشتکار بسیار خوبی دارند. ما در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است در رابطه با شرایط تحصیل در رشته ریاضی در این کشور توضیحات تکمیلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا آگاهی کافی برای انتخاب را بدست آورید.

  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته ریاضی در ژاپن کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته ریاضی در ژاپن چگونه است؟
  • آیا می توان در حین تحصیل در ژاپن به کار دانشجویی مشغول شد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن چگونه است؟
  • درآمد متخصصین ریاضی در ژاپن چگونه است؟

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در ژاپن

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم دانشگاه های بسیار زیادی در ژاپن وجود دارد که فرصت تحصیل در این کشور را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند. بسیاری از دانشگاه های ژاپن فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را نیز به دانشجویان می دهد و این مسئله را می توان یکی از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در ژاپن قلمداد کرد.

دانشگاه توکیو را می توان به جرات به عنوان بهترین دانشگاه کشور ژاپن معرفی کرد. این دانشگاه جایگاه 38 جهان در رشته ریاضی را به دست آورده است و این درحالی است که خود دانشگاه جایگاه 73 جهان را در اختیار دارد. دانشگاه کیوتو به عنوان دانشگاه رده 67 جهان در رشته ریاضی نیز دومین گزینه برجسته در ژاپن است که می توان برای تحصیل رشته ریاضی آن را انتخاب کرد. دانشگاه واسدا در توکیو نیز با قرار گرفتن در جایگاه 190 جهان در رشته ریاضی گزینه مناسب دیگر است که به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را ارائه می کند.

برخی دیگر از دانشگاه های برتر ژاپن برای تحصیل رشته ریاضی عبارتند از:

  • موسسه تکنولوژی توکیو
  • دانشگاه اوساکا در شهر سوئیتا
  • دانشگاه توهوکو در شهر سندای
  • دانشگاه ناگویا در شهر ناگویا
  • دانشگاه کیوشو در فوکوکا
  • دانشگاه کاناگاوا در شهر یوکوهاما

دانشگاه هایی که به آن ها اشاره شد تنها بخشی از 81 دانشگاه معتبری هستند که به عنوان متقاضی تحصیل در رشته ریاضی می توان آن را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کرد. این دانشگاه ها در بسیاری از کشورهای جهان مورد تایید هستند و اگر فردی آرزوی کار و ادامه تحصیل در کشور دیگری را در سر داشته باشند با آسودگی خاطر می توانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

موسسات علمی معتبر رشته ریاضی در ژاپن

هزینه تحصیل رشته ریاضی در ژاپن

هزینه تحصیل در ژاپن کمی بالا تر از سایر کشورهای آسیایی است اما با توجه به کیفیت آموزشی که ژاپن ارائه می کند، می توان انتظار داشت که همخوانی مناسبی بین شهریه تحصیل در این کشور و سطح آموزش وجود داشته باشد. بر خلاف کشورهای پیشرفته جهان، تفاوت چندانی میان شهریه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و دولتی ژاپن وجود ندارد. شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی ژاپن در حدود 7200$ تا 8200$ (دلار) است اما اگر فردی دانشگاه های خصوصی ژاپن را برای تحصیل انتخاب کند به طور میانگین باید 9700$ (دلار) را پرداخت کند. در اندک دانشگاه های خصوصی ژاپن، ممکن است شهریه دانشگاه تا 14400$ (دلار) نیز افزایش پیدا کند.

دانشجویان بسیار کمی در ژاپن می توانند از بورسیه های تحصیلی بهره ببرند در نتیجه بهتر است تمرکز خود را بر امکان پذیری بورسیه تحصیلی نگذارید و برنامه ریزی های لازم برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در ژاپن را داشته باشید. هزینه های زندگی در ژاپن نیز چندان ارزان نیست و می توانید برای یک ماه زندگی خود انتظار 1200$ (دلار) هزینه را داشته باشید. البته دانشجویان خارجی در ژاپن در صورت کسب مجوزهای قانونی می توانند تا سقف 28 ساعت در هفته به کار مشغول شوند و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. البته برای این کار باید تلاش کنید تا دروس خود را به خوبی در طول هفته تمرین کنید تا بتوانید در آخرین روزهای هفته به کار مشغول شوید.

درآمد متخصصین ریاضی در ژاپن

شرایط کار در ژاپن با بسیاری از کشورهای جهان متفاوت است به طوری که در تمامی کشورهای پیشرفته جهان حداکثر ساعت های کار مجاز در طول یک روز 8 ساعت در نظر گرفته می شود اما در ژاپن میانگین کار روزانه بیش از 12 ساعت در روز است. فرهنگ کار در ژاپن به طور کلی متفاوت از سایر کشورهای جهان است و افرادی که قصد کار در این کشور را دارند باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

با همه این تفاسیر دانشجویان پس از پایان تحصیل خود در ژاپن می توانند با استخدام شدن در یک سازمان، نهاد یا شرکت فعال در ژاپن، ویزای کاری خود را دریافت کنند و در این کشور اقامت داشته باشند. شرایط برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی نیز به همین صورت است. در نمودار زیر می توانید درآمد یک فارغ التحصیل رشته ریاضی در ژاپن را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور ژاپن

نمودار فوق به وضوح نشان می دهد که درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در ژاپن به نسبت متوسط هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است در نتیجه این افراد قادر خواهند بود تا هزینه های زندگی خود را به راحتی تامین کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که برای کار در ژاپن باید به زبان رسمی این کشور تسلط داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشورهای مطرح جهان از جمله ژاپن با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *