ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در کانادا

رشته ریاضی در کانادا

تحصیل رشته ریاضی در کانادا یکی از عاقلانه ترین و برجسته ترین انتخاب هایی است که فرد می تواند برای آینده کاری و زندگی خود انجام دهد. کانادا در سال های اخیر شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی به وجود آورده است و از همین رو توانسته است پس از انگلستان دومین مقصد جذاب برای تحصیل انتخاب شود. رشته ریاضی به عنوان یکی از رشته های علوم پایه در کانادا با کیفیت بسیار عالی تدریس می شود و همچنین یکی از رشته های پرمتقاضی در این کشور برای کار است.

دانشجویانی که در کانادا مدرک تحصیلی خود را به دست می آورند، نه تنها در خاک این کشور بلکه در بسیاری از کشورهای مطرح دنیا فرصت کاریابی خواهند داشت و به همین دلیل است که دانشجویان زیادی به دنبال یافتن فرصت مناسب برای ورود به کانادا به منظور تحصیل هستند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شرایط مقدماتی تحصیل رشته ریاضی در کانادا را در این مقاله مورد بررسی قرار داده اند تا بتوان از آن به عنوان گام اول ورود به کانادا استفاده کرد.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته ریاضی در کانادا

رشته ریاضی Mathmatics یکی از رشته های جذاب و پر متقاضی در کشور کاناداست. رشته ای که دانشجویان در قالب آن به مطالعه ساختارها، الگوها و نیز استفاده از استدلال برای اغنای درکمان از جهان می پردازند. این رشته در کانادا یک رشته بسیار کاربردی است و دستاوردهای آن را می توان برای پی بینی الگوهای رفتار اجتماعی، طراحی ساختارهای پیچیده، آنالیز تحول بیماری و ساخت مدل های اقتصاد ملی و غیره استفاده کرد. رشته ای که در اغلب دانشگاه های کانادا به صورت فول تایم و در قالب 3 مقطع آکادمیک مرسوم ارایه می شود.

فلذا پذیرش از رشته ریاضی در دانشگاه های کانادا با تامین شرایط زیر امری آسان است:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته ریاضی در کانادا

موسسات علمی معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در کانادا

دانشگاه های معتبر بسیار زیادی در کشور کانادا وجود دارد که دانشجویان برای تحصیل در رشته ریاضی می توانند آن ها را انتخاب کنند. البته باید صادقانه در این رابطه چنین گفت که رقابت برای رسیدن به صندلی های خالی دانشگاه های کانادا بسیار سنگین است و تنها در صورتی می توان وارد دانشگاه های برتر این کشور شد که رزومه تحصیلی قدرتمندی از مقاطع قبلی تحصیلی در اختیار باشد.

تردیدی وجود ندارد که دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا برای تحصیل در رشته ریاضی است. این دانشگاه که هفدهمین دانشگاه برتر جهان است، در رشته ریاضی جایگاه 36 جهان را به خود اختصاص داده است و این موضوع به خوبی قدرت علمی آن را نشان می دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز با قرار گرفتن در جایگاه 45 جهان در رشته ریاضی دومین دانشگاه برتر این کشور شناخته می شود. پس از این دو، دانشگاه واترلو در جایگاه 77 قرار دارد و نکته جالب در این رابطه آن است که این دانشگاه به طور کلی در میان 10 دانشگاه برتر کانادا جای ندارد اما در رشته ریاضی جایگاه سوم را به دست آورده است.

دانشگاه مک گیل که جایگاه 51 را در میان دانشگاه های برتر جهان در اختیار دارد در رشته ریاضی موفق به کسب عنوانی بهتر از 119 نشده است. دانشگاه مک مستر نیز در شهر همیلتون در جایگاه 127 در رشته ریاضی قرار گرفته است. دانشگاه آلبرتا نیز با قرار گرفتن در جایگاه 128 در رشته ریاضی یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل به شمار می رود. دانشگاه ویکتوریا نیز دیگر دانشگاه برتر این کشور است که در جایگاه 202 جهان قرار دارد و دانشگاه مونترئال نیز به جایگاه 232 در جهان رسیده است.

موسسات علمی معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در کانادا

هزینه رشته ریاضی در کانادا

تحصیل در کانادا برای دانشجویان هزینه های نسبتا زیادی را به همراه خواهد داشت. به طور کلی شهریه سالیانه دانشجویان غیر کانادایی در مقطع کارشناسی در رشته ریاضی در حدود 1500 تا CA$ 55000 (دلار کانادا) است و در مقاطع کارشناسی ارشد نیز این مبلغ در حدود 9500 تا CA$ 27000 (دلار کانادا) تخمین زده می شود. دانشجویان باید این هزینه ها را به طور کامل پرداخت کنند چراکه شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این مقاطع بسیار کم است.

در کنار این هزینه ها دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز تامین کنند. هزینه زندگی ماهیانه در کشور کانادا برای گذراندن یک زندگی سطح بالا برای یک دانشجو می تواند تا CA$ 35000 (دلار کانادا) نیز افزایش پیدا کند اما باید به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در این کشور حدود CA$ 15000 (دلار کانادا) در سال است که البته بخش عمده ای از آن به کمک کار دانشجویی قابل پوشش است.

دانشجویان خارجی می توانند به صورت نیمه وقت تا 20 ساعت در هفته در محیط دانشگاه کار کنند و این فرصت را خواهند داشت که 20 ساعت را نیز خارج از محیط دانشگاه به کار مشغول شوند. نکته قابل توجه در رابطه با کار دانشجویی در کشور کانادا آن است که همراه دانشجویان نیز قادر خواهند بود تا به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شوند. در این صورت هیچگونه نگرانی از بابت تامین هزینه های زندگی در کانادا برای افراد وجود ندارد و صرفا در اختیار داشتن بودجه کافی برای پرداخت هزینه دانشگاه کفایت می کند.

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کانادا

کانادا به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد که برای مدت مشابه با طول تحصیل خود در شرایط خاص در کانادا به جستجوی کار مشغول شوند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد دانشجو می تواند به همراه خانواده خود در کانادا اقامت بلند مدت و سپس دائمی داشته باشد. شرایط کار در کانادا نیز بسیار مناسب است و شهروندان خارجی نیز در قانون کار کانادا دارای حق برابر با شهروندان کانادایی هستند.

در نمودار زیر، می توان متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کانادا را مشاهده کرد:

رنج درآمد ریاضیدان ها در کانادا

 

متوسط درآمد در کشور کانادا در حدود 9000$ (دلار کانادا) در ماه است و از همین رو نیازی به توضیح نیست که فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کانادا درآمدی تقریبا 75% بیش تر از متوسط درآمد در کانادا را تجربه خواهند کرد و از همین روست که در رفاه اقتصادی بسیار مناسبی زندگی خواهند کرد.

چشم انداز شغلی در رشته ریاضی در کانادا

تغییرات قابل توجه در عملیات تجاری در کانادا از جمله خدمات مالی و بیمه باعث ایجاد چشم انداز شغلی ایده آل در رشته ریاضی جهت کار در کانادا شده است. علاوه بر این، رشد اشتغال در کانادا منجر به چندین موقعیت جدید در این رشته تحصیلی خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که، طی سالهای اخیر موقعیت های زیادی به دلیل بازنشستگی در این کشور در دسترس خواهد بود. به این ترتیب تعداد کمی از متخصصین بیکار با تجربه در این حرفه وجود دارد. به طور مثال تقاضا برای آکچور ها در کانادا معمولا به شرکت های مشاوره مزایا کارکنان، بخش های مدیریت ریسک در شرکت های مختلف بستگی دارد.

وظایف اصلی متخصصین در رشته ریاضی در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، قبل از شروع فعالیت در این حوزه باید با وظایف اصلی ریاضیدانان در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست خود مواجه خواهند شد. به طور کلی، انجام تحقیق برای گسترش دانش ریاضی در زمینه های سنتی ریاضیات مانند جبر، هندسه، احتمال و منطق بسیار ضروری است. علاوه بر این، استفاده از تکنیک های ریاضی برای حل مسائل در زمینه های علمی مانند علوم فیزیکی، مهندسی، علوم کامپیوتر یا سایر زمینه ها مانند تحقیق در عملیات حیاتی خواهد بود.

شرایط تحصیل در رشته ریاضی در کانادا در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و تعداد بسیار زیادی از دانشگاه های این کشور در جمع 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربه خود در زمینه اعزام دانشجو به کشورهای مختلف جهان، به شما این اطمینان را خواهیم داد که در صورت در اختیار داشتن بودجه کافی برای پرداخت شهریه خود در کانادا، می توانید آینده کاری خود را با دریافت مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور تضمین کنید.

سوالات مهمی که در خصوص رشته ریاضی در کانادا توسط کارشناسان ما پاسخ داده شده است عبارتند از:

  • هزینه رشته ریاضی در کانادا چه قدر است؟ تحصیل در کانادا برای دانشجویان هزینه های نسبتا زیادی را به همراه خواهد داشت. به طور کلی شهریه سالیانه دانشجویان غیر کانادایی در مقطع کارشناسی در رشته ریاضی در حدود 1500 تا CA$ 55000 (دلار کانادا) است و در مقاطع کارشناسی ارشد نیز این مبلغ در حدود 9500 تا CA$ 27000 (دلار کانادا) تخمین زده می شود. دانشجویان باید این هزینه ها را به طور کامل پرداخت کنند چراکه شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این مقاطع بسیار کم است.
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کانادا چگونه است؟ کانادا به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد که برای مدت مشابه با طول تحصیل خود در شرایط خاص در کانادا به جستجوی کار مشغول شوند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد دانشجو می تواند به همراه خانواده خود در کانادا اقامت بلند مدت و سپس دائمی داشته باشد. شرایط کار در کانادا نیز بسیار مناسب است و شهروندان خارجی نیز در قانون کار کانادا دارای حق برابر با شهروندان کانادایی هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *