ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در کویت

رشته ریاضی در کویت

کویت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که جمعیت بسیار کمی دارد و بخش عمده ای از ساکنان آن را مهاجران کارگر تشکیل داده اند و به همین دلیل است که تعداد دانشگاه های این کشور برای تحصیل بسیار محدود است. رشته ریاضی در کویت همچون سایر رشته های علوم پایه در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است چراکه مقدمه اصلی برای پیشرفت است. زمانی که یک کشور بخواهد در مسیر پیشرفت علم گام بردارد، راهی جز تقویت علوم مختلف نخواهد داشت و آموزش دانشگاهی است که می تواند این امکان را در اختیار آن ها قرار دهد.

کویت در سال های اخیر با جذب اساتید برتر خارجی و پرداخت حقوق های بالا به آن ها توانسته است پیشرفت هایی را در این زمینه داشته باشد اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که همچنان نتوانسته است جایگاهی در میان بهترین دانشگاه های جهان برای خود داشته باشد. با این حال با توجه به فرصت های بسیار مناسب شغلی و امکان دسترسی به درآمد بالا در این کشور است که توانسته است آن را به مقصدی جذاب برای تحصیل تبدیل کند. در این مقاله که به کوشش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، توضیحاتی را در رابطه با تحصیل رشته ریاضی در کویت ارائه خواهیم کرد.

  • برترین دانشگاه های کویت برای ادامه تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته ریاضی در کویت چه مقدار است؟
  • آیا می توان در حین تحصیل در کشور کویت کار کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل و درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کویت چگونه است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در کویت

در قسمت قبل اشاره کردیم که کشور کویت مقصد چندان مناسبی برای تحصیل در آسیا و حتی خاور میانه نیست چراکه دانشگاه های بسیار کمی در این کشور وجود دارد و به همین دلیل دانشجویان گزینه های زیادی را برای انتخاب در دسترس خود نخواهند داشت. باید در نظر داشت که این مسئله نتوانسته است از جذابیت کویت، به دلیل شرایط خوب کار پس از تحصیل در این کشور، بکاهد و همین مسئله سبب سخت تر شدن اخذ پذیرش از دانشگاه های کویت شده است.

علاقمندان به تحصیل در کشور کویت باید در نظر داشته باشند که تنها دانشگاه آمریکایی کویت است که به آن ها فرصت تحصیل در رشته ریاضی را می دهد. این دانشگاه خصوصی که در شهر صافات قرار دارد نتوانسته است در جوامع بین المللی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد اما در میان کشورهای خاورمیانه همچنان یکی از دانشگاه های معتبر به حساب می آید. البته این دانشگاه در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز معتبر است و دانشجویان در صورتی که دوره تحصیلی خود در این دانشگاه را به پایان رسانده باشند، می توانند برای ادامه تحصیل راهی اروپا شوند.

نکته قابل توجه دیگر آن که دانشجویان می توانند تحصیل در کویت به زبان انگلیسی را نیز تجربه کنند و با توجه به جمعیت بالای مهاجران در این کشور، امکان کار به این زبان نیز برای آن ها وجود دارد.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در کویت

هزینه تحصیل رشته ریاضی در کویت

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که دانشجویان در سراسر جهان با آن روبرو هستند، هزینه های تحصیل آن ها در کشورهای ثانویه است. کویت معتبرترین واحد پول جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل طبیعی است که انتظار هزینه های بسیار زیادی را برای زندگی در این کشور داشت.

یک دانشجوی تنها در کشور کویت به طور متوسط 500$ (دلار) برای گذران زندگی خود نیاز خواهد داشت و بسته به شرایط زندگی خود نیز باید انتظار هزینه ای در حدود 500$ تا 1300$ (دلار) در ماه را برای اجاره یک اتاق یا خانه کوچک در کویت داشته باشد. مجموع هزینه های زندگی دانشجویی در کویت با بسیاری از کشورهای فوق پیشرفته جهان برابری کرده و گاه از آن نیز بیشتر است.

در کنار هزینه های زندگی شهریه تحصیل نیز باید توسط دانشجویان پرداخت شود. با توجه به اینکه تنها در یک دانشگاه کشور کویت امکان ادامه تحصیل وجود دارد، دانشجویان باید انتظار شهریه سالیانه در حدود 7300$ (دلار) در سال را داشته باشند. علاوه بر این باید اشاره داشت که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کویت بسیار ناچیز است و از طرفی دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل در این کشور را نیز نخواهند داشت در نتیجه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باید توسط دانشجویان پرداخت شود.

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کویت

نکته بسیار مهمی که در رابطه با تحصیل در کویت وجود دارد آن است که دانشجویان پس از پایان تحصیل خود در این کشور می توانند با جستجوی کار مناسب و دریافت دعوتنامه از یک کفیل، اقامت خود در این کشور را برای طول دوره کار خود قطعی کنند چراکه امکان دریافت اقامت دائم در کشورهای حوزه خلیج فارس وجود ندارد و نیروی کار پس از پایان قرارداد خود و عدم تمدید آن به هر دلیل باید خاک این کشور را ترک کند.

نیروی کار در کشور کویت از درآمد بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که تخصص خاصی داشته باشد بدیهی است که درآمد او نیز به مراتب افزایش پیدا کند. فارغ التحصیلان رشته ریاضی نیز درآمد بسیار مناسبی را در کشور کویت به دست خواهند آورد که به صورت ویژه در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور کویت

از نمودار فوق کاملا مشخص است که فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کویت از سطح درآمدی بسیار بالایی برخوردار هستند اما باید حقیقت امر را چنین بیان کرد که تحصیل در کویت کیفیت چندانی ندارد و افرادی که در این کشور تحصیل می کنند به دلیل آن که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز به سختی امکان پذیر می شود، رسیدن به حقوق بالاتر نیز چندان ساده نیست.

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنیم که پیش از انتخاب کشور مقصد خود، حتما با ما در تماس باشید تا با بررسی خواسته های شما بتوانیم بهترین گزینه ممکن را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر انتخاب نهایی را انجام دهید. افتخار ما همراهی شما در مسیر مهاجرت به کشورهای پیشرفته جهان است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *