ویزای تحصیلی

رشته ریاضی در گرجستان

رشته ریاضی در گرجستان

تحصیل رشته ریاضی در گرجستان به دلیل نزدیک بودن این کشور به ایران و امکان رفت و آمد زمینی به این کشور توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در سال های اخیر ایرانیان بسیار زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند و تحصیل در این کشور را انتخاب کرده اند. در همین ابتدای امر باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در گرجستان از کیفیت علمی کشورهای اروپایی و حتی ترکیه برخوردار نیست اما تحصیل در این کشور مزیت هایی دارد که سبب شده است تا متقاضیان زیادی راهی این کشور شوند.

با توجه به وسعت سرزمینی گرجستان، نباید انتظار داشت که گزینه های تحصیلی بسیار زیادی در دسترس علاقمندان به تحصیل در این کشور قرار داشته باشد و به همین دلیل است که انتخاب های محدود در دسترس قرار گرفته است و افراد باید با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه ممکن را برای ادامه تحصیل در گرجستان انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به افزایش تمایل به تحصیل در گرجستان، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته ریاضی در این کشور خواهند پرداخت تا علاقمندان به این موضوع بتوانند با آگاهی کافی در این رابطه پای در این مسیر بگذارند.

  • معتبرترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل رشته ریاضی کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان در حین تحصیل در گرجستان کار کرد؟
  • شرایط مالی فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کشور گرجستان چگونه است؟

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در گرجستان

علاقمندان به تحصیل در گرجستان باید در نظر داشته باشند که انتخاب دانشگاه محل تحصیل آن ها می تواند در هزینه های تحصیل و همچنین آینده شغلی آن ها نقش بسیار پررنگی داشته باشد و به همین دلیل است که در این مسیر توجه به فاکتورهای مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زمانی که فردی گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، گزینه های انگشت شماری را پیش روی خواهد داشت. مشهورترین و تا حدودی بهترین دانشگاه گرجستان برای تحصیل رشته ریاضی، دانشگاه دولتی گرجستان است که در شهر تفلیس پایتخت این کشور بنا شده است و امکان تحصیل تا مقطع دکترا را به دانشجویان خارجی می دهد. این دانشگاه یکی از جدیدترین دانشگاه های موجود در گرجستان است که فعالیت خود را از سال 2004 آغاز کرده است. در کنار این دانشگاه، دانشگاه سنت اندرو گرجستان قرار دارد که علاقمندان به تحصیل در پایتخت گرجستان می توانند آن را نیز برای تحصیل خود انتخاب کنند.

دانشگاه ایوان یاواخیشویلی در تفلیس یکی دیگر از دانشگاه های دولتی این کشور است که البته آن را می توان از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور نیز خواند. این دانشگاه در سال 1918 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های اروپایی گرجستان از اعتبار بالایی برخوردار است.

دانشگاه یاکوب گوگبشیولی نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی در گرجستان است که در سال 1940 در شهر تلاوی فعالیت علمی خود را آغاز کرد. این دانشگاه نیز به دانشجویان اجازه می دهد تا در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته ریاضی تحصیل کنند.

موسسات علمی ارائه کننده رشته ریاضی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته ریاضی در گرجستان

یکی از مزیت های مهم تحصیل در گرجستان، هزینه های مقرون به صرفه زندگی در این کشور است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند اما معمولا هزینه های بالایی را به عنوان شهریه به دانشگاه های دولتی پرداخت می کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه گرجستان برای مثال در حدود 4000$ (دلار) در سال است. بسیاری از دانشجویان می توانند با هزینه هایی کمتر از مبلغ اعلام شده در کشوری همچون ترکیه به ادامه تحصیل مشغول شوند.

کار دانشجویی در کشور گرجستان منع قانونی ندارد اما به بسیاری از دانشجویان توصیه می شود تا پیش از مهاجرت به این کشور به عنوان یک دانشجوی خارجی، هزینه های کلی تحصیل و زندگی خود را تامین کنند چراکه یافتن شغل مناسب با توجه به شرایط اقتصادی در گرجستان نمی تواند به سادگی ممکن باشد.

هزینه های زندگی در تفلیس به عنوان مهم ترین شهر دانشجویی گرجستان نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که دانشجو می تواند با پرداخت 200$ (دلار) در ماه یک خانه مناسب برای خود در تفلیس و البته خارج از مراکز اصلی شهر اجاره کند که در صورتی که یک هم اتاقی پیدا کند نیز می تواند آن را کاهش داد. سایر هزینه های زندگی در گرجستان نیز در حدود 200$ (دلار) در ماه است. باید این نکته را نیز در نظر داشت که دسترسی به کمک هزینه های تحصیلی و همچنین بورسیه در گرجستان بسیار دشوار است.

درآمد فارغ التحصیلان ریاضی در گرجستان

دانشجویانی که در کشور گرجستان مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند، می توانند به راحتی شغل جدیدی برای خود پیدا کرده و بتوانند در این کشور اقامت به دست آورند. راه های زیادی برای اخذ اقامت در کشور گرجستان وجود دارد و یکی از آن ها از طریق کار در گرجستان میسر می شود.

فارغ التحصیلان رشته ریاضی فرصت های زیادی را برای کاریابی نخواهند داشت و بیشتر در حوزه های آموزش می توانند به کار مشغول شوند. به نسبت بسیاری از حرفه های دیگر، معلمین و اساتید دانشگاه در گرجستان درآمدهای مناسبی را در اختیار خواهند داشت. در نمودار زیر می توانید درآمد متوسط یک فارغ التحصیل رشته ریاضی را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه متخصصین ریاضی در کشور گرجستان

بدیهی است که درآمد متخصصین ریاضی در کشور گرجستان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کم است اما زمانی که هزینه های زندگی در این کشور را نیز با آن کشورها مقایسه کنید متوجه خواهید شد که درآمد متخصصین ریاضی در گرجستان برای در اختیار داشتن یک زندگی در رفاه اجتماعی نسبی بسیار مناسب است.

اگر در اندیشه پیشرفت در زمینه های مختلف علمی هستید، شاید گرجستان را نتوان به عنوان کشوری مناسب در نظر گرفت اما با توجه به هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در این کشور، می توان آن را نسبتا ارزشمند در نظر گرفت. در صورتی که تمایل به تحصیل در کشوری دارید که با هزینه های کم امکان تحصیل در شرایط عالی علمی را به شما بدهد، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *