ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اتریش

رشته زمین شناسی در اتریش

رشته زمین شناسی در اتریش برخلاف کشورهای در حال توسعه ای مثل آذربایجان، ارمنستان، بولیوی و غیره، بازار کار خیلی خوب و سطح درآمد بالایی دارد. اتریش کشوری توسعه یافته و آلمانی زمان است که از سال 1955 بی طرفی سیاسی خود را نیز اعلام نموده است. این کشور همچنین عضو اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا، شنگن، سازمان ملل، OPEC و غیره می باشد و دارای یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا است. پس از 8 سال اقامت و پرداخت مالیات در اتریش هم امکان اخذ پاسپورت این کشور برای خارجی ها وجود دارد به شرطی که مرتکب جرمی نشده باشند و به زبان آلمانی به علاوه حقوق شهروندی اتریش مسلط باشند. البته نباید فراموش کرد قانون اتریش دوتابعیتی را نمی پذیرد و کسی که بخواهد پاسپورت این کشور را به دست آورد، ابتدائا باید از ملیت پیشین خود ترک تابعیت نماید.

با این وجود دلایل زیادی وجود دارد که افراد از سرتاسر دنیا بخواهند تحصیل رشته زمین شناسی را در اتریش دنبال کنند. از آن جمله می توان به این موضوع اشاره نمود که اخذ ویزای تحصیلی اتریش به منزله آزادی سفر به سرتاسر حوزه شنگن می باشد. از دیگر دلایل انتخاب اتریش عدم ضرورت ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش که البته آلمانی زبان هستند می باشد. به علاوه این دانشگاه ها برای اروپایی ها کاملا و برای دانشجویان بین المللی تقریبا رایگان هستند؛ به طوری که دانشجویان خارجی شهریه نسبتا کمی پرداخت می نمایند. اتریش همچنین اقتصادی قدرتمند، نرخ تورم و بیکاری پایین و امنیت اجتماعی خیلی بالایی دارد. همه این ها سبب شده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای پاسخگویی به سوالات طرفداران اتریش در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ دهد:

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در اتریش چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در سال 2021 کدامند؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در اتریش

در دانشگاه های دولتی اتریش، همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد، دانشجویان حوزه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا و سوئیس شهریه ای پرداخت نمی نمایند. این گروه از دانشجویان ترمی تنها 20€ (یورو) برای بیمه دانشجویی و عضویت در انجمن دانشجویی به دانشگاه مورد نظر خود پرداخت می نمایند. دانشجویان بین المللی اما برای تحصیل در رشته زمین شناسی در دانشگاه های دولتی اتریش، علاوه بر 20€ (یورو) مزبور مبلغ 726.72 (یورو) هم در هر ترم تحصیلی می پردازند. البته تعدادی از دانشگاه های دولتی این کشور استثنایی برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به اتریش می آیند قائل شده اند و شهریه ای از آن ها اخذ نمی نمایند. دانشگاه های علوم کاربردی اتریش البته کمی گران تر هستند.

این دانشگاه ها که با عنوان Applied Sciences یا UAS شناخته می شوند از دانشجویان اروپایی (EU/EEA students) ترمی 363€ (یورو) و از سایر دانشجویان 727€ تا 7500€ (یورو) اخذ می نمایند. تحصیل در رشته زمین شناسی در دانشگاه های خصوصی اتریش که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می نمایند البته خیلی گران تر است و با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) بین 3000€ تا 10000€ (یورو) می باشد. البته رشته هایی مثل مدیریت و پزشکی در دانشگاه های خصوصی اتریش شهریه ای بیش از 35000€ (یورو) هم بعضا به دنبال دارند.

علاوه بر شهریه دانشگاه، کسی که تمایل به تحصیل در اتریش را داشته باشد باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز با توجه به شهر مورد نظر خود از قبل تهیه نموده باشد. در نمودار ذیل حداقل هزینه های زندگی در وین و لینز که از شهرهای محبوب اتریش است بیان شده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه در وین و لینز

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در اتریش

اتریش دانشگاه های خیلی خوب و مطرح زیادی دارد که از آن جمله می توان به دانشگاه وین اشاره نمود. در جدول ذیل بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته زمین شناسی طی سال 2021 معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته زمین شناسیTHE Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Vienna164150195
University of Klagenfurt301511
University of Innsbruck351265338
Johannes Kepler University Linz601362913
Karl-Franzens University of Graz601581646

کار با رشته زمین شناسی در اتریش

دانشجویان در اتریش اجازه دارند کار پاره وقت داشته باشند و حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته و در ایام تعطیلات بین دو ترم به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند. درآمد حاصل از کار دانشجویی در اتریش هم با توجه به نوع شغل و تعداد ساعاتی که هر فرد مشغول به کار می شود ماهانه 250€ تا 600€ (یورو) است که تامین کننده بخشی از هزینه های زندگی در این کشور خواهد بود. پس از فارغ التحصیلی البته هم امکان کار تمام وقت وجود دارد و هم داشتن مدرک دانشگاهی سطح حقوق افراد را بالاتر می برد. درآمد زمین شناسان در اتریش هم با توجه به جنسیت، حوزه کاری، سطح تحصیلات، سابقه کاری و غیره از 3010€ (یورو) به بالا می باشد.

کار با رشته زمین شناسی در اتریش

اخذ ویزای تحصیلی اتریش

کسانی که تمکن مالی لازم را برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش دارند می توانند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. از جمله مهم ترین مدارکی که به این منظور باید به سفارت اتریش تقدیم گردد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم ویزای سفارت اتریش
  • 2 عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • کپی های ویزاهای شنگن قبلی
  • کاور لتر (cover letter)
  • بیمه معتبر در اتریش

لازم به ذکر است حداقل هزینه تامین شده توسط بیمه مزبور باید 30000€ (یورو) باشد. لازم به ذکر است تقریبا همین مدارک در نهایت برای تبدیل ویزای تحصیلی اتریش به ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مورد نظر، لازم است. البته به آن ها می توان قرارداد کاری با کارفرمایی در اتریش را نیز اضافه نمود. در این مقاله راجع به رشته زمین شناسی در اتریش و بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته توضیحاتی ارائه شد. علاقمندان به تحصیل در اتریش، مجارستان، سوئد، فنلاند، هلند، کانادا، ترکیه، قبرس، ایتالیا و غیره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *