ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اسپانیا

رشته زمین شناسی در اسپانیا

تحصیل در رشته زمین شناسی در اسپانیا به زبان های اسپانیایی و انگلیسی در تمامی مقاطع برای علاقه مندان اسپانیایی و خارجی امکان پذیر است. زمین شناسی زیر شاخه ای از مطالعات محیطی و علوم زمین است که تاریخ و ساختار فیزیکی زمین، مواد تشکیل دهنده آن و فرآیندهای شکل دهنده آن را تجزیه و تحلیل می کند. زمین شناسی خواص شیمیایی و فیزیکی مواد زمین شامل مواد معدنی، گازهای طبیعی و آب را مطالعه می کند. زمین شناسی همچنین خطرات زمین مانند فوران آتشفشان، زلزله و سیل را مورد بررسی قرار می دهد. زمین شناسان ابزارهای کاربردی از رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی یا زیست شناسی را برای مطالعه محیط زمین شناختی و تأثیر آن بر زندگی انسان ترکیب می کنند.

آن ها اغلب در یک حوزه پژوهشی زمین شناختی خاص مانند فرآیندهای زمین، مواد زمین یا تاریخ زمین تخصص دارند. متخصصان همچنین از تخصص خود در ارزیابی مشکلات زیست محیطی و شناسایی شیوه ها و راه های حل یا به حداقل رساندن این مسائل استفاده می کنند. زمین شناسان فرآیندهایی مانند زلزله، سیل و فوران آتشفشان را مورد بررسی قرار داده و سعی می کنند تاثیرات آن ها را بر جوامع بدانند و محدود کنند. فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی به عنوان ژئوشیمیست، هیدروژئولوژیست و غیره کار می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در اسپانیا به شرح زیر تهیه نموده اند.

درباره رشته زمین شناسی در اسپانیا

برنامه های دانشگاهی در زمین شناسی چندین فرصت تخصصی را ارائه می دهند که شامل رشته های دیرینه شناسی، خطرات زمین شناسی، زمین شناسی نفت، ژئو انفورماتیک و زمین شناسی اقتصادی است. علاوه بر دانش نظری، دانشجویان همچنین از روش های میدانی و شیوه های جمع آوری داده ها درک خوبی به دست می آورند. آن ها نتایج را در جلسات آزمایشگاهی تفسیر می کنند، از فناوری مدرن برای تحقیقات استفاده می کنند و مهارت های سواد عددی خود را بهبود می بخشند. در اسپانیا نیز همانند سایر نقاط جهان این رشته برای علاقه مندان اسپانیایی و خارجی به زبان های اسپانیایی یا انگلیسی ارائه می گردد. در جدول زیر چند برنامه زمین شناسی در اسپانیا را به عنوان نمونه معرفی می کنیم:

مقطعرشتهدانشگاهشهر محل استقرارمحل تحصیلزبان آموزش
کارشناسیزمین شناسیUniversidad d HuelvaHuelvaدانشگاهاسپانیایی
کارشناسی ارشدزمین شناسی و ژنوفیزیک مخازنUniversidad de BarcelonaBarcelonaدانشگاهانگلیسی
کارشناسی ارشدمهندسی زمین شناسیUniversidad de AlicanteAlicanteدانشگاهاسپانیایی
کارشناسی ارشدمنابع معدنی و خطرات زمین شناختیUniversidad de BarcelonaBarcelonaدانشگاهاسپانیایی

در بخش های بعدی به معرفی دو مورد از برنامه های فوق می پردازیم.

رشته زمین شناسی و ژنوفیزیک مخازن در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

کارشناسی ارشد زمین شناسی و ژئوفیزیک مخازن یک برنامه بین دانشگاهی است که توسط دانشگاه بارسلونا و دانشگاه خودمختار بارسلونا هماهنگ شده است. این برنامه در نظر گرفته شده است تا دانشجویان در زمینه های اصلی تحقیق و توسعه که در حال حاضر در زمینه اکتشاف و خصوصیات زمین شناختی و ژتوفیزیکی مخازن زمین شناختی دنبال می شود، آموزش ببینند. دانشجویان با مدرن ترین تکنیک ها و ابزارهایی که در حال حاضر توسط اعضای تیم های تحقیقاتی استفاده می شوند، آشنا می گردند. این تکنیک ها و ابزارها شامل توصیف سه بعدی مخازن و مدل سازی قیاسی و عددی فرآیندهای زمین شناختی است. زبان های آموزشی این برنامه انگلیسی (95%) و اسپانیایی (5%) می باشد.

محتوای این برنامه به شرح زیر است:

  • مدل سازی سه بعدی زمین شناختی و مخزن
  • زمین شناسی و ژئوفیزیک پیشرفته
  • تجزیه و تحلیل داده های ژئوفیزیکی
  • تجزیه و تحلیل حوضه
  • معماری حوضه
  • رسوب شناسی کربنات
  • رسوب شناسی کلاستیک
  • ترازایش
  • دستیابی میدانی به داده های ژئوفیزیکی
  • پروژه نهایی
  • توصیف ژئوفیزیکی و پایش مخازن
  • تجزیه و تحلیل یکپارچه حوضه های واقعی و آنالوگ های مخازن
  • دینامیک لیتوسفر
  • سیستم های نفتی
  • زلزله نگاری انعکاسی: پردازش و تفسیر
  • زمین شناسی مخازن
  • زمین شناسی ساختاری
  • ژئوفیزیک سطح
  • تجزیه و تحلیل نمونه حفاری و پتروفیزیک

رشته زمین شناسی و ژنوفیزیک مخازن در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

رشته مهندسی زمین شناسی در دانشگاه آلیکانته اسپانیا

مهندسی زمین شناسی رشته ای است که عوامل زمین شناختی و ژئوتکنیکی دخیل در مکان یابی، طراحی، ساخت و نگهداری کارهای مهندسی را مورد مطالعه قرار می دهد. به عبارت دیگر، زمین شناسان مهندسی درک کاملی از تعامل بین مهندسی و محیط زمین شناختی دارند. مهندسی زمین شناسی یک رشته فناورانه شناخته شده در سطح جهانی است که دارای سنت طولانی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی مانند فرانسه، بلژیک، آلمان، پرتغال، لهستان یا یونان و همچنین در سایر کشورها مانند ایالات متحده، کانادا، مکزیک، ژاپن یا استرالیا است.

هدف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی زمین شناسی ارائه آموزش های علمی، فنی و روش شناختی برای متخصصان این زمینه مانند مشاوره، تجزیه و تحلیل، طراحی، محاسبه، پروژه، برنامه ریزی، مدیریت، ساخت، نگهداری، حفاظت و بهره برداری از کارها، امکانات و اقدامات انجام شده در زمینه مهندسی زمین شناسی و بخش های مرتبط، مانند مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی محیط زیست، منابع طبیعی، برنامه ریزی زمین و خطرات طبیعی می باشد. این برنامه به صورت تمام وقت بوده و سه نیم سال تحصیلی به طول می انجامد. شهریه این برنامه 1216€ (یورو) است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته علوم زمین در اسپانیا

در جدول زیر بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در رشته علوم زمین را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
University of Barcelona51.870.9
University of Valencia51.561.2
Complutense University of Madrid50.956.2
Autonomous University of Barcelona46.465.8
University of Granada42.558.0

وضعیت حقوق متخصصان رشته زمین شناسی در اسپانیا

فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی در مکان های مختلف کار می کنند که رایج ترین آن ها شرکت های صنعتی، شرکت های مشاوره زیست محیطی، سازمان های دولتی و سازمان های غیر انتفاعی است. برخی از عناوین شغلی فارغ التحصیلان این رشته که مشغول به کار می شوند عبارت است از: ژئو هیدرولوژیست، زمین شناس مهندسی، متخصص ژئوفیزیک، تفسیر کننده لرزه نگاری، دیرینه شناس، زمین شناس نفت و غیره.

فردی که به عنوان زمین شناس در اسپانیا کار می کنند معمولا حدود 4700€ (یورو) در ماه درآمد دارد. به این ترتیب، متوسط حقوق سالانه یک زمین شناس در اسپانیا 56500€ (یورو) در سال می باشد. حقوق ماهانه زمین شناسان در این کشور پیشرفته اروپایی بین €2490 تا €7150 (یورو) متغیر است.

حقوق ماهانه زمین شناسان در اسپانیا

نمودار زیر مقایسه متوسط حقوق ماهانه زمین شناسان در اسپانیا و سه کشور مطرح اروپایی را نشان می دهد:

متوسط حقوق ماهانه زمین شناسان در اسپانیا و سه کشور مطرح اروپایی

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در اسپانیا توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در اسپانیا و شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *