ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در امارات

رشته زمین شناسی در امارات

رشته زمین شناسی در امارات از جمله رشته هایی است که کمتر دانشگاهی به ارائه آن می پردازد و این مسئله می تواند در اخذ پذیرش تاثیر گذار باشد. تحصیل در دانشگاه های امارات محدودیت های بسیاری دارد چراکه اولا تعداد دانشگاه های این کشور بسیار محدود هستند و از طرف دیگر در بسیاری از دانشگاه های امارات نمی توان رشته مورد نظر خود را یافت. به همین دلیل است که بسیاری به ناچار تحصیل در امارات را از میان گزینه های خود کنار می گذارند و به دنبال کشور دیگری می گردند.

نمی توان این مسئله را انکار کرد که دانشگاه های اماراتی با توجه به قراردادهایی که با کشورهای مطرح جهان امضا کرده اند، پیشرفتی چشمگیر در تولید علم داشته اند اما حقیقت امر آن است که همچنان در میان برترین دانشگاه های جهان جایگاهی ندارند. افرادی که امارات را برای تحصیل خود انتخاب می کنند در آینده شغلی خود دچار محدودیت خواهند شد مگر آنکه بخواهند در همین کشور به کار مشغول شوند. با وجود همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به دلیل تقاضای بالای مخاطبین برای تحصیل در امارات، در این مقاله شرایط انتخاب رشته زمین شناسی در این کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در امارات چیست؟
  • آیا تحصیل در امارات هزینه سنگینی را برای دانشجویان در بر خواهد داشت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در امارات چگونه است؟
  • آیا زمین شناسان در امارات متحده عربی به درآمد بالایی دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در امارات

برای تحصیل در خارج از کشور، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد که کیفیت بالای آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و در کنار این کشورها می توان از کشورهایی یاد کرد که تحصیل در آن ها از کیفیت بالایی برخوردار نیست. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشورها نیاز به پرداخت هزینه خواهند داشت و با توجه به کیفیت آموزش و اعتبار مدرک تحصیلی نمی توان آن را مقرون به صرفه خواند.

امارات متحده عربی در سال های اخیر با احداث نمایندگی دانشگاه های برتر آمریکایی در کشور خود تلاش کرده است تا شرایط مناسبی را برای تحصیل در این کشور فراهم آورد ولی همچنان در این زمینه ضعف بسیار زیادی نشان داده است. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته زمین شناسی در این کشور را دارند، قادر خواهند بود تا به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. دوره های آموزشی در این کشور در مقطع کارشناسی 3 ساله است و در مقطع کارشناسی ارشد 2 و همچنین در مقطع دکترا نیز 3 ساله است. البته باید در نظر داشت که تحصیل در مقطع دکترا در رشته زمین شناسی در امارات در حال حاضر امکان پذیر نیست.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در امارات

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در امارات

در بخش های قبل اشاره شد که تحصیل در امارات کیفیت آموزشی مناسبی ندارد اما باید به این نکته اشاره داشت که هزینه تحصیل در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار زیاد است و متقاضیان تحصیل در این کشور به راحتی می توانند با پرداخت مبالغی مشابه هزینه های زندگی و تحصیل خود در کشورهای مطرح اروپایی را پرداخت کنند و مدرکی دریافت کنند که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

برای تحصیل در رشته زمین شناسی، دانشجویان سالیانه به 12500$ تا 18000$ (دلار) نیاز خواهند داشت تا صرفا توان پرداخت شهریه دانشگاهی خود را داشته باشند. در امارات بورسیه های تحصیلی مختلفی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که افرادی می توانند از آن ها استفاده کنند که واجد شرایط شناخته شوند. شرایط سنی، ملیت، معدل و بسیاری مواردی از این دست می توانند در مقدار بورسیه دریافتی افراد موثر باشد.

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در طول دوره تحصیل خود در این کشور اجازه کار را نخواهند داشت و نمی توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و در نتیجه دسترسی آن ها به درآمد، حتی به صورت ساعتی، به طور کامل از بین می رود و در نتیجه آن باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز از پس اندازهای خود پرداخت کنند. هزینه زندگی یک دانشجو در کشور امارات را می توان در حدود 800$ تا 1100$ (دلار) در ماه معرفی کرد. البته دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند مبلغی بسیار کمتر را پرداخت می کنند چراکه عمده هزینه های زندگی دانشجویی در امارات مربوط به اجازه ملک در این کشور می شود.

درآمد زمین شناسان در امارات

امارات متحده عربی یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که از نظر اقتصادی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و به همین دلیل بسیاری از نیروی آماده به کار در آسیای مرکزی تلاش می کنند تا خود را به این کشور برسانند و از درآمد بالای این کشور برای به دست آوردن یک پس انداز خوب استفاده کنند. در چنین شرایطی شهروندان برخی از کشورهای جهان اجازه کار در امارات را تحت هیچ شرایطی نخواهند داشت و به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این کشور باید پیش از ورود به خاک امارات این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.

زمین شناسان، به مانند سایر فارغ التحصیلان در امارات، این فرصت را خواهند داشت که با پایان یافتن دوره تحصیلی خود در این کشور، برای دریافت اجازه کار در امارات اقدام کنند. شرط اول رسیدن به چنین امکانی، امضای یک قرارداد کاری به کارفرمای اماراتی است. زمین شناسان در امارات همچون بسیاری دیگر از مشاغل از سطح درآمدی بسیار بالایی برخوردار هستند و این مسئله بسیاری را برای تحصیل در این کشور ترغیب کرده است. در نمودار زیر اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور امارات

اگرچه درآمد در امارات بسیار بالا است با این حال می توان گفت که کیفیت آموزش در این کشور در سطح چندان بالایی قرار ندارد و از همین روست که نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. در صورتی که به دنبال آن هستید که در کشوری با کیفیت بالای کار زندگی کنید، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *