ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در ایرلند

رشته زمین شناسی در ایرلند

رشته زمین شناسی در ایرلند علاقمندان کم تری نسبت به کشورهای انگلستان، ایسلند، کانادا، آمریکا و غیره به خصوص در سالهای اخیر دارد و شاید دلیل آن را بتوان سطح بهتر دانشگاه های موجود در کشورهای مزبور و درآمد بالاتر زمین شناسان در این کشورها دانست. ایرلند کشوری زیبا و توسعه یافته است که به دو بخش ایرلند شمالی وج جنوبی تقسیم می شود و این دو بخش حکومتی متفاوت و قوانین مخصوص به خود را دارند. زبان رسمی در ایرلند علاوه بر ایرلندی زبان انگلیسی است و بیش از 90% مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند پس می توان نتیجه گرفت این موضوع روی کاریابی فارغ التحصیلان در این کشور تاثیر مثبت به سزایی خواهد گذاشت. چرا که دانشجویان برای کار پیدا کردن حین یا پس از تحصیل در ایرلند نیازی به یادگیری زبان سوی نخواهند داشت.

این در حالی است که حتی مهندسی که کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی گذرانده است، برای کاریابی در این کشور ناگزیر از یادگیری زبان آلمانی است. در خصوص ایرلند ذکر این نکته ضروری است که اگرچه هزینه های زندگی در آن از انگلیس کم تر است اما باز هم در گروه کشورهای پرهزینه طبقه بندی می شود. به علاوه همانند انگلیس روی صدور ویزا برای ایرانی ها حساسیت هایی دارد؛ به عنوان مثال به دانشجوی ایرانی ویزای همراه نمی دهد. همچنین کسی که قصد تحصیل در ایرلند را دارد ترجیحا باید سابقه سفر به کشورهای شنگن را داشته و شرایط سنی مناسبی با دوره تحصیلی مورد نظرش داشته باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعاتی راجع به تحصیل در ایرلند گردآورده اند و به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل رشته زمین شناسی کدام اند؟
  • درآمد زمین شناسان در ایرلند طی سال 2021 چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در ایرلند

اینکه فرد در چه دانشگاهی تحصیل می کند، چه رشته ای را انتخاب کرده و مقطع تحصیلی اش کدام است، در تعیین میزان دقیق شهریه ای که باید در ایرلند پرداخت نماید، تاثیرگذار است. هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در ایرلند با توجه به موارد گفته شده سالانه بین 9000€ تا 45000€ (یورو) می باشد. مثلا شهریه یکی از بهترین دانشگاه های ایرلند یعنی دانشگاه دوبلین (University College Dublin) سالی 19200€ (یورو) برای دوره کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی می باشد. البته شهریه دوره پاره وقت این رشته در همین دانشگاه سالی 4000€ (یورو) است؛ منتهی باید باید توجه داشت این دوره با اجازه کار همراه نیست. البته هزینه هایی که گفته شد مربوط به دانشجویان بین المللی است چرا که تحصیل در ایرلند در مقطع کارشناسی برای دانشجویان ایرلندی، دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا (EU/EEA students) رایگان است.

درواقع در مقطع کارشناسی برای دانشجویان مزبور شهریه دانشگاه توسط مقامات آموزش عالی ایرلند (HEA) پرداخت می شود. البته همه رشته ها در این مقطع رایگان نیستند و تنها کسانی می توانند از این مزیت استفاده کنند که قبلا مدرک کارشناسی هیچ رشته ای را اخذ ننموده باشند. دانشجویان اروپایی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایرلند باید شهریه پرداخت نمایند که به شرح گفته شده در بالا یعنی سالی 9000€ تا 45000€ (یورو) می باشد. ارزان ترین دانشگاه های ایرلند عبارت هستند از:

  • University of Limerick
  • University College Cork
  • Cork Institute of Technology
  • Patrick’s College
  • Dublin Business School

علاوه بر شهریه دانشگاه، پرداخت هزینه های زندگی در ایرلند هم بخش مهمی است که باید از قبل تامین شود، در نمودار ذیل هزینه زندگی در این کشور طی سال 2021 بررسی می گردد:

هزینه زندگی دانشجویی در ایرلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در ایرلند

در سال 2021 بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل در رشته زمین شناسی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل در رشته زمین شناسیTimes Higher Education Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
Trinity College Dublin155101244
University College Dublin251177226
National University of Ireland, Galway301238559
University College Cork301286437
Maynooth University401701941
Dublin City University501439838
University of Limerick501511898

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در ایرلند

اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

ابتدائا دانشجویان باید به دنبال اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های ایرلند باشند؛ منتهی توجه شود تحصیل در رشته زمین شناسی در غالب کشورها از جمله ایرلند مستلزم داشتن مدرک مرتبط در مقاطع قبلی است. پس از اخذ پذیرش قطعی نوبت به ویزای تحصیلی ایرلند می رسد که به مدارک متعددی نیازمند است. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند عبارت هستند از:

  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی رسمی از پاسپورت های پیشین
  • یک فرم امضا شده حاوی اطلاعاتی از جمله این که چرا که فرد تحصیل در ایرلند را انتخاب کرده است.
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه یا کالجی در ایرلند
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر داشتن حداقل 7000€ (یورو)
  • پرداخت هزینه سفارت یا همان VISA FEE
  • محل اقامتی در ایرلند از جمله اجاره مسکن یا آپارتمان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان معتبر
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، کارت ملی و غیره
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مورد نظر

درآمد زمین شناسان در ایرلند

زمین شناسی که در ایرلند کار می کند با توجه به سابقه کاری، جنسیت، سطح تحصیلات و غیره درآمد متفاوتی اخذ می نماید. اما به طور کلی درآمد زمین شناسان در ایرلند در کم ترین حالت سالی 33300€ (یورو) می باشد. بالاترین میزان درآمد زمین شناسان در این کشور نیز سالی 106000€ (یورو) می باشد. یعنی در سال 2021 یک زمین شناس در ایرلند به طور متوسط ماهی 5670€ (یورو) درآمد دارد.

درآمد کار دانشجویی ضمن تحصیل در رشته زمین شناسی هم ساعتی 6€ تا 17€ (یورو) می باشد؛ این شغل معمولا غیر مرتبط با رشته تحصیلی است و کمک کننده دانشجویان در پرداخت بخشی از هزینه های زندگیشان می باشد. در این مقاله راجع به رشته زمین شناسی در ایرلند توضیحاتی به روز ارائه گردید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ایرلند، کانادا، فرانسه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *