ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در برزیل

رشته زمین شناسی در برزیل

رشته زمین شناسی در برزیل به دلایل مختلف از جمله هزینه نسبتا پایین تحصیل و زندگی، فرهنگ پویا و شاد برزیل و غیره طرفداران خاص خود را دارد. البته نباید فراموش کرد این کشور در حال توسعه می باشد و نتیجتا سطح زندگی افراد با مهاجرت به برزیل ارتقای چندانی نخواهد یافت. برزیل بزرگ ترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین می باشد و بیش از 211 میلیون نفر جمعیت دارد که بخش عظیمی از آن ها جوانان جویای کار می باشند. پس طبیعی است در قیاس با آلمان که جمعیت آن رو به پیر شدن است، برزیل رویکرد مهاجرپذیرانه کم تری داشته باشد. البته با وجود داشتن نیروی کار کافی، برزیل هرچند مهاجرت تحصیلی و کاری را خیلی مورد توجه قرار نداده است، با برقراری قانون خاک، مهاجرت از طریق تولد فرزند را میسر کرده است.

در سال 2021 اغلب کشورهای دنیا به لحاظ اعطای تابعیت از اصل خون تبعیت می کنند؛ یعنی وقتی تابعیت خود را به نوزادی که متولد شده اهدا می نمایند که حداقل یکی از والدین وی تابعیت آن کشور را داشته باشند. اما کشورهای معدودی که اصل خاک را پذیرفته اند، صرف نظر از تابعیت والدین به فرزندی که در خاک آن ها متولد شده باشد، تابعیت اهدا می کنند که از آن جمله می توان به کانادا، برزیل و غیره اشاره نمود. البته کسانی که مهاجرت به برزیل را انتخاب می کنند باید به یکسری موارد از جمله زبان رسمی این کشور آشنایی داشته باشند. با این که برزیل تنها کشور قاره آمریکا می باشد که پرتغالی زبان رسمی آن است، تحصیل در برزیل همچنان طرفدارانی دارد. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص توضیحاتی ارائه نموده اند:

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در برزیل چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های برزیل برای رشته زمین شناسی کدام اند؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در برزیل

به طور کلی برزیل با وجود این که نظام تحصیلی رایگان ندارد، شهریه دانشگاه هایش نسبتا پایین است. مثلا در حالی که تحصیل در رشته زمین شناسی در دانشگاه هلسینکی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است و شهریه هر سال آن برای دانشجویان بین المللی 18000€ (یورو) می باشد، امکان تحصیل در این رشته در برزیل با شهریه سالی 2000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) وجود دارد. البته برخی رشته های تحصیلی در برزیل شهریه سالانه تا 10000$ (دلار آمریکا) هم دارند که معمولا برای رشته هایی مثل مدیریت، پزشکی و غیره می باشد. لازم به ذکر است شهریه دانشگاه های برزیل باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید یعنی تا پیش ا زماه فوریه هر سال، پرداخت گردد. این موضوع، یعنی پرداخت شهریه پیش از ورود به برزیل و آغاز ترم تحصیلی، در روند اخذ ویزای تحصیلی این کشور تاثیر مثبت دارد.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در برزیل هم باید مدنظر قرار گیرد که البته میزان دقیق آن بستگی به سبک زندگی و شهر محل اقامت افراد دارد. به طور کلی دانشجویان هزینه زندگی کم تری نسبت به سایرین پرداخت می نمایند چرا که می توانند از خوابگاه دانشجویی استفاده کرده و از پرداخت اجاره بهای بالا در آپارتمان های مرکز شهرهای سائوپائولو و برازیلیا معاف باشند. به طور کلی هزینه زندگی در برزیل به شرح نمودار ذیل می باشد:

هزینه زندگی در برزیل و آمریکا

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در برزیل

در کشوری مثل برزیل که بیش از 211 میلیون نفر جمعیت دارد و بخش عظیمی از این جمعیت جوانان جویای کار هستند، برای کاریابی ضروری است افراد رزومه خوبی داشته باشند. یکی از بهترین راه ها برای بهتر کردن رزومه افراد در برزیل تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور است. بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته زمین شناسی در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته زمین شناسیTimes Higher Education Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Sao Paulo201115122
UNICAMP – University of Campinas401233277
Federal University of Santa Catarina (UFSC)601801555
Federal University of Minas Gerais601651461
Federal University of Rio Grande do Sul601701447
Universidade Federal de Sergipe UFS601
Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul8011093

برای تحصیل در این دانشگاه ها توجه به چند نکته ضروری است:

  • در مقطع کارشناسی معمولا تدریس به زبان پرتغالی است پس تسلط به این زبان حداقل در سطح B1 ضروری می باشد.
  • در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری معمولا مدرک آیلتس 6 تا 6.5 از دانشجویان خواسته می شود.
  • شهریه هر سال باید جلوتر پرداخت گردد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در برزیل

کار با رشته زمین شناسی در برزیل

هم امکان کار ضمن تحصیل در برزیل وجود دارد هم کار بعد از فارغ التحصیلی. منتهی یکی از لازمه های آن تسلط داشتن به زبان پرتغالی و داشتن مهارت شغلی است. لازم به ذکر است کار ضمن تحصیل در برزیل به صورت پاره وقت می باشد اما کار پس از فارغ التحصیلی برای این که منجر به تمدید اقامت شود باید مرتبط با رشته تحصیلی باشد. نکته ای که در خصوص رشته زمین شناسی در برزیل وجود دارد این است که برخلاف کشورهایی مثل ایسلند، ایرلند، فنلاند، کانادا، آمریکا و غیره، رشته زمین شناسی در برزیل بازار کار خیلی خوبی ندارد.

درآمد زمین شناسان در برزیل

زمین شناسان در برزیل برای کاریابی با مشکل مواجه خواهند شد با این حال احتمال کاریابی برای آن ها وجود خواهد داشت. زمین شناسان در برزیل درآمد نسبتا خوبی دارند که با توجه به سطح تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و غیره آن ها متفاوت خواهد بود. به طور کلی در سال 2021 حداقل درآمد زمین شناسان در برزیل 8000BRL (رئال برزیل) و حداکثر این درآمد نیز 23500BRL (رئال برزیل) در ماه است. البته زمین شناسانی که بیش از 2 سال (2 تا 5 سال) سابقه کاری داشته باشند به طور کلی 32% بیشتر از کسانی درآمد دارند که 2 سال یا کم تر سابقه کار دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته زمین شناسی در برزیل توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *