ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در بلغارستان

رشته زمین شناسی در بلغارستان

رشته زمین شناسی در بلغارستان با توجه به جذابیت های طبیعی و فرهنگی و همچنین هزینه های نسبتا مناسب تحصیل و زندگی، طرفداران خاص خود را دارد. بلغارستان یا جمهوری بلغارستان، کشوری در اروپای جنوب شرقی است که با کشورهای از جمله رومانی، صربستان، ترکیه، یونان و غیره هم مرز و همسایه می باشد. بلغارستان همچنین محصور در خشکی نیست و به دریای سیاه راه دارد. علیرغم اقتصاد نسبتا پیشرفته بلغارستان، این کشور در سال 2021 هنوز در گروه کشورهای در حال توسعه قرار می گیرد که اقتصادی با درآمد متوسط رو به بالا دارد. به لحاظ شاخص توسعه انسانی نیز رتبه بلغارستان در سال جاری 56 بوده است و اقتصاد آن بیشتر بر پایه صنعت و معدن استوار است. بلغارستان همچنین عضو اتحادیه اروپا، ناتو، شورای اروپا و غیره می باشد اما عضو شنگن نیست.

از جمله مهم ترین مزایای مهاجرت به بلغارستان می توان به سهولت نسبی اخذ پاسپورت این کشور اشاره نمود. خصوصا کسانی که با ویزای سرمایه گذاری وارد بلغارستان می شوند بین 6 تا 9 ماه طول می کشد تا ویزای سرمایه گذاری برای آن ها صادر شود و با گذشت 2 سال هم می توانند پاسپورت بلغارستان را اخذ نمایند. دانشجویان اگرچه پروسه طولانی تری را به منظور کسب تابعیت بلغارستان خواهند داشت، در نهایت این امکان را دارند. این در حالی است که اخذ پاسپورت کشورهایی مثل چین، امارات، کویت و غیره فوق العاده دشوار می باشد. لازم به ذکر است در جولای 2021 رتبه پاسپورت بلغارستان 16 بوده چرا که با داشتن آن بدون ویزا می توان به 174 کشور دنیا سفر کرد. مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به سوالات ذیل توضیح می دهند:

  • درآمد زمین شناسان در بلغارستان چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان کدام اند؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان رایگان نیست و دانشجویان با توجه به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی باید شهریه متفاوتی پرداخت نمایند لازم به ذکر است بلغارستان در مجموع دانشگاه های نسبتا ارزان قیمتی دارد، به طوری که باعث شده بسیاری افراد جهت تحصیل در رشته پزشکی این کشور را انتخاب کنند. رشته زمین شناسی در بلغارستان اگرچه بازار کار متوسط و درآمدی معمولی دارد اما با توجه به پایین بودن شهریه دانشگاه، طرفداران خاص خود را دارد. به عبارت دقیق تر در حالی که شهریه سالانه برخی دانشگاه ها در رشته زمین شناسی به سالی 18000€ (یورو) هم می رسد، در بلغارستان دانشگاه ها برای این رشته معمولا سالانه بین 1000€ تا 5500€ (یورو) شهریه اخذ می نمایند. البته نباید فراموش کرد که بلغارستان تنها یک دانشگاه معروف دارد و به طور کلی نظام تحصیلی این کشور در سطح بین المللی خیلی مطرح نیست.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته زمین شناسی در کشورهای انگلیس، آمریکا، کانادا، ایسلند، فنلاند، دانمارک، سوئد، ایتالیا، نروژ، آلمان، اتریش و فرانسه قرار گرفته اند. در این خصوص توجه شود اگرچه تحصیل در رشته زمین شناسی در یکسری از کشورهای مزبور از جمله آمریکا و فنلاند بسیار گران قیمت است، اما دانشگاه های دولتی ایتالیا، آلمان، نروژ، فرانسه و اتریش بسیار ارزان و تقریبا رایگان هستند. با این وجود به دلایل مختلف ممکن است هر فردی تحصیل در بلغارستان را انتخاب نماید که در این خصوص باید توجه شود اگرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری زمین شناسی در این کشور وجود دارد، یادگیری زبان بلغاری الزامی است. چرا که کاریابی بدون دانستن این زبان در بلغارستان ممکن نمی باشد. هزینه مهم دیگری که دانشجویان در بلغارستان با آن روبروهستند، هزینه زندگی در بلغارستان است که ماهانه 500€ تا 750€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در بلغارستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در بلغارستان

همان طور که گفته شد بلغارستان نظام تحصیلی خیلی ممتازی ندارد و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور آینده شغلی فرد در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا را تضمین نمی نماید. با این وجود کسانی که قصد دارند اقامتشان را پس از فارغ التحصیلی در همین کشور بلغارستان تمدید نمایند، اهمیت دارد که به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاهی باشند که لااقل رنکینگ ملی خوبی دارد. بهترین دانشگاه های بلغارستان در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته زمین شناسیرتبه در رنکینگ ملی در 2021شهری که دانشگاه در آن واقع گردیده است
Sofia University St. Kliment Ohridski1Sofia
New Bulgarian University2Sofia

از دیگر دانشگاه های محبوب بلغارستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Angel Kanchev University of Ruse
  • University of Plovdiv Paisii Hilendarski
  • American University in Bulgaria
  • Trakia University

اخذ ویزای کشور بلغارستان

بلغارستان ویزاهای مختلفی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ویزای توریستی، سرمایه گذاری و تحصیلی اشاره نمود. هر کدام از این ویزاها مدارک مخصوص به خود را لازم دارند که در سایت سفارت بلغارستان نوشته شده اند. در خصوص ویزای تحصیلی بلغارستان که به منظور تحصیل در رشته زمین شناسی و سایر رشته ها اخذ آن ضروری است، تهیه مدارکی از جمله موارد ذیل ضروری می باشد:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در بلغارستان
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • بیمه معتبر
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

درآمد زمین شناسان در کشور بلغارستان

سابقه کار و سطح تحصیلات تاثیر عمده ای در میزان درآمد زمین شناسان در بلغارستان دارد. به طور کلی سطح درآمد زمین شناسان در این کشور (بیشینه و کمینه) به شرح نمودار ذیل می باشد:

حداقل و حداکثر درآمد ماهانه زمین شناسان در بلغارستان

نمودار بالا یعنی زمین شناسان در سال 2021 به طور متوسط ماهی 5280BGN (لف) در بلغارستان درآمد کسب می نمایند. البته به دلیل کم بودن تعداد موقعیت های شغلی برای این دسته از متخصصین، بهتر است افراد مدرک دکتری خود را اخذ نموده و به عنوان استاد دانشگاه، کالج یا معلم دبیرستان، مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است تدریس در دانشگاه جزو 10 شغل پردرآمد در بلغارستان می باشد که با توجه به قوانین دانشگاه و سابقه کاری سطح درآمد بالایی به دنبال دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است راجع به رشته زمین شناسی در بلغارستان با توجه به تغییرات سال 2021 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *