ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در تایلند

رشته زمین شناسی در تایلند

رشته زمین شناسی در تایلند در دانشگاه هایی مانند چیانگ مای و چولالونگ کورن برای علاقه مندان ارائه می گردد و مورد توجه قرار میگیرد. تایلند به دلیل خوش برخورد و مهمان نواز بودن تایلندی ها و فرهنگ غنی و توسعه اقتصادی این کشور، یک انتخاب عالی برای یک تجربه تحصیل بین المللی است. تایلند با ترکیبی جذاب از سنت و مدرنیسم و مناظر عجیب و غریب سالانه پذیرای بیش از 20000 دانشجوی بین المللی می باشد. در این کشور، مدت زمان استاندارد تحصیل برای اکثر برنامه های کارشناسی چهار سال است. در تایلند، سال تحصیلی شامل دو ترم ژوئن تا اکتبر و نوامبر تا مارس و یک ترم تابستانی از آوریل تا می است. با این حال، برخی از دانشگاه های تایلند تاریخ شروع و پایان ترم های خود را برای ارتباط با سایر سیستم های دانشگاهی همانند آمریکا یا اروپا تعیین کرده اند.

زمین شناسی مطالعه علمی ساختار و ترکیب فیزیکی زمین و فرآیندهای زمین ساختی است که سیاره ما را شکل می دهند. زمین شناسان نقش مهمی در کشف، استخراج پایدار و مدیریت منابع زمین ایفا می کنند. آن ها با استفاده از رشته هایی مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی و جغرافیای فیزیکی به دنبال درک سیاره زمین از هسته تا سطح آن هستند. زمین شناسان تاثیرات انسان بر روی سیاره زمین، چگونگی واکنش حیات روی زمین به تغییرات عمده اقلیمی و نحوه یافتن و استفاده از منابع زمین را مورد مطالعه قرار می دهند. با مطالعه گذشته حفظ شده در سنگ ها، هدف زمین شناسان همچنین درک و تهیه سناریوهای تغییرات اقلیمی در آینده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در تایلند به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا تحصیل رشته زمین شناسی در تایلند؟

بررسی ها نشان می دهد هزینه های تحصیل در تایلند کم است. کسانی که قصد تحصیل در یک دانشگاه دولتی در این کشور را دارند معمولا بین 1600€ تا 2500€ (یورو) در سال شهریه پرداخت می کنند. البته استثنائاتی نیز وجود دارد، و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی دانشجویان باید انتظار هزینه های بسیار بالاتری را داشته باشند. به واقع نمی توان فهرستی از بهترین دلایل برای تحصیل در تایلند را بدون در نظر گرفتن آب و هوای گرمسیری و سواحل فوق العاده آن تهیه نمود. دانشجویان در تایلند می توانند از آب و هوای زیبا و سواحل طلایی این کشور لذت ببرند. همچنین دانشجویان می توانند مکان ها و نقاط دیدنی تایلند را کاوش کنند. در این کشور، مکان های مختلفی وجود دارد که دانشجویان می توانند با طبیعت ارتباط دوباره برقرار کنند و از زیبایی آن لذت ببرند.

برخی از جاذبه های برتر تایلند عبارتند از جزایرSimilan ، پارک ملی Erawan، پارک ملی Khao Sok، پارک ملی Doi Inthanon و غیره. برای تماشای شگفتی های ساخته شده توسط انسان نیز دانشجویان می توانند از Grand Palace، زیارتگاه Wat Phra Kaew، معبد Wat Arun Ratchawararam و غیره بازدید کنند. “سرزمین لبخند” یکی از نام های مستعاری است که برای اشاره به تایلند استفاده می شود. منشاء این نام مهمان نوازی طبیعی مردم تایلند و دوستی آن ها با مردمان دیگر است و این یک مزیت برای دانشجویان بین المللی است. هزینه های مقرون به صرفه زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی، توسعه مهارت های زبانی جدید، آشنایی با فرهنگ و سنت های تایلندی، ایجاد یک شبکه بین المللی و آشنایی با دانشجویان محلی و بین المللی از دیگر مزایای تحصیل در تایلند می باشند.

چرا تحصیل رشته زمین شناسی در تایلند

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان زمین شناسی در تایلند

در تایلند، هزینه تحصیل بر اساس نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی)، سطح تحصیلات (کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی)، رشته انتخابی (به عنوان مثال، پزشکی، مهندسی یا زمین شناسی) و غیره متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند هر سال تحصیلی بین 890€ تا 10000€ (یورو) شهریه پرداخت کنند. البته برنامه هایی (مانند MBA) وجود دارد که هزینه تحصیل در آن ها بیش از 10000€ (یورو) است. هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان در تایلند بین 400€ تا 800€ (یورو) است. البته رقم هزینه های ماهانه زندگی تا حد زیادی به شهر محل زندگی، شیوه زندگی و البته عادت های هزینه ای دانشجویان بستگی دارد و می تواند بیش از این باشد. جدول زیر برخی از هزینه های زندگی در تایلند را به تفکیک نشان می دهد:

عنوانهزینه بر حسب یورو
محل اقامت (آپارتمان تک خوابه)200€ تا 400€ در ماه
خدمات رفاهی (ماهانه)60€ تا 90€ د
غذا و مواد غذایی100€ تا 250€ در ماه
کارت ماهانه حمل و نقل34€ (برخی از شهرها ممکن است تخفیف دانشجویی داشته باشند)
یک وعده غذایی سه قسمتی برای دو نفر در رستورانی متوسط19€

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته زمین شناسی در تایلند

دانشجویان خارجی که در یک موسسه آموزشی تایلندی پذیرفته شده اند، باید ویزای دانشجویی تایلند بگیرند تا بتوانند به عنوان دانشجوی بین المللی تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. ویزای دانشجویی تایلند یک ویزای تایلندی غیر مهاجرتی (Non-Immigrant) است. ویزای غیر مهاجرتی برای خارجیانی که به دلایل غیر از گردشگری به تایلند سفر می کنند صادر می شود و بر اساس هدف سفر دسته بندی می گردد. ویزای دانشجویی تایلند از دسته ویزای غیر مهاجرتی “ED” است. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی تایلند، متقاضی باید:

  • در یک موسسه آموزشی تایلندی ثبت نام کرده باشد.
  • حداقل سه درس گرفته باشد (گاهی اوقات چهار درس مورد نیاز است)
  • حداقل 15 ساعت کلاس در هفته داشته باشد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرایط دقیق ویزای دانشجویی تایلند در معرض تغییر است، بنابراین قبل از درخواست، متقاضی باید با دانشگاه خود مشورت کند. برخی از اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی تایلند عبارتند از:

  • گذرنامه که حداقل شش ماه دیگر معتبر است و حداقل دو صفحه ویزای خالی دارد.
  • فتوکپی گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی تایلند به صورت تکمیل و امضا شده
  • نامه پذیرش از سوی یک دانشگاه تایلندی خطاب به سفارت یا کنسولگری تایلند
  • چند قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه با پس زمینه سفید که در شش ماه گذشته گرفته شده است.
  • سند اثبات تمکن مالی برای پوشش مدت اقامت در تایلند
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرداخت هزینه ویزای دانشجویی تایلند

وضعیت حقوق متخصصان رشته زمین شناسی در تایلند

کسی که به عنوان زمین شناس در تایلند کار می کند معمولا حدود 179000THB (بات تایلند) در ماه درآمد دارد که این متوسط حقوق شامل مزایایی مانند حق مسکن می باشد. حقوق ماهانه زمین شناسان در این کشور آسیایی از 89700THB تا 278000THB (بات تایلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در تایلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در تایلند

دوستان گرامی جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در تایلند می توانید به سایر مقالات ما در این زمینه مراجعه نمایید. همچنین چنان چه علاقه مند به داشتن اطلاعات پیرامون راه های مهاجرت به تایلند هستید نیز پیشنهاد می کنیم با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *