ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در دانمارک

رشته زمین شناسی در دانمارک

رشته زمین شناسی در دانمارک رایگان نیست اما بازار کار خیلی خوبی دارد و همین مسئله باعث پرطرفدار شدن آن در سالهای اخیر شده است. از دیگر دلایل انتخاب تحصیل در دانمارک می توان به امکان اخذ ویزای همراه برای دانشجویان ایرانی اشاره نمود؛ خصوصا در شرایطی که غالب کشورهای دنیا برای ایرانی ها ویزای همراه صادر نمی کنند. از آن جایی که طی سال های گذشته ایرانی ها معمولا بعد از ورود به کشورهای مختلف درخواست پناهندگی نموده اند، مدتی است که غالب کشورهای دنیا دیگر برای دانشجویان ایرانی ویزای همراه صادر نمی نمایند اما در همین شرایط نیز در حالی که اخذ ویزای همراه با ویزای دانشجویی کشورهایی مثل اتریش، آلمان، ایتالیا و غیره سخت است، در دانمارک، سوئد، فرانسه، کانادا و هلند شانس اخذ ویزای همراه وجود دارد.

این موضوع خصوصا در دانمارک اهمیت پیدا میکند؛ چرا که مثلا وقتی دانشجویی در رشته زمین شناسی، مدیریت و غیره در دانمارک پذیرش می گیرد، می تواند برای همسرش هم تقاضای ویزا کند. لازم به ذکر است اخذ اقامت دانمارک به عنوان یکی از 5 کشور شاد دنیا در سال های متمادی، عضوی از شنگن و اتحادیه اروپا و با اقتصادی قدرتمند، امتیاز خیلی مهمی محسوب می شود. به همین دلیل در این مقاله در خصوص مهاجرت تحصیلی به دانمارک با انتخاب رشته زمین شناسی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه می گردد:

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در دانمارک چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل در دانمارک چگونه است؟
  • مدارک لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی دانمارک کدامند؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در دانمارک

تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس رایگان است؛ اما سایر دانشجویان باید شهریه پرداخت نمایند. همچنین لازم به ذکر است شهریه ای که دانشگاه های دانمارک از گروه مذکور اخذ می نمایند معمولا بسیار بالا است و کلا دانمارک در گروه کشورهای گران طبقه بندی می شود. رشته زمین شناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و با توجه به همین موضوع و همچنین قوانین هر دانشگاهی با شهریه متفاوتی روبروست. اما معمولا هر سال تحصیل در این رشته در دانشگاه های دانمارک بین 14000€ تا 19000€ (یورو) هزینه به دنبال دارد. در ضمن به این مبلغ باید هزینه های زندگی در دانمارک را نیز افزود که ماهانه 1200€ تا 1600€ (یورو) می باشد و بخشی از آن با کار دانشجویی قابل پرداخت است.

البته عمده ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در دانمارک مربوط به اجاره بهای مسکن در این کشور می شود؛ این موضوع را می توان با تهیه خوابگاه دانشجویی تا حدی جبران نمود. چرا که اجاره خوابگاه های دانمارک ماهانه بین 200€ تا 500€ (یورو) است در حالی که اجاره مسکن در این کشور بین 1000€ تا 1300€ (یورو) در ماه هزینه خواهد داشت. آپارتمان های کوچک اطراف شهر هم که اجاره های کم تری به همراه دارند به قدری از دانشگاه و محل کار دانشجو در شهرهای بزرگ دانمارک، فاصله دارند که هزینه های رفت و آمد زیادی به دانشجو تحمیل می نمایند.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در دانمارک

کار دانشجویی با رشته زمین شناسی در دانمارک

در حالی که با رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر، فشن، مهندسی صنایع، مدیریت و غیره می توان حین تحصیل در دانمارک کار مرتبط پیدا کرد، رشته زمین شناسی معمولا اینگونه نیست. البته در مجموع کار در رستوران و کافی شاپ ها، کار در سوپر مارکت ها، کار برای سایت آمازون، کار برای دانشگاه مثلا در بخش ثبت نام و غیره، بین دانشجویان طرفداران بیشتری دارد. چرا که کار مرتبط با رشته تحصیلی نه تنها در دانمارک بلکه تقریبا در تمام کشورهای دنیا به سختی یافت می شود.

البته هرچند کار مرتبط با رشته تحصیلی هم معمولا درآمد بیشتری دارد و هم فرد را برای ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی آماده تر می کند، کار غیر مرتبط هم خالی از فایده نیست. با مشغول شدن به کار دانشجویی در دانمارک، چه مرتبط با رشته زمین شناسی چه غیر مرتبط، علاوه بر این که دانشجو تا حدی می تواند هزینه های زندگی در این کشور را پوشش دهد، با نیازهای بازار کار دانمارک و چگونگی ارتباط با جامعه دانمارکی هم بیشتر آشنا می شود. لازم به ذکر است دانشجویان در دانمارک تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند و می توانند ساعتی 8€ تا 17€ (یورو) درآمد داشته باشند. اگر دانشجویی متاهل باشد و بتواند برای همسرش هم ویزای همراه بگیرد، شرایط بهتری دارد. چون همراه در دانمارک علاوه بر امکان شرکت در کلاس های رایگان آموزش زبان دانمارکی، اجازه کار تمام وقت دارد.

درآمد زمین شناسان در دانمارک

سطح درآمد زمین شناسان در دانمارک به شرح نمودار ذیل است:

سطح درآمد ماهانه زمین شناسان در دانمارک

در واقع زمین شناسان در سال 2021 در دانمارک ماهی 71800DKK (کرون دانمارک) حقوق می گیرند. همان طور که ملاحظه می شود، مردم در کشور دانمارک قدرت خرید خیلی خوبی دارند و زمین شناسان نیز جزو مشاغل پردرآمد این کشور محسوب می شوند. البته پردرآمدترین مشاغل در دانمارک عبارتند از جراحی، قضاوت، وکالت، مدیریت مالی، تدریس در دانشگاه و خلبانی. با این حال زمین شناسان با سابقه کار بالا و مدرک تحصیلی دکتری امکان اخذ درآمد خیلی خوبی در دانمارک را خواهند داشت.

اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک

با داشتن مدرک تحصیلی مشابه در مقاطع قبلی می توان از دانشگاهی در دانمارک در رشته زمین شناسی پذیرش گرفت. با پرداخت شهریه دانشگاه از یکسال جلوتر، دانشجو باید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور هم اقدام نماید. به این منظور مدارکی از جمله نامه پذیرش قطعی دانشگاه، پاسپورت معتبر، نامه تمکن مالی بانکی، مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در دانمارک، مدرک زبان، گواهی عدم سوء پیشینه و غیره باید به سفارت دانمارک تقدیم گردد. در این مقاله راجع به رشته زمین شناسی در دانمارک توضیحاتی ارائه شد و علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *