ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در رومانی

رشته زمین شناسی در رومانی

تحصیل در رشته زمین شناسی در رومانی در برخی از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه بخارست برای علاقه مندان محلی و خارجی امکان پذیر است. با انتخاب رومانی به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور، دانشجویان از مزایای تحصیل در آن از جمله تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی و کار ضمن تحصیل بهره مند می شوند. به علاوه، دانشگاه های رومانی در بین بهترین ها در اروپای شرقی هستند و برخی از آن ها هر سال در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در رومانی به شرح زیر تهیه نموده اند.

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل رشته زمین شناسی در رومانی

رومانی پورتال ارائه درخواست مرکزی ندارد. بنابراین، متقاضیان برای ارائه درخواست جهت اخذ پذیرش برای برنامه موردنظر خود در دانشگاه انتخابی شان باید از طریق وب سایت آن دانشگاه درخواست خود را ارائه دهند. متقاضی باید اسناد و مدارک زیر را نیز ارائه دهد:

  • ریزنمرات و دیپلم دبیرستان برای برنامه های کارشناسی
  • ریزنمرات و مدرک کارشناسی برای برنامه های کارشناسی ارشد
  • کپی رسمی شناسنامه
  • کپی گذرنامه
  • چهار قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • گواهی پزشکی – این سند باید نشان دهد که متقاضی تمامی واکسن های مورد نیاز برای ورود به رومانی را داشته است.
  • فرم درخواست تکمیل شده

برخی از دانشگاه ها همچنین گواهی سوء سابقه کیفری نیز می خواهند. این امر از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. کلیه اسناد و مدارک باید به صورت اصل با ترجمه های رسمی به زبان رومانیایی ارائه شوند. پس از ورود به رومانی، دانشجو باید همه این اسناد و مدارک را برای تایید نهایی ثبت نام خود به دانشگاه ارائه دهد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی بستگی به رشته و ملیت متقاضی دارد. هزینه تحصیل متقاضیان اهل رومانی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس کم تر از هزینه تحصیل شهروندان سایر کشورها است. البته گفته می شود تفاوت بزرگی وجود ندارد. هزینه تحصیل در رومانی بین 10000RON (لئوی رومانی) معادل 2400$ (دلار آمریکا) و 24600RON (لئوی رومانی) معادل 6040$ (دلار آمریکا) است. قبل از ورود به رومانی، اکثر دانشگاه ها از متقاضیان می خواهند تا بیعانه ای را حداقل به ارزش هزینه تحصیل یک ترم پرداخت کنند. این مبلغ می تواند از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در رومانی

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در رومانی

بررسی هزینه زندگی در رومانی نشان می دهد که این کشور یکی از پایین ترین هزینه های زندگی را دارد و این امر حتی در مورد بخارست یعنی پایتخت این کشور نیز صادق است. بنابراین دانشجویانی که رومانی را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند با داشتن بودجه ای نسبتا کم می توانند از یک سبک زندگی جهانی بهره مند شوند. از آن جا که هزینه زندگی در بخارست به بالاترین حد خود در این کشور می رسد، لذا در جدول زیر چند مورد از هزینه ها در پایتخت را نشان می دهیم:

عنوانبرحسب لئوی رومانیبرحسب دلار آمریکا
اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه)1900RON470$
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)475RON115$
کارت ماهانه حمل و نقل عمومی70RON17$
یک وعده غذا (رستوران ارزان)35RON8.60$

اکثر دانشجویان در این کشور در خوابگاه های دانشگاه های خود زندگی می کنند و هزینه این نوع اقامتگاه بسیار کم تر از اجاره آپارتمان شخصی است. هزینه خوابگاه ها نیز بسته به نوع اتاق و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است.

بررسی ها نشان می دهد هزینه زندگی بدون احتساب اجاره بها 2300RON (لئوی رومانی) معادل 560$ (دلار آمریکا) است. اجاره بها به طور معمول به عنوان هزینه ای جداگانه در نظر گرفته می شود. در مورد خدمات درمانی باید بگوییم رومانی مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دارای سیستم تک پرداخت کننده است. خدمات درمانی رومانی به طور کلی استاندارد خوبی دارد، اگرچه در مناطق روستایی به اندازه شهرها خوب نیست. دانشجویان به محض داشتن کارت اقامت می توانند به خدمات درمانی دسترسی پیدا کنند.

معرفی فرهنگ و زبان رومانی برای دانشجویان

زبان رسمی رومانی، رومانیایی است که یک زبان رومانس با شباهت های زیاد به زبان ایتالیایی می باشد. رومانی همچنین دارای تعداد کمی زبان اقلیت از جمله مجاری و رومانی است. همچنین یک دیاسپورای بزرگ رومانیایی وجود دارد، به این معنی که بسیاری از مردم رومانی در خارج از این کشور زندگی می کنند. به این ترتیب، برخی از دانشجویانی که رومانی را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند، قبل از ورود به این کشور احتمالا می توانند غذا، نوشیدنی، مجلات و حتی لباس ملی رومانی را در جایی در نزدیکی خود بیابند. جشن گرفتن برای رومانی بخش مهمی از فرهنگ این کشور است. از روز وحدت تا روز ملی، رومانیایی ها چیزی جز جشن گرفتن برای کشور خود و میراث خود ندارند. اما رومانی همچنین مکانی طبیعی است، از سواحل جنوب شرقی تا دره های مرکزی و تا کوه هایی که در سراسر این کشور تلاقی دارند.

از زمان احیای دموکراسی در این کشور در دهه 1990، رومانی اقتصاد خود را متحول کرده است. در حال حاضر، رومانی در بین قوی ترین اقتصادها در اروپایی شرقی است. در این کشور، سطوح پایین بیکاری و مشاغل و حقوق خوب، به ویژه در بخارست و شهرهای بزرگ دیگر آن وجود دارد. گفته می شود که رومانی هنوز یک کشور در حال توسعه است، اما کشوری است سرمایه گذاری زیادی را دریافت می کند. این بدین معناست که فرصت های زیادی برای کارآموزی و حتی مشاغل پاره وقت در حین تحصیل در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، رومانی به سرعت به یک مرکز فناوری تبدیل می شود و بخارست مرکز مالی آن است. در مورد امنیت باید گفت رومانی، به ویژه در شهرها، نسبتا امن است. سطح نسبتا پایینی از جرایم خشونت آمیز در این کشور وجود دارد.

وضعیت درآمد متخصصان رشته زمین شناسی در رومانی

کسی که به عنوان زمین شناس در رومانی کار می کند معمولا حدود 14400RON (لئوی رومانی) در ماه درآمد دارد. این متوسط حقوق شامل مزایایی مانند حق مسکن می باشد. حقوق ماهانه زمین شناسان در این کشور اروپایی از 7510RON تا 22100RON (لئوی رومانی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در رومانی را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در رومانی

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در رومانی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل به زبان انگلیسی در رومانی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *