ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در سنگاپور

رشته زمین شناسی در سنگاپور

تحصیل در رشته زمین شناسی در سنگاپور به معنای تحصیل در مکانی غنی از فرهنگ و فرصت ها به زبان انگلیسی در رشته مورد علاقه است. جهان سنگاپور را در چندین رتبه بندی بین المللی به رسمیت شناخته است. هم شهر و هم کشور سنگاپور در بین باهوش ترین و امن ترین کشورهای جهان با بهترین پتانسیل سرمایه گذاری هستند. بنابراین، جای تعجب نیست که متخصصان، گردشگران و دانشجویان برای شروع کار به این کشور جزیره ای سرازیر می شوند. این کشور دارای چهار زبان رسمی – انگلیسی، ماندارین، مالایی و تامیل – است و اکثر مردم آن دو زبانه هستند. زبان انگلیسی به سرعت به زبان میانجی سنگاپور تبدیل شده و زندگی و تحصیل در آن را آسان ساخته است. بنابراین، دانشجویان با مانع زبانی در این کشور مواجه نمی شوند. سال تحصیلی در سنگاپور از آگوست تا می است و این کشور بیش از 2000 دانشجوی بین المللی دارد.

دولت شهر سنگاپور محل زندگی بیش از پنج میلیون نفر است که بخش بزرگی از آن ها را اتباع خارجی تشکیل می دهند. شهر سنگاپور پایتخت این کشور یک رویای جهانی است. این شهر با ارائه نماهای ساحلی و آسمان خراش ها هرگز خسته نمی شود. دانشجویان پس از یک هفته طولانی تحصیل و مطالعه می توانند از ساحل، محله چینی ها یا یک پارک موضوعی دیدن کنند. به علاوه، فرصت های زیادی برای صرف غذاهای عجیب و غربی خیابانی و باشگاه های پر جنب و جوش دارند. آموزش باکیفیت و تحصیل به زبان انگلیسی دو عامل اصلی تبدیل شدن این کشور به یک مقصد ایده آل برای تحصیل و جذب دانشجویان بین المللی به آن است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در سنگاپور به شرح زیر تهیه نموده اند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور بستگی به دانشگاه و برنامه ای که متقاضی انتخاب می کند و ملیت وی دارد. شهریه دانشگاه های سنگاپور ممکن است بیش تر از دانشگاه های کشورهای همسایه آن باشد. اما با این حال دانشگاه های دولتی سنگاپور بسیار ارزان تر از بسیاری از دانشگاه های خصوصی و دولتی در برخی نقاط جهان هستند. در این کشور، عامل اصلی که بر مقدار شهریه دانشجویان تاثیر می گذارد، ملیت است. به طور معمول، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آن سالانه حدود 8000SGD تا 9000SGD (دلار سنگاپور) است.

اما این قیمت یارانه ای است. این هزینه برای دانشجویان بدون رایانه و غیر سنگاپوری حدود 10000SGD (دلار سنگاپور) است. برخی برنامه ها در دانشگاه های سنگاپور بدون توجه به ملیت از دولت یارانه می گیرند. دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در یک برنامه دارای یارانه دولتی در سنگاپور می توانند برای پرداخت هزینه تحصیل کاهش یافته خود از طرح تعهد خدمت استفاده کنند. طرح تعهد خدمت به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد که پس از فارغ التحصیلی در سنگاپور کار کنند تا بتوانند شهریه خود را بازپرداخت کنند. به طور معمول، این امر فقط در مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی صدق می کند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در سنگاپور

سنگاپور اغلب به عنوان یکی از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی رتبه بندی می شود، بنابراین مهم است که قبل از تحصیل در سنگاپور متقاضی بداند که هزینه زندگی وی در آن جا چه رقمی خواهد بود. خوشبختانه، در سنگاپور دانشجویان می توانند از تخفیفات فراوان دانشجویی در زمینه غذا، محل اقامت و سرگرمی استفاده کنند. هزینه های زندگی یک فرد در سنگاپور، بدون در نظر گرفتن اجاره، 959.42$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. برخی از هزینه های زندگی در سنگاپور به صورت زیر است:

عنوانبر حسب دلار آمریکا
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت10.33$
یک وعده غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستورانی متوسط51.66$
کاپوچینو4.13$
شیر (1 کیلوگرم)2.51$
یک قرص نان تازه سفید (500 گرمی)1.70$
برنج (1 کیلوگرم)2.15$
تخم مرغ (12 عدد)2.37$
پنیر محلی (1 کیلوگرم)19.26$
فیله مرغ (1 کیلوگرم)7.36$
گوشت گاو (1 کیلوگرم)17.51$
سیب (1 کیلوگرم)3.47$
پرتقال (1 کیلوگرم)3.26$
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.79$
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.06$
موز (1 کیلوگرم)2.09$
پیاز (1 کیلوگرم)1.83$
کاهو1.59$
آب (بطری 1.5 لیتری)1.19$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.40$
بنزین (1 کیلوگرم)1.64$
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)33.52$
شهریه ماهانه باشگاه بدنسازی یک فرد بزرگسال102.94$
شلوار جین (Levis 501 یا مشابه)60.32$

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در سنگاپور

اسکان خصوصی گران است، بنابراین بسیاری از دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند. در صورتی که دانشجویی بخواهد اسکان خصوصی را انتخاب کند با ارقام زیر رو به رو می شود:

عنواناجاره بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2061.96$
آپارتمان یک خوابه خارج از شهر1347.27$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر3839.74$
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر2282.11$

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل رشته زمین شناسی در سنگاپور

در سنگاپور، فرآیند ارائه درخواست و نیز مهلت های ارسال درخواست بسته به شرایط متقاضی، موسسه ای که به آن درخواست ارسال می کند و برنامه ای که می خواهد در آن تحصیل کند متفاوت است. متقاضیانی که می خواهند در مقطع کارشناسی در سنگاپور تحصیل کنند باید توجه داشته باشند که مراحل و الزامات ارائه درخواست آن ها بسته به نوع مدرک تحصیلی که دارند و ملیت آن ها متفاوت است. متقاضیانی که می خواهند در یک برنامه کارشناسی ارشد در سنگاپور ادامه تحصیل دهند، با پیچیدگی کم تری مواجه هستند.

آن ها فقط باید یک مدرک کارشناسی چهار ساله داشته باشند که نمره مورد نیاز در رشته ای که می خواهند در آن تحصیل کنند یا در رشته ای مرتبط را برآورد سازد. اکثر برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در سنگاپور به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این بدین معناست که که گویشوران بومی غیر انگلیسی زبان نیز باید توانایی های خود در زبان انگلیسی را نشان دهند. آزمون TOEFL® به طور گسترده ای در سراسر سنگاپور پذیرفته شده است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته زمین شناسی در سنگاپور

مطابق مقررات مهاجرت، کسانی که قصد تحصیل در سنگاپور را دارند باید پاس دانشجویی (Student Pass) بگیرند. بسته به نوع موسسه آموزشی انتخابی دانشجو، الزامات و روش های اخذ پاس دانشجویی کمی متفاوت است. دانشجویان باید صلاحیت خود و روشی را که باید دنبال کنند را در وب سایت اداره مهاجرت و محل های بازرسی (Immigrate & Checkpoints Authority) بررسی نمایند. برای درخواست پاس دانشجویی، متقاضی باید در یک دوره تمام وقت تایید شده در سنگاپور پذیرفته شده باشد. دوره های پاره وقت و دوره هایی که به صورت شبانه یا آخر هفته ها برگزار می شوند واجد شرایط اخذ پاس دانشجویی نیستند. در سنگاپور دو نوع دانشگاه وجود دارد که به طور معمول مستلزم اخذ پاس دانشجویی هستند:

  • موسسات آموزش عالی
  • موسسات سیستم های خارجی

وضعیت درآمد زمین شناسان در سنگاپور

کسی که به عنوان زمین شناس در سنگاپور کار می کند معمولا حدود 12800SGD (دلار سنگاپور) در ماه درآمد دارد. این متوسط حقوق شامل مزایایی مانند حق مسکن می باشد. حقوق ماهانه زمین شناسان در این کشور از 6670SGD تا 19600SGD (دلار سنگاپور) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در سنگاپور را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در سنگاپور

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در سنگاپور توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در سنگاپور و نیز اقامت پس از تحصیل در سنگاپور با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *