ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در سوئد

رشته زمین شناسی در سوئد

رشته زمین شناسی در سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی و همچنین حوزه اسکاندیناوی یکی از بهترین گزینه های موجود برای علاقمندان است. افرادی که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند شرایط خاصی را پیش رو خواهند داشت و می توانند امکان مهاجرت اعضای خانواده خود به این کشور را نیز فراهم آورند. در چنین شرایطی است که بسیاری از متقاضیان متاهل تحصیل در خارج از کشور سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند چرا که امکان اقامت در این کشور از روز نخست را نیز خواهند داشت.

دانشگاه های سوئد از سطح کیفیت آموزشی بسیار مناسبی برخوردار هستند و می توان آن ها را در جمع برترین دانشگاه های جهان جای داد. از همین رو افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، به رزومه تحصیلی قوی و همچنین نمره زبان بالا نیاز خواهند داشت تا بتوانند حداقل های مورد نیاز دانشگاه را تامین کرده و در مرحله دوم در رقابت با سایر متقاضیان بتوانند یکی از صندلی های موجود در دانشگاه را برای خود به ارمغان آورند. رشته زمین شناسی نیز به عنوان یکی از رشته های مهم دانشگاهی در بالاترین سطح ممکن ارائه می شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین امر پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در سوئد چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی در سوئد کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی در کشور سوئد به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک زمین شناس در سوئد چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در سوئد

سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی است و سطح آموزش در این کشور نیز در بالاترین سطح قرار دارد. افرادی که می خواهند در رشته زمین شناسی در این کشور به تحصیل مشغول شوند، باید حداقل نمره 6.5 آیلتس را در اختیار داشته باشند چراکه علاوه بر زبان سوئدی، تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این رشته امکان پذیر است. در بسیاری از دانشگاه های این کشور، دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت و این خود یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در سوئد است.

دانشگاه استکهلم در سوئد با قرار گرفتن در رتبه 114 یکی از بهترین دانشگاه های این کشور است که در رشته زمین شناسی توانسته رتبه 24 را به خود اختصاص دهد. دانشگاه لوند نیز با قرار گرفتن در جایگاه 70 جهان در رشته زمین شناسی همچنان یکی از برترین ها به حساب می آید و در رده بندی جهانی نیز موفق به کسب رتبه 99 شده است. در طرف دیگر اما دانشگاه آپسالا قرار دارد که در جایگاه 114 جهان در رشته زمین شناسی قرار دارد و در رده بندی جهان نیز رتبه 101 را به خود اختصاص داده است. برای تحصیل در رشته زمین شناسی می توان دانشگاه گوتنبرگ را نیز انتخاب کرد چراکه این دانشگاه نیز رتبه 157 را به خود اختصاص داده است و در رده بندی کلی بهترین دانشگاه های جهان رتبه 135 را در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در سوئد

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در سوئد

در رابطه با شرایط تحصیل در سوئد می توان به نکات منفی نیز اشاره داشت و یکی از این نکات، هزینه بالای تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته زمین شناسی در این کشور باید مبلغی در حدود 11500€ تا 17000€ (یورو) در سال را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح دیگر اروپایی هزینه بیشتری است. البته دانشجویانی که به همراه همسر خود به این کشور مهاجرت می کنند، نفر همراه می تواند به صورت رایگان به ادامه تحصیل در این کشور مشغول شود.

در طرف مقابل نیز هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بسیار سنگین تر است. یک فرد برای پرداخت هزینه های زندگی خود در کشور سوئد ماهانه به 900€ تا 1500€ (یورو) نیاز خواهد داشت. بدیهی است زمانی که فردی به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کند به هزینه های بیشتری برای تامین مایحتاج خود نیاز داشته باشد.

یکی از مزایای تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارجی آن است که اجازه خواهند داشت در این کشور به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند و از این طریق تمامی هزینه های مربوط به زندگی خود را تامین کنند. البته باید در نظر داشت که با توجه به حجم بالای دروس دانشگاهی در کشور سوئد، کمتر دانشجویی در این کشور وجود دارد که بتواند به صورت تمام وقت در این کشور کار کند. فرد همراه نیز قادر خواهد بود از این فرصت استفاده کند.

درآمد یک زمین شناس در کشور سوئد

دانشجویانی که در کشور سوئد تحصیل می کنند باید پیش از پایان دوره تحصیلی خود در رابطه با آینده خود تصمیم گیری کنند چراکه در سوئد فرصتی برای جستجوی کار پس از تحصیل وجود ندارد و دانشجویان باید پیش از اخذ مدرک تحصیلی خود، در صورت تمایل به اخذ اقامت این کشور باید یک قرارداد کاری را به امضا رسانده باشند.

میزان درآمد در سوئد و سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و افرادی که در این کشور زندگی می کنند از نظر رفاه اقتصادی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. زمین شناسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در سوئد از سطح درآمدی بسیار بالاتری از متوسط نرخ درآمد در این کشور برخوردار هستند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور سوئد

سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی است و بدیهی است که به همین دلیل بسیاری از افراد در تلاش باشند تا از طریق راه های قانونی خود را به این کشور برسانند. یکی از بهترین مسیرهای مهاجرت به سوئد را می توان مهاجرت از طریق تحصیل معرفی کرد جایی که فرد به یکی از بهترین نظام های آموزشی جهان دسترسی خواهد داشت. شما نیز در صورت تمایل به ادامه تحصیل در سوئد در رشته زمین شناسی یا سایر رشته های تحصیلی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *