ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در سوئیس

رشته زمین شناسی در سوئیس

رشته زمین شناسی در سوئیس را می توان به عنوان دومین گزینه موجود برای افراد علاقمند به این رشته با رزومه های قدرتمند معرفی کرد. سوئیس تنها کشوری است که توانسته است در این رشته جایگاه تک رقمی را در جهان در کنار آمریکا در اختیار داشته باشد و رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده باشد. سوئیس در سال های اخیر مسیر مهاجرت های تحصیلی به این کشور را برای دانشجویان غیر اروپایی نیز محدودتر کرده است و به همین دلیل افرادی که این کشور را برای شروع تحصیل خود انتخاب می کنند، پیش از اقدام باید ریسک عدم موفقیت در این مسیر را نیز بپذیرند.

در سوئیس شرایط زندگی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل دارند تا به هر طریقی خود را به این کشور برسانند و یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور سوئیس را می توان در مسیر تحصیل یافت. دانشگاه های سوئیس از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و این مسئله ای است که می تواند ضامن موفقیت افراد در آینده کاری خود در این کشور شود. نرخ تبدیل دانشجو به نیروی کار در بسیاری از دانشگاه های این کشور بیش از 90% است و خود گویای بسیاری از موارد است. به همین دلیل است که در مقاله پیش رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در سوئیس پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در سوئیس چیست؟
  • برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • در مسیر مهاجرت به سوئیس به عنوان دانشجوی رشته زمین شناسی به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • درآمد یک زمین شناس در سوئیس چقدر است؟

بهترین موسسات ارائه کننده رشته زمین شناسی در سوئیس

زمانی که فردی رزومه ای قدرتمند در اختیار دارد، آسوده خاطر است که می تواند بهترین دانشگاه های جهان را برای پذیرش انتخاب کنند اما زمانی که شرایط متفاوت است، فرد باید با توجه به رزومه تحصیلی خود و جایگاه رشته تحصیلی مورد نظرش یک دانشگاه را انتخاب کند.

موسسه تکنولوژی زوریخ تنها دانشگاه غیر آمریکایی در جهان است که در این رشته توانسته است جایگاهی تک رقمی را به خود اختصاص دهد و در این رشته رتبه 3 جهان را به دست آورده است و این در حالی است که جایگاه 26 جهان را در بین برترین دانشگاه های جهان در اختیار دارد. دانشگاه برن نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان در سوئیس است که توانسته رتبه 54 جهان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که در رده بندی کلی رتبه 107 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه زوریخ نیز رتبه 96 جهان در این رشته را به دست آورده است در رده بندی کلی دانشگاه های جهان توانسته تا در رتبه 62 قرار گیرد.

دانشگاه لوزان نیز در رتبه 137 جهان در رشته زمین شناسی قرار دارد و می توان آن را نیز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته معرفی کرد. مدرسه پلیتکنیک لوزان نیز یکی دیگر از دانشگاه های معتبر سوئیس برای تحصیل در این رشته است که توانسته جایگاه 166 جهان را به خود اختصاص دهد در حالی که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان در رده 58 قرار گرفته است. دانشگاه ژنو نیز به عنوان دانشگاهی که رتبه 96 را در اختیار گرفته است، در رشته زمین شناسی جایگاه 180 جهان را در اختیار گرفته است.

بهترین موسسات ارائه کننده رشته زمین شناسی در سوئیس

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در سوئیس

هزینه زندگی در کشور سوئیس بسیار سنگین است اما باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در این کشور بسیار متفاوت است و دانشجویان بین المللی نیز می توانند با هزینه های نسبتا اندکی شهریه دانشگاهی خود در این کشور را پرداخت کنند. هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در سوئیس برای دانشجویان خارجی در طول یک سال تحصیلی در حدود 800CHF تا 2770 CHF (فرانک سوئیس) است و مطابق با همین حقیقت، در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، تحصیل در سوئیس را می توان بسیار ارزان قیمت معرفی کرد.

از طرف دیگر اما هزینه زندگی برای دانشجویان در سوئیس بسیار بالا است و دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود به طور متوسط به 850CHF تا 1600CHF (فرانک سوئیس) نیاز خواهند داشت که در مقایسه با کشورهای هم رده سوئیس بسیار بالا به نظر می رسد. دانشجویان بین المللی در سوئیس بر اساس قوانین اجازه کار خواهند داشت اما شرط اول برای آن ها اقامت 6 ماهه در سوئیس است. در آغاز ماه هفتم دانشجویان می توانند به کار دانشجویی در این کشور مشغول شوند و به مدت 15 ساعت در هفته کار کنند تا از این طریق بتوانند بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین کنند.

درآمد یک زمین شناس در سوئیس

شرایط کار در سوئیس بسیار مناسب است و بسیاری از افراد قادر خواهند بود تا با کار در این کشور آینده خود را از نظر اقامتی و اقتصادی تامین کنند. افرادی که در سوئیس دوره تحصیلی خود در رشته زمین شناسی را به پایان رسانده باشند، قادر خواهند بود تا در این کشور پس از پایان دوره تحصیلی خود به جستجوی کار پرداخته و با امضای یک قرارداد کاری، اقامت موقت خود در سوئیس از طریق کار را به دست آورند و این همان نکته ای است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

درآمد یک زمین شناس در سوئیس در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این افراد می توانند از نظر اقتصادی در شرایط بسیار مناسبی زندگی کنند. در نمودار زیر به خوبی مشخص شده است که یک زمین شناس در سوئیس می تواند به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دسترسی داشته باشد.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور سوئیس

در جهان نمی توان انسان پذیرفته شده ای را یافت که شرایط تحصیل و زندگی در سوئیس را نامناسب ارزیابی کند اما به متقاضیان تحصیل در این کشور توصیه می شود که حتما رزومه تحصیلی خود را به خوبی بررسی کنند و واقع بینانه اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نمایند. شما نیز در صورتی که تمایل دارید که در بهترین کشورهای جهان از جمله سوئیس به ادامه تحصیل بپردازید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *