ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در صربستان

رشته زمین شناسی در صربستان

رشته زمین شناسی در صربستان یکی از رشته های علوم پایه است که در بسیاری از دانشگاه ها ارائه می شود و دانشجویان زیادی را به خود جذب کرده است. صربستان یکی از کشورهای شرقی اروپا است و به همین دلیل هزینه های زندگی و همچنین تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. صربستان در جمع کشورهای عضو شنگن قرار ندارد و به همین دلیل است که می توان گفت که اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بعلاوه ویزای تحصیلی آن کمی ساده تر از کشورهای عضو این منطقه است. برای بسیاری از افراد، به همین دلیل تحصیل در صربستان می تواند بسیار موثر باشد.

رشته زمین شناسی به دارندگان مدرک تحصیلی این رشته اجازه می دهد تا در زمینه های مختلف شغلی فعالیت داشته باشند و از این طریق آن ها را قادر خواهد ساخت تا در محیط های کاری متنوعی فعالیت داشته باشند و این مسئله می تواند رضایت شغلی بیش تری را برای بسیاری از افراد به وجود آورد. زمین شناسان در علوم مختلفی می توانند به عنوان گروه تحقیقاتی اولین مراحل انجام یک پروژه را انجام دهند و به همین دلیل است که جوامع در حال پیشرفت و پیشرفته به این حرفه نیاز خواهند داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز از همین رو به بررسی تحصیل رشته زمین شناسی در صربستان می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در صربستان چیست؟
  • تحصیل در این رشته چه هزینه هایی را برای متقاضیان در بر خواهد داشت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در صربستان چیست؟
  • آیا زمین شناسان در صربستان از درآمد بالایی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در صربستان

در صربستان دانشگاه ها از نظام آموزشی بلونیا پیروی می کنند و به همین دلیل است که دوره کارشناسی و دکترا در این کشور 3 سال و دوره کارشناسی ارشد نیز 2 سال به طول خواهد انجامید و شرایط برای تحصیل در رشته زمین شناسی نیز به همین صورت است. دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه های این کشور را دارند، باید پیش از مهاجرت تحصیلی هدف خود را مشخص کنند. افرادی که قصد اقامت در کشورهای خارجی را دارند، مشکلی با تحصیل در صربستان نخواهند داشت اما افرادی که در فکر بازگشت به ایران پس از تحصیل خود هستند، باید فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را مورد بررسی قرار دهند.

در صورتی که فردی به زبان رسمی صرب ها مسلط نباشد، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور دچار مشکل خواهد شد و محدودیت هایی برای او به وجود می آید چراکه تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی در رشته زمین شناسی دارای محدودیت های زیادی است. البته در مقاطع کارشناسی ارشد و همچنین دکترا آزادی عمل بیشتری در اختیار دانشجویان برای انتخاب صربستان به عنوان مقصدی برای تحصیل به زبان انگلیسی قرار می دهد. دانشگاه های صربستان در رشته زمین شناسی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را در رقابت با دانشگاه های برتر جهان به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در صربستان

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در صربستان

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در صربستان، هزینه های بسیار مناسبی است که دانشجویان برای ورود به این کشور به آن نیاز خواهند داشت. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در صربستان در رشته زمین شناسی در حدود 750$ تا 1800$ (دلار) در سال است و کشورهای بسیار کمی در جهان وجود دارد که به دانشجویان غیر بومی اجازه دهند تا با چنین مبلغی به تحصیل مشغول شوند.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است به طوری که می توان گفت دسترسی به بودجه ای در حدود 200$ (دلار) در ماه برای تامین مخارج زندگی در این کشور کافی است. البته در شرایطی خاص ممکن است هزینه زندگی دانشجویان در این کشور به 350$ (دلار) در ماه نیز برسد. در نظر گرفتن چنین هزینه ای برای زندگی دانشجویی در صربستان، این کشور را حتی از ترکیه نیز ارزان تر جلوه می دهد و این یکی از مهم ترن مزیت هایی است که تحصیل در صربستان از نظر مالی برای شهروندان خارجی خواهد داشت.

دانشجویان در صربستان می توانند به صورت نیمه وقت نیز به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. بر اساس قوانین صربستان کلیه شهروندان خارجی که دوره آموزشی آن ها بیش از 90 روز باشد این فرصت را خواهند داشت که همزمان با دوره آموزشی خود در این کشور کار کرده و از این طریق بخش عمده یا تمامی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند و تنها دغدغه آن ها شهریه در نظر گرفته شده از طرف دانشگاه باشد.

درآمد یک زمین شناس در صربستان

صربستان را نمی توان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی معرفی کرد و از همین رو است که بسیاری از افرادی که در این کشور تحصیلات خود را به پایان می رسانند، تلاش می کنند تا پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، راهی یکی از کشورهای شناخته شده در این قاره شوند. با همه این تفاسیر، صربستان به دانشجویان خارجی که مدرک خود را در این کشور به دست آورده باشند اجازه خواهد داد که اقامت پس از تحصیل خود را نیز به دست آورند و در این کشور به کار مشغول شوند.

زمین شناسان در صربستان می توانند با امضای یک قرارداد کاری، اقامت موقت اولیه خود در صربستان را برای 2 سال به دست آورند و در صورتی که موفق شوند تا 5 سال قرارداد خود در این کشور را تمدید کنند، می توانند به اقامت بلند مدت این کشور دسترسی پیدا کنند. این افراد در خاک صربستان از درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و این می تواند نکته ای ارزشمند برای علاقمندان به این رشته باشد. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد مشخص شده است.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور صربستان

صربستان اگرچه مقصد مناسبی برای تحصیل نیست اما به افراد این فرصت را می دهد که در یک محیط آرام و امن به ادامه زندگی بپردازند. شما نیز می توانید در صورت تمایل به زندگی در این محیط و تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *