ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در فنلاند

رشته زمین شناسی در فنلاند

رشته زمین شناسی در فنلاند برای غیر اروپایی ها پرهزینه است؛ اما دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیسی می توانند رایگان در این کشور تحصیل کنند. فنلاند یکی از شادترین کشورهای دنیا است و امکان صدور ویزای همراه را نیز برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته است؛ هرچند این موضوع صد در صد نیست. اما در شرایطی که کشورهای معدودی از جمله سوئد، فنلاند و کانادا برای ایرانی ها بعضا ویزای همراه صادر می نمایند، انتخاب این کشور برای متاهل ها خیلی عاقلانه تر است. فنلاند همچنین یکی از امن ترین نقاط کره زمین است که نرخ وقوع جرایم خشن و جزیی هم در این کشور بسیار پایین است. علاوه بر امنیت اجتماعی، تورم پایین، ثبات اقتصادی، درآمد زیاد و قدرت خرید بالای افراد باعث شده فنلاند طرفداران زیادی داشته باشد.

منتهی از آن جایی که مهاجرت کاری به فنلاند دشوار است و مهاجرت سرمایه گذاری هم بسیار پرهزینه می باشد، در سال 2021 تنها راه مناسب جهت مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل می باشد. خصوصا با توجه به این که دانشگاه های خیلی مطرحی هم در فنلاند وجود دارند که فارغ التحصیل شدن از آن ها مزیت بزرگی محسوب می شود. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه هلسینکی اشاره نمود که در شهر هلسینکی فنلاند، پایتخت این کشور، قرار گرفته است. فنلاند همچنین چندین سال پیاپی به عنوان شادترین کشور شناخته شده و آرامش حاکم بر این کشور شامل مهاجران قانونی از جمله دانشجویان هم می شود. به همین دلیل تحصیل در فنلاند همواره طرفداران زیادی داشته است و نتیجتا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده تا در این خصوص توضیحات بیشتری ارائه نماید:

  • هزینه های تحصیل رشته زمین شناسی در فنلاند چقدر است؟
  • بهترین دوره تحصیلی این رشته در سال 2021 در چه دانشگاهی ارائه میشود؟

هزینه های تحصیل رشته زمین شناسی در فنلاند

هر دانشگاهی قوانین شهریه ای متفاوتی دارد و از دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی و مقطعی که انتخاب نموده اند شهریه متفاوتی اخذ می کند. البته فنلاند تا پیش از سال 2017 برای همه دانشجویان امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی را فراهم نموده بود و از این سال به بعد نیز همچنان تحصیل رایگان برای دانشجویان اروپایی (EU/EEA Students) را مهیا می نماید. پس جهت تحصیل در رشته زمین شناسی و سایر رشته ها در دانشگاه های دولتی، دانشجویان کشورهای فوق شهریه ای در فنلاند پرداخت نمی نمایند. اما دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها باید شهریه تحصیلی خود را حتی از 1سال جلوتر هم پرداخت نمایند. همانطور که گفته شد میزان دقیق شهریه دانشگاه ها با هم متفاوت است و در ادامه در خصوص رشته زمین شناسی در بهترین دانشگاه فنلاند توضیحاتی ارائه می گردد.

تحصیل در رشته زمین شناسی و ژئوفیزیک در بهترین دانشگاه فنلاند یعنی دانشگاه هلسینکی در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. هر سال تحصیلی برای این رشته 15000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد؛ یعنی 2 سال کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی و ژئوفیزیک در دانشگاه فنلاند با 30000€ (یورو) شهریه همراه است. لازم به ذکر است برای اپلای در دوره ای که از سپتامبر 2022 شروع می شود دانشجویان تا ژانویه 2022 فرصت ارائه مدارک دارند. علاقمندان توجه داشته باشند علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در فنلاند را نیز پرداخت نمایند که ماهانه 900€ تا 1200€ (یورو) می باشد. البته با مشغول شدن به کار دانشجویی بخشی از هزینه های مزبور در فنلاند را می توان پرداخت نمود.

هزینه های تحصیل رشته زمین شناسی در فنلاند

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در فنلاند

در بیشتر کشورهای دنیا امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان، حتی برای دانشجویان بین المللی، به رسمیت شناخته شده است. فنلاند نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ پس در شرایطی که امکان کار ضمن تحصیل در کشورهایی مثل ژاپن، چین، آذربایجان و غیره وجود ندارد، تحصیل در کشورهای گروه اول باید اولویت افراد باشد. دانشجویان خارجی در فنلاند تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند و به این ترتیب می توانند ماهی 250€ تا 600€ (یورو) درآمد داشته باشند. البته راه دیگر برای کاهش هزینه ها اخذ نمرات بالا حین تحصیل در فنلاند و به دست آوردن بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور است.

کار با رشته زمین شناسی در فنلاند

معمولا کارهای دانشجویی مرتبط با رشته تحصیلی نیست و با رشته زمین شناسی نیز عملا پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های فنلاند می توان در این کشور کاریابی کرد. نمودار ذیل سطح درآمد زمین شناسان در فنلاند طی سال 2021 را نشان می دهد:

سطح درآمد زمین شناسان در فنلاند

همان طور که مشاهده می شود زمین شناسان در فنلاند اگرچه جزو پردرآمدترین ها نیستند اما قدرت خرید بالایی دارند. البته هرچه سابقه کار و سطح تحصیلات زمین شناسان بالاتر باشد سطح درآمد بهتری خواهند داشت؛ به عنوان مثال در فنلاند کسانی که 15 تا 20 سال سابقه دارند 14% بیشتر از کسانی که 10 تا 15 سال سابقه کار دارند، درآمد کسب می نمایند. همچین سطح درآمد مقاطع تحصیلی مختلف با هم متفاوت است؛ مثلا متوسط درآمد زمین شناسانی که مدرک کارشناسی دارند در فنلاند ماهانه 5490€ (یورو) می باشد. این در حالی است که زمین شناسانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند در فنلاند ماهی 6800€ (یورو) و دارندگان مقطع دکتری ماهانه 10900€ (یورو) به طور متوسط درآمد کسب می نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی کشور فنلاند

بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا کالج های واقع شده در کشور فنلاند، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. به این منظور ارائه مدارکی ضروری است که مهم ترین آن ها را می توان به این شرح دانست: نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در فنلاند، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه تمکن مالی بانک، رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه، مدرکی مثبت تهیه محل اقامتی در فنلاند، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن، مدرک زبان معتبر، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و غیره. علاقمندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در فنلاند یا سایر کشورها از جمله سوئد، هلند، کانادا، ایتالیا و غیره می توانند به منظور بررسی شدن شرایطشان و کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *