ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در فیلیپین

رشته زمین شناسی در فیلیپین

رشته زمین شناسی در فیلیپین انتخاب خوبی نیست؛ چرا که نه بازار کار خوبی دارد، نه حتی با توجه به سطح تحصیلی هزینه های معقولی دارد. فیلیپین که کشوری پرجمعیت هم می باشد، نه تنها برای خارجی ها به طور کلی موقعیت های شغلی کافی ندارد بلکه برای یکسری رشته ها از جمله زمین شناسی حتی برای شهروندان خود هم شرایط کاری خوبی ندارد. در واقع رشته هایی مثل زمین شناسی، فیزیک، شیمی و غیره کشورهای در حال توسعه ای مثل فیلیپین موقعیت کاری ندارند. پس کسی که که این قبیل رشته ها را در فیلیپین بخواند در نهایت برای تحصیل در مقاطع بالاتر و کار ناگزیر از مهاجرت به کشورهای دیگری مثل ایسلند، دانمارک، کانادا و غیره خواهد بود.

در خصوص مزایای فیلیپین می توان به هزینه های تحصیل آن اشاره نمود؛ هرچند این هزینه ها اگرچه مثلا کم تر از فنلاند است اما در قبال امکانات کمی که دانشجویان در دانشگا های فیلیپین دریافت می کنند، زیاد هم می باشد. توجه شود بهترین دانشگاه های دنیا برای رشته زمین شناسی در انگلیس، ایرلند، فنلاند، ایسلند، کانادا، آمریکا، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، اتریش، نروژ و غیره واقع شده اند.این در حالی است که دانشگاه های مطرحی در سطح بین المللی، در کشور فیلیپین وجود ندارند. نکته منفی مهم دیگری که در خصوص فیلیپین وجود دارد ضرورت تسلط به زبان فیلیپینی به منظور کاریابی تمامی رشته ها حتی رشته های مهندسی می باشد. با این وجود ممکن است رشته زمین شناسی در فنلاند علاقمندانی هم داشته باشد. به همین جهت تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص تحصیل در فیلیپین به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین چقدر است؟
  • مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش رشته زمین شناسی در دانشگاه های فیلیپین کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

فیلیپین کشوری نسبتا ارزان قیمت است؛ با این وجود دانشجویان زیادی علاقه به تحصیل در این کشور را ندارند. دلیل این امر را می توان در موارد متعددی از جمله امنیت پایین اجتماعی و نرخ بالای ارتکاب جرایم در فیلیپین، نرخ بیکاری بالا، درآمد کم و قدرت خرید پایین، شرایط بد کاریابی در فیلیپین برای خارجی ها، مهاجرپذیر نبودن فیلیپین و غیره جستجو کرد. شهریه دانشگاه های فیلیپین برای رشته زمین شناسی با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه هر فرد بین سالی 1500$ تا 9000$ (دلار آمریکا) می باشد. البته یکسری دیگر از هزینه های عمده تر فیلیپین هزینه زندگی است که ماهانه بین 450$ تا 800$ (دلار آمریکا) می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در فیلیپین

با توجه به مطلوب نبودن بازار کار رشته زمین شناسی در فیلیپین و ضرورت کاریابی در کشورهای دیگر، اهمیت دارد که حداقل اگر کسی ابتدائا تحصیل در فیلیپین را انتخاب نمود، حداقل در بهترین دانشگاه های این کشور در سطح ملی تحصیل کند تا اپلای در مقاطع بعدی یا کاریابی در کشورهای دیگر، برای وی دشوار نباشد. بهترین دانشگاه های فیلیپین در سال 2021 در جدول ذیل معرفی شده اند:

رتبه در رنکینگ ملی در 2021بهترین دانشگاه های فیلیپینشهری که دانشگاه در آن قرار گرفته
1University of the Philippines DilimanQuezon City
2Ateneo de Manila UniversityQuezon City
3De La Salle UniversityManila
4University of the Philippines SystemQuezon City
5University of Santo TomasManila
6Silliman UniversityDumaguete City
7University of the Philippines ManilaManila
8Polytechnic University of the PhilippinesManila
9University of San CarlosCebu City
10Mapúa UniversityManila

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در فیلیپین

اخذ پذیرش رشته زمین شناسی در فیلیپین

به منظور اخذ پذیرش رشته زمین شناسی در فیلیپین دانشجویان باید مدرک تحصیلی مشابه داشته باشند. مثلا کسی که می خواهد کارشناسی ارشد زمین شناسی را در دانشگاهی در فیلیپین دنبال نماید نمی تواند کارشناسی روانشناسی ارائه دهد. هر دانشگاهی مدارک مخصوص به خود را برای پذیرش دانشجویان در رشته زمین شناسی دارد اما مهم ترین این مدارک را می توان به شرح لیست ذیل دانست:

  • CV به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر با توجه به حداقل های دانشگاه مورد نظر
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی قبلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه
  • هزینه بررسی مدارک (Application fee)

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

دانشجویان در یکسری از کشورهای دنیا از جمله ژاپن، چین، امارات، هند، آذربایجان و غیره اجازه کار دانشجویی ندارند. اما در غالب کشورهای دنیا امکان کار ضمن تحصیل برای خارجی ها نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به سوئد، آلمان، کانادا، هلند و غیره اشاره نمود. فیلیپین متاسفانه در گروه اول قرار می گیرد؛ یعنی جزو معدود کشورهای دنیا می باشد که به خارجی ها اجازه کار ضمن تحصیل نمی دهد. به عبارت دقیق تر در فیلیپین توریست ها و دانشجویان خارجی حتی به صورت پاره وقت نیز اجازه کار ندارند.

البته امکان دور زدن این قانون در فیلیپین وجود دارد به این ترتیب که دانشجو به صورت آنلاین و از راه دور برای شرکتی در کشور خودش کار کند، حقوقش را به پول ملی خود اخذ نموده و ا زطریق شرکت هایی از جمله Transferwise.com به حساب خودش در فیلیپین منتقل نماید. به این ترتیب می توان بخشی از هزینه های زندگی در فیلیپین را پوشش داد؛ هرچند این روش بیشتر به درد دانشجویانی که می خورد که تابعیت کشورهایی با پول ملی ارزشمند مثل کویت را دارند.

کار با رشته زمین شناسی در فیلیپین

زمین شناسان غالبا در فیلیپین امکان کار ندارند اما سطح درآمد مشاغل معدودی که در این حوزه وجود دارد در کشور فیلیپین به شرح نمودار ذیل می باشد:

حداقل و حداکثر درآمد زمین شناسان در فیلیپین

لازم به ذکر است در فیلیپین زمین شناسان به طور متوسط سالانه 868000PHP (پزوی فیلیپین) حقوق می گیرند. یعنی درآمد ماهانه زمین شناسان در این کشور ماهی 72300PHP (پزوی فیلیپین) است. البته 25% زمین شناسان در این کشور ماهانه کم تر از 50100PHP (پزوی فیلیپین) حقوق دریافت می نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته زمین شناسی در فیلیپین، درآمد زمین شناسان در فیلیپین طی سال 2021 توضیحاتی ارائه نمودند که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *