ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در قبرس

رشته زمین شناسی در قبرس

رشته زمین شناسی در قبرس هر ساله علاقمندان بسیار زیادی دارد؛ خصوصا قبرس جنوبی که عضو اتحادیه اروپا هم می باشد و پر توجه است. البته به لحاظ میزان هزینه های تحصیل و زندگی قبرس شمالی ارزان تر است اما پیشرفت اقتصادی و امنیت اجتماعی، همچنین سطح دانشگاه و موقعیت های شغلی در قبرس جنوبی بهتر از قبرس شمالی می باشد. قبرس که علاوه بر روش تحصیلی، امکان صدور اقامت و پاسپورت را با روش سرمایه گذاری و خرید ملک نیز فراهم نموده است، انتخاب خوبی برای کسانی می باشد که قصد مهاجرت به همراه والدینشان را دارند.

مثلا در حالی که در بیشتر کشورهای دنیا از جلمه آلمان، هلند و غیره، والدین نهایتا می توانند ویزای توریستی بگیرند، در قبرس، پرتغال، یونان، اسپانیا و غیره، این امکان وجود دارد که پدر و مادر که به دلیل شرایط سنی امکان مهاجرت تحصیلی و کاری را ندارند، با خرید ملک یا انواع دیگر سرمایه گذاری ها مهاجرت کنند. البته غالب پروسه های سرمایه گذاری، مثلا همین سرمایه گذاری در قبرس، برای فرزندان زیر 18 سال هم اقامت به همراه می آورد. با این وجود هزینه های بالای ویزای سرمایه گذاری باعث شده مهاجرت تحصیلی و کاری چه در قبرس چه در اقصی نقاط دنیا طرفداران بیشتری داشته باشد. البته در خصوص مهاجرت به دو روش مزبور باید توجه شود فرد شانس کاریابی داشته باشد، مثلا کاریابی بعد از تحصیل در رشته های فنی مهندسی در قبرس محتمل تر است تا بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته زمین شناسی.

  • شهریه دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در قبرس چقدر است؟
  • آیا امکان کار دانشجویی در قبرس وجود دارد یا خیر؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در قبرس

رشته زمین شناسی جزو رشته های گران نیست و شهریه آن در هر کدام از دانشگاه های قبرس مطابق مقطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود. با این حال به طور کلی این هزینه ها را می توان بین سالی 2000$ تا 8000$ (دلار آمریکا) دانست. با توجه به این که رشته زمین شناسی و ژئوفیزیک در فنلاند تقریبا سالی 15000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد و در کشورهایی از جمله انگلیس، هلند، سوئد، آمریکا، کانادا و سوئیس هم تقریبا پرهزینه است، قبرس جنوبی می تواند انتخاب خوبی برای علاقمندان باشد. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های دیگری نیز باید از سوی دانشجویان در قبرس تامین شود که از آن جمله می توان به هزینه بلیت، هزینه ترجمه رسمی مدارک، هزینه آزادسازی مدارک برای دانشجویان دانشگاه های دولتی ایران و غیره اشاره نمود.

با این وجود دومین رتبه به لحاظ میزان اهمیت، پس از شهریه، هزینه های زندگی در قبرس است. البته زندگی دانشجویی در قبرس در صورت تهیه خوابگاه های دانشجویی به جای اجاره آپارتمان مستقل، می تواند به صرفه باشد. با این وجود حدود هزینه های زندگی در قبرس را در سال 2021 می توان ماهانه بین 550$ تا 900$ (دلار آمریکا) طبقه بندی نمود. البته برخلاف کشورهایی مثل قطر، امارات، چین، آذربایجان، ژاپن و غیره که کار دانشجویی را برای خارجی ها مجاز نمی دانند، امکان کار ضمن تحصیل در قبرس وجود دارد و پاسخگوی بخشی از هزینه های زندگی در این کشور می شود.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در قبرس

ویزای تحصیلی کشور قبرس

دانشجویان ابتدائا باید به دنبال اخذ پذیرش از رشته زمین شناسی از یکی از دانشگاه های قبرس باشند. به این منظور داشتن مدرک تحصیلی مرتبط ضروری است مثلا کسی که دیپلم انسانی یا هنر دارد نمی تواند کارشناسی زمین شناسی را پذیرش بگیرد. پس از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی قبرس می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در قبرس
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در قبرس
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • محل اقامتی در قبرس به همراه آدرس دقیق
  • بلیت رفت و برگشت
  • هزینه سفارت
  • بیمه معتبر در قبرس
  • گواهی سلامت
  • مدرک زبان

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در قبرس

همان طور که اشاره شد کار دانشجویی در قوانین قبرس مجاز دانسته شده است؛ البته به صورت محدود. یعنی خارجی ها برای کار ضمن تحصیل در دانشگاه های قبرس باید مجوز بگیرند و فقط می توانند در مشاغل معدودی کار کنند. مثلا دانشجوی حقوق در قبرس امکان کار دانشجویی به عنوان مشاور یا دستیار حقوقی در این کشور را ندارد. اما دانشجویان می توانند در رستوران ها، هتل ها و غیره مشغول کار پاره وقت دانشجویی به عنوان گارسون، آشپز و غیره شوند. لازم به ذکر است سطح درآمد کار در قبرس برای اروپایی ها و آمریکایی بیشتر از دانشجویان آسیایی و آفریقایی است؛ یعنی کارفرما در حالی که به دانشجویان اروپایی و آمریکایی ساعتی بین 8$ تا 15$ (دلار آمریکا) حقوق می دهد، به آسیایی ها و آفریقایی ها ساعتی حدود 5$ (دلار آمریکا) پرداخت می نماید.

کار با رشته زمین شناسی در قبرس

همانطور که مشاهده شد با کار ضمن تحصیل در قبرس نمی تواند مرتبط با رشته زمین شناسی باشد اما بعد از فارغ التحصیلی فرد می تواند به عنوان یک زمین شناس در این کشور مشغول به کار شده و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کند. در نمودار ذیل سطح درآمد زمین شناسان در قبرس بررسی شده است:

سطح درآمد ماهانه زمین شناسان در قبرس

یعنی میانگین درآمد زمین شناسان در قبرس ماهی 3620€ (یورو) می باشد. این در حالی است که در ایسلند، آمریکا، انگلیس، فنلاند و غیره زمین شناسان درآمد به مراتب بیشتری دارند. البته این نکته هم مورد توجه قرار گیرد که در عوض هزینه های زندگی در قبرس از کشورهای گفته شده پایین تر است. هرچه سابقه کار، سطح تحصیلات و مهارت های یک زمین شناس بیشتر باشد وی درآمد بیشتری خواهد داشت. توجه شود که زمین شناسان در قبرس شانس کم تری برای کاریابی در مقایسه با وکلا، دندانپزشکان، مهندسین برق، مهندسین کامپیوتر و غیره دارند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به رشته زمین شناسی در قبرس می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند و سوالات خود را مطرح نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *