ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در مجارستان

رشته زمین شناسی در مجارستان

رشته زمین شناسی در مجارستان به دلایل بسیارعلاقمندان زیادی دارد؛ یکی از مهم ترین این دلایل امکان تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان است. از دیگر دلیل های مهم انتخاب این کشور می توان به این مسئله اشاره نمود که مجارستان علی رغم این که شهریه دانشگاه های آن کم و هزینه های زندگی در آن پایین است از سال 2007 عضو شنگن شده است. یعنی با صرف هزینه های نسبتا پایین فرد می تواند به اقامت یکی از کشورهای شنگن دست پیدا کند و تنها با داشتن ویزا اجازه تردد به کل کشورهای شنگن را داشته باشد. به علاوه مجارستان علاوه بر کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل را نیز می دهد.

این در حالی است که مثلا در کشوری مثل مالزی دانشجویان تنها در ایام تعطیلات بین دو ترم یا تعطیلات بیش از 7 روز اجازه دارند به صورت محدود یعنی تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. همچنین در کشوری مثل قطر دانشجویان تا نهایتا 5 روز بعد از اخذ مدرک باید خاک این کشور را ترک کنند ولی مجارستان اجازه می دهد اقامتشان را تمدید کنند و دنبال کار بگردند. از دیگر مزایای زندگی در مجارستان می توان به نرخ پایین بیکاری (زیر 4%)، نرخ پایین تورم (زیر 3%)، پایین بودن میزان ارتکاب به جرایم و وجود امنیت اقتصادی و اجتماعی بالا در این کشور اشاره نمود. مجارستان همچنین کشوری صلح طلب است و همسایه کشوری مثل اتریش می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دلیل درخواست های بسیار به توضیح موارد ذیل می پردازد.

هزینه رشته زمین شناسی در مجارستان

با توجه به قوانین دانشگاه و مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری، شهریه ای که دانشجویان بابت تحصیل در رشته زمین شناسی باید به دانشگاه بپردازند متفاوت می باشد. اما به طور کلی شهریه رشته زمین شناسی در مجارستان سالانه بین 2000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) می باشد. این در حالی است که تحصیل در رشته زمین شناسی در برخی دیگر از کشورهای حوزه شنگن مثل فنلاند بسیار بیشتر است؛ مثلا کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی و ژئوفیزیک که 2 ساله است، در دانشگاه هلسینکی فنلاند سالی 15000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. از جمله دوره های زمین شناسی پرمخاطب در مجارستان نیز می توان به کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه اتووس لوراند Eötvös Loránd Universityاشاره نمود. این دوره تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شود 2 ساله است و شهریه هر سال آن 8380€ (یورو) می باشد.

لازم به ذکر است کلاس های درسی دوره تحصیلی مزبور در این دانشگاه از سپتامبر آغاز می شود. به شرطی که فرد مدرک زبان داشته باشد. البته امکان تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان وجود دارد اما آغاز دوره تحصیل در مجارستان در دانشگاه کمی به تاخیر می افتد. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه مهم دیگری که باید به آن توجه شود هزینه های زندگی در مجارستان است. هرچند به طور کلی مجارستان را می توان جزو ارزان ترین کشورهای اروپایی طبقه بندی کرد. زندگی در مجارستان تقریبا بین 450€ تا 600€ (یورو) هزینه دارد و بخشی از آن را می توان با کار دانشجویی تامین نمود.

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در مجارستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در مجارستان

مجارستان کشوری با اقتصادی قوی و نظام تحصیلی پویا است. بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته زمین شناسی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته زمین شناسیTimes Higher Education RankingQS RankingU.S. News & World Report Ranking
Semmelweis University401672
Eötvös Loránd University601601414
University of Pécs601651
University of Debrecen801521672
University of Szeged801501726
Corvinus University of Budapest1001801

کار با رشته زمین شناسی در مجارستان

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در مجارستان دانشجویان فرصت دارند تا قبل از این که 15 روز به انقضای ویزای تحصیلیشان مانده باشد، درخواست دهند و ویزای به نام “تحصیل به منظور کار” مجارستان را اخذ نمایند. با داشتن این ویزا فرصت دارند در مجارستان همچنان اقامت داشته باشند و با پیدا کردن شغل ویزای کاری مجارستان را اخذ کنند. لازم به ذکر است به منظور کار در مجارستان دانستن زبان انگلیسی کافی است، اما آشنایی نسبی با زبان مجاری در کنار تسلط کامل به زبان آلمانی یا انگلیسی می تواند رزومه فرد را تبدیل به یک رزومه برنده کند.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد زمین شناسان در مجارستان بررسی شده است:

حدود درآمد ماهانه زمین شناسان در مجارستان

رشته زمین شناسی در مجارستان بدون مدرک زبان

در صورتی که فرد مدرک زبان نداشته باشد در بسیاری از کشورهای دنیا امکان تحصیل ندارد. چون حتی اگر پذیرش هم بگیرد، که خیلی موارد بعید است، امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای ایرانی ها بدون داشتن مدرک زبان وجود ندارد. مجارستان اما از جمله معدود کشورهای دنیا است که حتی با پذیرش کالج زبان نیز برای ایرانی ها ویزا صادر می کند چون عضو کنوانسیون پناهندگی نیست و نگرانی ای بابت پناهنده شدن ملل مختلف در کشور خود ندارد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در رشته زمین شناسی در مجارستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات تخصصی درباب رشته زمین شناسی در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • کار با رشته زمین شناسی در مجارستان چگونه است؟ پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در مجارستان دانشجویان فرصت دارند تا قبل از این که 15 روز به انقضای ویزای تحصیلیشان مانده باشد، درخواست دهند و ویزای به نام “تحصیل به منظور کار” مجارستان را اخذ نمایند. با داشتن این ویزا فرصت دارند در مجارستان همچنان اقامت داشته باشند و با پیدا کردن شغل ویزای کاری مجارستان را اخذ کنند. لازم به ذکر است به منظور کار در مجارستان دانستن زبان انگلیسی کافی است، اما آشنایی نسبی با زبان مجاری در کنار تسلط کامل به زبان آلمانی یا انگلیسی می تواند رزومه فرد را تبدیل به یک رزومه برنده کند.
  • هزینه رشته زمین شناسی در مجارستان چگونه است؟ لازم به ذکر است کلاس های درسی دوره تحصیلی مزبور در این دانشگاه از سپتامبر آغاز می شود. به شرطی که فرد مدرک زبان داشته باشد. البته امکان تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان وجود دارد اما آغاز دوره تحصیل در مجارستان در دانشگاه کمی به تاخیر می افتد. علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه مهم دیگری که باید به آن توجه شود هزینه های زندگی در مجارستان است. هرچند به طور کلی مجارستان را می توان جزو ارزان ترین کشورهای اروپایی طبقه بندی کرد. زندگی در مجارستان تقریبا بین 450€ تا 600€ (یورو) هزینه دارد و بخشی از آن را می توان با کار دانشجویی تامین نمود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *