ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در مکزیک

رشته زمین شناسی در مکزیک

رشته زمین شناسی در مکزیک به دلیل هزینه پایین تحصیل و زندگی ممکن است در ابتدای امر گزینه جالبی برای علاقه مندان به نظر برسد. اما وقتی با دقت بیشتری به بررسی مکزیک پرداخته شود این موضوع مشخص می شود که نه تنها این کشور برای تحصیل مناسب نیست بلکه برای کار، سرمایه گذاری و به طور کلی زندگی هم کشور خوبی نمی باشد. به همین دلیل است که افراد زیادی از مکزیک به آمریکا مهاجرت می کنند؛ این مهاجرت به قدری زیاد است که در سال های اخیر دیواری در مرز آمریکا و مکزیک کشیده شد تا حدی از این حجم بالای مهاجرین غیر قانونی کاسته شود.

مهاجرت از مکزیک به آمریکا و کشورهای دیگر دلایل متعددی دارد. از آن جمله می توان به نرخ بالای جنایات خشنی مثل قتل، تجاوز، قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی و غیره اشاره نمود. در مکزیک همچنین موقعیت های کاری کافی وجود ندارد. مکزیک در مجموع کشوری توسعه یافته با اقتصادی ضعیف است و دولتش به قدری قدرت ندارد تا جرایمی که هر روز در این کشور رخ می دهد را کنترل کند. با این وجود فرهنگ آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، شهریه نسبتا مناسب دانشگاه های مکزیک، جذابیت های توریستی مکزیک، امکان کار ضمن تحصیل و کار پس از فارغ التحصیلی در این کشور و غیره، همه و همه باعث شده اند تحصیل در مکزیک علاقمندان خاص به خود را نیز داشته باشد.

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در مکزیک در سال 2021 چقدر است؟
  • مدارک لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی مکزیک کدام اند؟
  • درآمد زمین شناسان در مکزیک چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در مکزیک

با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه، تحصیل در رشته زمین شناسی در مکزیک سالی 5000$ تا 7500$ (یورو) هزینه به دنبال دارد. این در حالی است که با هزینه کم تر می توان این رشته را در برخی کشورهای اروپایی دنبال کرد؛ مثلا نروژ و آلمان که نظام تحصیلی رایگان دارند یا ایتالیا و فرانسه که برای اروپایی ها رایگان و برای غیر اروپایی ها تقریبا رایگان هستند. از دیگر کشورهای شنگن که با وجود نداشتن نظام تحصیلی رایگان هم هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در دانشگاه های آن ها پایین است هم هزینه های زندگی می توان به لیتوانی اشاره نمود که شهریه دوره کارشناسی ارشد این رشته در این کشور حدودا سالی 4000€ (یورو) می باشد. در این در حالی است که تمامی کشورهای مذکور توسعه یافته، امن، قدرتمند با قدرت خرید بالا هستند اما مکزیک خیر.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان علاقمندان به تحصیل در مکزیک باید هزینه های دیگری را نیز لحاظ کنند که از آن جمله می توان به بلیت هواپیما، هزینه خوابگاه یا اجاره آپارتمان، هزینه ترجمه مدارک، هزینه خرید مدرک (دانشگاه های دولتی) و غیره اشاره نمود. اما از بین تمامی هزینه ها، عمده ترین ها شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در مکزیک هستند. هزینه زندگی در مکزیک به سبک زندگی هر فردی بستگی دارد؛ اما برای یک زندگی معمولی دانشجویی در مکزیک معمولا باید ماهانه 600$ تا 1000$ (دلار آمریکا) کنار گذاشت. لازم به ذکر است امکان کار ضمن تحصیل در مکزیک وجود دارد به شرطی که فرد علاوه بر انگلیسی به اسپانیایی یا پرتغالی تسلط کامل داشته باشد.

اخذ پذیرش رشته زمین شناسی در مکزیک

اخذ پذیرش رشته زمین شناسی در مکزیک

به این منظور علاوه بر داشتن هزینه های فوق، فرد باید به نکات دیگری هم توجه کند؛ مثلا مدرک زبان معتبر با توجه به حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه را داشته باشد. معمولا دانشگاه های مکزیک آیلتس 5 تا 6 را با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر جهت یادگیری رشته زمین شناسی، کافی می دانند. این در حالی است که دانشگاه های مطرح کانادا یا آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی غالبا آیلتس 7 یا حداقل 6.5 را از دانشجویان مطالبه می نمایند.

از دیگر نکات مهم در خصوص تحصیل رشته زمین شناسی در مکزیک داشتن مدرک تحصیلی مرتبط است؛ مثلا کارشناس حقوق نمی تواند کارشناسی ارشد زمین شناسی در مکزیک را شرکت نماید. از جمله مهم ترین مدارکی که به منظور پذیرش رشته زمین شناسی در مکزیک باید تهیه و به دانشگاه تحویل داد، علاوه بر موارد مذکور، می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • CV به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان معتبر مثل آیلتس
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین که دانشجو را به خوبی بشناسند.
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی در خصوص دلیل انتخاب مکزیک، رشته زمین شناسی و دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک که در هر دانشگاهی متفاوت است اما معمولا حدود 100$ (دلار آمریکا) می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی مکزیک

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در مکزیک در رشته زمین شناسی، نوبت به ویزای تحصیلی مکزیک می رسد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی مکزیک باید تهیه نمود عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه یا کالجی در مکزیک
  • مدرکی دال بر اجاره منزل یا خوابگاه در مکزیک
  • رسید پرداخت اجاره بها
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • نامه تمکن مالی بانک
  • مدرک زبان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • گواهی سلامت
  • بیمه معتبر در مکزیک

درآمد زمین شناسان در مکزیک

درآمد زمین شناسان در مکزیک در سال 2021 به شرح نمودار ذیل است:

سطح درآمد ماهانه زمین شناسان در مکزیک

البته درآمد زمین شناسان با سابقه کاری و سطح تحصیلات آنان خیلی بستگی دارد اما به طور کلی چنین می توان بیان کرد که در سال 2021 این افراد در مکزیک ماهانه میانگین درآمدشان 59800MXN (پزوی مکزیک) می باشد. فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند مجوز بگیرند تا اقامتشان در مکزیک را برای پیدا کردن کار، ادامه دهند. لازم به ذکر است تحصیل در Universidad Nacional Autónoma de México که بهترین دانشگاه مکزیک در سال 2021 است در کاریابی به دانشجویان کمک عمده ای می کند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته زمین شناسی در مکزیک توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *