ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در نروژ

رشته زمین شناسی در نروژ

رشته زمین شناسی در نروژ علاقمندان زیادی دارد؛ چون علاوه بر این که نروژ یکی از شادترین کشورهای دنیا می باشد، نظام تحصیلی رایگان هم دارد. در شرایطی که غالب کشورهای دنیا نظام تحصیلی رایگان ندارند یا اگر داشته باشند معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه های آن ها تنها شامل ملیت های خاصی می باشد، در سال 2021 نروژ همچنان برای تمامی دانشجویان، از جمله ایرانی ها، در دانشگاه های دولتی خود امکان تحصیل رایگان را فراهم نموده است. این در حالی است که غیر اروپایی ها از سال 2017 در دانشگاه های سوئد و فنلاند که پیش تر برای همه رایگان بودند، باید شهریه پرداخت نمایند. مثلا شهریه مقطع کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی در دانشگاه هلسینکی فنلاند سالی 15000€ (یورو) است یعنی کل دوره مجموع 30000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد.

نروژ همچنین مزایای اقامتی دیگری هم دارد که از آن جمله می توان به امکان کار ضمن تحصیل و پس از فارغ التحصیلی اشاره نمود. این در حالی است که در کشورهایی مثل چین، ژاپن و امارات، دانشجویان خارجی ضمن تحصیل اجازه کار ندارند. همینطور در قطر دانشجویان تا 5 روز پس از اخذ مدرک باید خاک این کشور را ترک کنند؛ برخلاف نروژ که امکان تمدید اقامت را به همه می دهد. نروژ همچنین کشوری بسیار امن است؛ به طوری که زندان این کشور در جزیره ای زیبا قرار دارد که تعداد کمی زندانی دارد. پایین بودن نرخ بیکاری و تورم در نروژ هم مزیت دیگری است که یک زندگی ایده آل در این کشور را تضمین می نماید. به همین دلیل مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به تحصیل در نروژ به سوالات ذیل پاسخ داده اند:

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در نروژ چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل در نروژ چگونه است؟
  • درآمد زمین شناسان در نروژ چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در نروژ

همان طور که اشاره شد دانشگاه های دولتی نروژ حتی برای غیر اروپایی ها یا به عبارت دقیق تر non-EU/EEA students هم رایگان است؛ در حالی که حتی دانشگاه های آلمان هم با این که شهریه اخذ نمی کنند از همه دانشجویان ترمی حدود 200€ (یورو) بابت ثبت نام می گیرند. اما تحصیل در رشته زمین شناسی در دانشگاه های خصوصی نروژ سالانه بیش از 10000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. این در حالی است که به لحاظ هزینه های زندگی هم نروژ پس از ایسلند و سوئیس، جزو گران ترین کشورهای دنیا می باشد. به طوری که زندگی ساده و دانشجویی در نروژ ماهانه 1700€ تا 2200€ (یورو) هزینه به دنبال دارد که البته بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است.

لازم به ذکر است دانشجویان در نروژ تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند؛ منتهی چون حقوق کار در نروژ، حتی در خصوص کار پاره وقت دانشجویی، بسیار بالا می باشد، پاسخگوی بخش زیادی از هزینه زندگی در نروژ می باشد. مثلا یک دانشجو در نروژ می تواند با توجه به نوع شغل خود ساعتی 10€ تا 20€ (یورو) درآمد داشته باشد. قبل از فارغ التحصیل شدن نیز فرد باید درخواست ویزای جستجوی کار دهد، به این ترتیب با پایان ویزای تحصیلی نروژ، همچنان می توان به قصد پیدا کردن شغل تا 6 ماه اقامت نروژ را داشته باشد. این در حالی است که در یونان تا 2 ماه و در قطر پس از 5 روز فرد باید خاک آن کشور را ترک نماید.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در نروژ

بهترین دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی در نروژ

برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه های دولتی نروژ فرد باید لزوما مدرک زبان نروژی داشته باشد اما متاسفانه آزمون این زبان در ایران برگزار نمی شود. البته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حتی در دانشگاه های دولتی نروژ هم امکان تحصیل رشته زمین شناسی به زبان انگلیسی وجود دارد. نروژ دانشگاه های خوب زیادی دارد و در کل نظام آموزشی این کشور چه در مدرسه و چه در دانشگاه، قوی است و جزو برترین های اروپا می باشد. از جمله بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته زمین شناسی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نروژ برای رشته زمین شناسیTimes Higher Education Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Oslo12711390
University of Bergen201416166
Norwegian University of Science and Technology (NTNU)401360281
Norwegian University of Life Sciences (NMBU)601631
University of South-Eastern Norway1016
University of Stavanger1056

اخذ ویزای تحصیلی نروژ

اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رشته زمین شناسی اولین گام مهم در راستای تحصیل در نروژ است. بعد از این گام مهم ترین کار اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ می باشد؛ مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ در سال 2021 مورد نیاز عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی نروژ
  • رسید پرداخت هزینه سفارت که معادل 5300NOK (کرون نروژ) یعنی 650$ (دلار آمریکا) می باشد
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید که پس زمینه سفید دارد
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در نروژ
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در نروژ
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • بلیت رفت و برگشت
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان معتبر
  • بیمه معتبر در شنگن

میزان درآمد زمین شناسان در نروژ

سطح کلی درآمد زمین شناسان در نروژ به شرح نمودار ذیل است:

درآمد سالانه زمین شناسان در نروژ

دانشجویان رشته زمین شناسی در نروژ باید پیش از به پایان رسیدن تحصیلات خود درخواست دهند تا برای آنان ویزای جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی صادر شود. به این ترتیب لازم نیست با انقضای ویزای تحصیلی خود بلافاصله خاک این کشور را ترک نمایند. در خصوص کاریابی در نروژ ذکر این نکته ضروری است که نروژ نظام سوسیالیستی دارد یعنی با برقراری مالیات در تلاش است سطح مردم جامعه این کشور تقریبا یکسان باشد. در واقع همان طور که فقیری در نروژ وجود ندارد، امکان خیلی ثروتمند شدن نیز با وجود مالیات های سنگین در نروژ وجود ندارد. در این مقاله راجع به زمین شناسی در نروژ اطلاعاتی کسب شد که امید است مفید بوده باشد. علاقمندان به تحصیل در نروژ، انگلیس، سوئد و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *