ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در ژاپن

رشته زمین شناسی در ژاپن

رشته زمین شناسی در ژاپن در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه توکیو، تسوکوبا و توهوکو برای علاقه مندان ژاپنی و بین المللی ارائه می شود. ژاپن با فرهنگ منحصر به فرد و متفاوت خود، به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان اجازه می دهد تا از سیستم آموزشی با کیفیت بالای آن بهره مند شوند. این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد تحصیل در خارج از کشور است که دانشجویان برای پذیرش در موسسات آن در مقطع کارشناسی یا مقطع تحصیلات تکمیلی عجله می کنند. این کشور از دانشجویان خارجی بسیار استقبال می کند و همچنین بعنوان مکانی بسیار امن برای تحصیل دانشجویان رتبه بندی می شود. برای تحصیل و زندگی در ژاپن به عنوان یک دانشجوی بین المللی، دانشجویان خارجی باید مجوز اقامت دریافت کنند که دارای مهر است و باید آن را با خود همراه داشته باشند تا جریمه پرداخت نکنند.

در حین تحصیل در ژاپن، دانشجویان بین المللی از این امتیاز برخوردارند که فرهنگ غنی ژاپن را تجربه کنند. چیزهای زیادی برای تجربه در ژاپن وجود دارد، از هنرهای سنتی گرفته تا مد، صنایع دستی و ورزش. با اقامت در این کشور، دانشجویان می توانند زبان ژاپنی را نیز بیاموزند، اگرچه یادگیری این زبان بسیار دشوار است اما فضای دوستانه ای بین دانشجویان و افراد محلی و همچنین در بازار کار ایجاد می کند. به علاوه، مردم ژاپن از خارجی ها و دانشجویان بین المللی استقبال زیادی می کنند که خبر خوبی برای دانشجویان است. البته با وجود مزایای زیاد، به نظر می رسد بزرگ ترین عیب تحصیل در ژاپن بالا بودن هزینه های زندگی، محل اقامت و تحصیل در این کشور است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در ژاپن به شرح زیر تهیه نموده اند.

مزایای تحصیل در رشته زمین شناسی در ژاپن

ژاپن یکی از بهترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. ژاپن کشوری پیشرفته در شرق آسیا به پایتختی توکیو است. یکی از مزایای تحصیل در این کشور این است که دانشجویان اجازه دارند در حین تحصیل برای تامین هزینه های زندگی خود کار کنند؛ به این ترتیب که دانشجویان می توانند تا 28 ساعت در هفته کار کنند و هیچ محدودیتی در مورد محل های مجاز برای کار کردن آن ها وجود ندارد. به علاوه، کیفیت تحصیل در ژاپن بسیار بالا است و با داشتن دانشگاه های مجهز، طیف وسیعی از برنامه ها را برای انتخاب دانشجویان داراست. دانشجویانی که در ژاپن تحصیل می کنند مجاز به کشف و تجربه طبیعت شگفت انگیز متفاوت و چهار فصل این کشور هستند. همچنین، غذاهای متنوعی در این کشور وجود دارد که دانشجویان می توانند از خوردن آن ها لذت ببرند.

در ژاپن، تعطیلات و جشنواره ها با احترام زیادی برگزار می شوند و دانشجویان نیز از لذت و تجربه شگفت انگیز آن ها بی نصیب نمی مانند. تحصیل در یک محیط امن توانایی یادگیری دانشجویان را افزایش می دهد و ژاپن در این زمینه عالی است. میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است و به همین دلیل به عنوان یکی از امن ترین مقاصد تحصیل در بین دانشجویان بین المللی طبقه بندی می شود.

وضعیت امنیت در ژاپن

ژاپن دارای اقتصادی بسیار قدرتمند و بسیار توسعه یافته است. انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل یک انتخاب خوب است زیرا دانشجویان می توانند در این کشور بمانند و کار کنند. همچنین، با توجه به این که ژاپن یک کشور دو زبانه است (ژاپنی و انگلیسی)، همواره تقاضای زیادی برای معلمانی که ممکن است گویشوران بومی زبان انگلیسی باشند برای کار پاره وقت و کمک به آموزش زبان آموزان کودک و بزرگسال وجود دارد.

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته علوم زمین در ژاپن

در جدول زیر بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته علوم زمین را بر اساس وب سایت usnews.com معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)
1دانشگاه توکیو74.472.8
2دانشگاه کیوتو56.867.9
3دانشگاه توهوکو54.559.4
4دانشگاه هوکایدو49.252.8
5دانشگاه ناگویا49.057.6
6دانشگاه کیوشو48.456.7
7موسسه فناوری توکیو46.057.4
8دانشگاه تسوکوبا43.754.1

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته علوم زمین در ژاپن

دانشگاه های فوق از بهترین دانشگاه های ژاپن هستند که هر سال در رتبه بندی های معتبر دانشگاهی بین المللی رتبه های خوبی را کسب می کنند. جدول زیر رتبه دانشگاه های فوق در رتبه بندی های مختلف را نشان می دهد:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
1دانشگاه توکیو36262473
2دانشگاه کیوتو10013438125
3دانشگاه توهوکو25115179269
4دانشگاه هوکایدو501151139437
5دانشگاه ناگویا35183110310
6دانشگاه کیوشو401301124329
7موسسه فناوری توکیو30110156316
8دانشگاه تسوکوبا401201265395

دانشگاه توکیو که برترین دانشگاه ژاپن است یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1877 تاسیس شده است. این دانشگاه در Bunkyo توکیو واقع است و دارای 10 دانشکده و 15 دانشکده تحقیقات تکمیلی است؛ همچنین پنج پردیس این دانشگاه در Komaba، Hongo، Shirokane، Kashiwa و Nakano قرار دارند. این دانشگاه حدود 30000 دانشجو دارد که حدود 4200 نفر از آن ها دانشجوی بین المللی هستند. دانشگاه توکیو معتبرترین دانشگاه در ژاپن محسوب می شود.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان زمین شناسی در ژاپن

بررسی ها نشان می دهد در مقایسه با برخی از بسیاری از مقاصد تحصیل در خارج از کشور، هزینه تحصیل در ژاپن کاملا منطقی و هزینه زندگی در آن بالا است. شهریه دانشگاه های این کشور در مقاطع مختلف در هر سال تحصیلی بر حسب دلار آمریکا به این صورت است:

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در ژاپن

هزینه های زندگی در ژاپن بسته به منطقه محل زندگی و شیوه زندگی دانشجو متفاوت است اما به طور کلی، هزینه های زندگی یک فرد در ژاپن معادل 927.34€ (یورو) در ماه است (بدون در نظر گرفتن اجاره). در صورتی که دانشجویان بخواهند در این کشور آپارتمان اجاره کنند با ارقام 641.80€ (یورو) برای یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر و 437.10€ (یورو) برای یک آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر مواجه می شوند. البته یک گزینه عالی برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور، زندگی در خوابگاه های دانشجویی است، که با انتخاب آن دانشجویان می توانند گام بزرگی در جهت کاهش هزینه های خود بردارند.

وضعیت درآمد متخصصان رشته زمین شناسی در ژاپن

کسی که به عنوان زمین شناس در ژاپن کار می کند معمولا حدود 931000JPY (ین ژاپن) در ماه درآمد دارد. این متوسط حقوق شامل مزایایی مانند حق مسکن می باشد. حقوق ماهانه زمین شناسان در این کشور توسعه یافته و صنعتی از 465000JPY تا 1440000JPY (ین ژاپن) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در ژاپن را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در ژاپن

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در ژاپن توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در ژاپن و نیز امکان کار و اقامت دائم پس از تحصیل ژاپن با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *