ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در کویت

رشته زمین شناسی در کویت

رشته زمین شناسی در کویت علاقمندان زیادی ندارد و این امر دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به بالا بودن هزینه تحصیل در کویت اشاره کرد. در واقع شهریه ای که دانشگاه های کویت از دانشجویان بین المللی اخذ می نمایند با توجه به سطح علمی ای که دارند و خدماتی که ارائه می دهند بسیار زیاد است. این در حالی است که اگرچه رشته زمین شناسی در کشورهایی مثل فنلاند، دانمارک، ایسلند، انگلیس و غیره، پرهزینه تر است اما این کشورها دارای بهترین و مطرح ترین دانشگاه های دنیا هستند و همچنین بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی دارند. در حالی که کویت اینگونه نیست و فارغ التحصیلان زمین شناسی عملا شانسی برای پیدا کردن کار در کویت نخواهند داشت.

در ضمن یاد آور می شود که تحصیل در مقطع کارشناسی و حتی مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در بسیاری از دانشگاه های کویت به زبان عربی است. یعنی دوره های زبان انگلیسی خیلی معدودی در کویت ارائه می گردد. به این موضوع باید این نکته را نیز افزود که در مجموع تعداد دانشگاه های موجود در کویت هم کم است؛ چرا که این کشور مساحت و همچنین جمعیت کمی دارد. شاید بتوان از جمله مهم ترین دلایل انتخاب کویت برای تحصیل واحد پول ارزشمند این کشور و نزدیکی به ایران را نام برد. منتهی بهتر است حداقل کسی تحصیل در کویت را انتخاب نماید که در یکی از رشته های مورد نیاز این کشور تحصیل می کند؛ مثلا مهندسی برق، مهندسی نفت و گاز و غیره. مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص کویت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در کویت در سال 2021 چقدر است؟
  • کار ضمن تحصیل در کویت مجاز است یا خیر؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در کویت

مقطع تحصیلی و تابعیت دانشجویان در میزان شهریه ای که باید برای تحصیل در رشته زمین شناسی در کویت بپردازند تاثیرگذار است. به طور کلی در سال 2021 حدود شهریه سالانه برای تحصیل در کویت در رشته زمین شناسی 6500$ تا 7500$ (دلار آمریکا) می باشد. این در حالی است که برای تحصیل در این رشته در کشوری مثل فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید حدودا سالی 15000€ (یورو) بپردازند. اگرچه در قیاس با برخی کشورهای اروپایی از جمله فنلاند، تحصیل در کویت ارزان تر است، اما از آن جایی که گزینه های ارزان تری هم در حوزه شنگن وجود دارند، از جمله مجارستان و لهستان، پیشنهاد می شود به دلیل وجود شرایط اقتصادی بهتر اروپا و وجود موقعیت های کاری بیشتر برای زمین شناسان در این کشور، تحصیل در کویت انتخاب نشود.

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در کویت نیز باید پرداخت گردد؛ این هزینه ها البته با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی می توان چنین بیان داشت که زندگی دانشجویان در کویت ماهانه بین 550$ تا 900$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد. توجه به بخش هزینه های تحصیل رشته زمین شناسی در کویت خصوصا آن جا اهمیت زیادی پیدا می کند که مشخص می شود دقیقا با همین میزان هزینه یا بعضا حتی هزینه های پایین تر، می توان به اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن دست پیدا کرد.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در کویت

مقایسه هزینه تحصیل و زندگی در کویت و مجارستان

در مجارستان در حالی که هزینه زندگی ماهانه 450$ تا 600$ (دلار آمریکا) است، شهریه رشته زمین شناسی در دانشگاه های مختلف این کشور سالانه بین 2000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) می باشد. در ضمن با توجه به این که مجارستان عضو کنوانسیون پناهندگی نیست و همین مسئه باعث شده به ایرانی ها بهتر ویزا دهد، اقامت این کشور را حتی با پذیرش کالج زبان، یعنی بدون داشتن مدرک آیلتس، نیز می توان به دست آورد. این در حالی است که برخلاف کویت که کشوری در حال توسعه و وابسته به نفت است، مجارستان کشوری توسعه یافته می باشد که از سال 2007 هم عضوی از شنگن شده است.

در ضمن پاسپورت مجارستان که با بیش از 8 سال اقامت قانونی در این کشور به دست می آید جزو معتبرترین پاسپورت های دنیا می باشد. مجارستان همچنین دانشگاه های مطرحی در سطح جهانی دارد و بازار کارش هم برای رشته زمین شناسی اگرچه ایده آل نیست اما به مراتب بهتر از کویت است. این در حالی است که کویت هیچ دانشگاه خوبی در مقیاس بین المللی ندارد. از جمله بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته زمین شناسی می توان به دانشگاه سگد و دانشگاه دبرسن اشاره نمود.

کار ضمن تحصیل رشته زمین شناسی در کویت

در حالی که در بیشتر کشورهای دنیا از جمله مجارستان، اتریش، آلمان، کانادا، ایتالیا، ترکیه، قبرس، انگلیس، هلند، سوئیس و غیره در سال 2021 امکان کار دانشجویی حتی برای خارجی ها پیش بینی شده است، کشورهایی مثل کویت اینگونه نیستند. با توجه به این که در کویت دانشجویان خارجی اجازه کار ضمن تحصیل را ندارند و پس از پایان تحصیلات خود نیز باید این کشور را ترک کنند، انتخاب این کشور برای علاقمندان به مهاجرت تحصیلی پیشنهاد نمی شود.

کار با رشته زمین شناسی در کویت

همان طور که اشاره شد در کویت بازار کار بدی برای رشته زمین شناسی وجود دارد و معمولا خارجی ها موفق به پیدا کردن کار در این رشته نمی شوند. با این حال نمودار ذیل حداقل و حداکثر درآمد زمین شناسان در کویت را طی سال 2021 بررسی می کند:

درآمد ماهانه زمین شناسان در کویت

البته میزان دقیق درآمد زمین شناسان در کویت را نیز همانند سایر نقاط دنیا مواردی از جمله جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه کاری، حوزه شغلی و غیره تعین می نماید. اما به طور کلی زمین شناسان در کویت در سال 2021 ماهانه به طور متوسط 2140KWD (دینار کویت) درآمد دارند. برای اخذ ویزای کاری کویت لازم است متقاضی قرارداد کاری با کارفرمایی در این کشور که مجوزهای لازم را از قبل اخذ نموده، منعقد نماید و مدارکی از جمله همین قرارداد، پاسپورت معتبر و نامه تمکن مالی بانک را به سفارت کویت تحویل دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته زمین شناسی در کویت توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *