ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در یونان

رشته زمین شناسی در یونان

یکی از دلایل اصلی علاقه مندان به علوم زمین به تحصیل در رشته زمین شناسی در یونان این است که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار کم است. دانشگاه ارسطوی تسالونیکی (Aristotle University of Thessaloniki) یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته زمین شناسی به علاقه مندان در یونان است. این دانشگاه سومین دانشگاه برتر یونان است. این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) دارای رتبه 601، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020) دارای رتبه 501، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 571 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 335 می باشد. دانشگاه ارسطوی تسالونیکی که ششمین دانشگاه قدیمی یونان است در 55 کیلومتری شرق تسالونیکی واقع شده و بزرگ ترین دانشگاه یونان و بالکان به شمار می آید؛ محوطه این دانشگاه 230000 متر مربع را در مرکز تسالونیکی شامل می شود.

زبان آموزشی این دانشگاه یونانی است اگرچه برنامه هایی به زبان های خارجی و دوره هایی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی اجرا می شوند. بررسی ها نشان می دهد با توجه به مزایای تحصیل در یونان، این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب تحصیل در خارج از کشور است. از جمله مزایای تحصیل در یونان، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه های معتبر، کار ضمن تحصیل و امنیت بالا هستند. به علاوه، یونان کشوری جذاب و زیبا و دارای آب و هوای گرم در تمام طول سال است، به این ترتیب، دانشجویان می توانند از بازدید از مکان های باستانی یا سواحل و طبیعت زیبای این کشور لذت ببرند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در یونان تهیه نموده اند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در یونان

هزینه تحصیل در یونان بسیار کم است. دانشجویان اروپایی هیچ هزینه ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی یونان نمی پردازند. علاوه بر این، حتی برخی از برنامه های کارشناسی ارشد رایگان برای دانشجویان اروپایی وجود دارد. با این حال، بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد در یونان بسته به رشته و مدت زمان تحصیل، شهریه دریافت می کنند. انتظار می رود دانشجویان بین المللی غیر اروپایی هزینه ای در حدود 1500€ (یورو) در سال، شامل هزینه کتاب های درسی، برای تحصیل در مقطع کارشناسی پرداخت کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی، هزینه شهریه می تواند در حدود 1500€ تا 2000€ (یورو) در هر سال تحصیلی/ ترم باشد. هزینه تحصیل در موسسات یا کالج های خصوصی یونان برای اتباع اروپایی و غیر اروپایی به طور قابل توجهی بیش تر است و می تواند سالانه به 10000€ (یورو) یا بیش تر برسد. برای اطلاع از شهریه دقیق و اطلاعات بیش تر به علاقه مندان توصیه می کنیم از وب سایت دانشگاه مورد علاقه خود بازدید کنند.

فرصت های بورسیه تحصیلی یونان

IKY (بنیاد بورس تحصیلی یونان) برای دانشجویانی که مایل به درخواست بورسیه تحصیلی در یونان هستند فرصت های متعددی را در تمام سطوح تحصیلی فراهم می کند. این بنیاد همچنین دوره های مطالعه زبان و فرهنگ یونانی را برای اتباع خارجی که دارای مدرک لیسانس از دانشگاه های غیر یونانی هستند، ارائه می دهد. IKY انواع بورسیه ها را در رشته های مختلف ارائه می دهد و با بسیاری از سازمان ها مانند اتحادیه اروپا، Siemens، بانک ملی یونان، CERN و بسیاری دیگر همکاری می کند. تعداد بورسیه ها محدود است و همه دانشجویان بالقوه دریافت کننده بورسیه باید بسته به حوزه تحصیل و کشور مبدا، معیارهای خاصی را برآورده کنند. رقابت برای بدست آوردن بورسیه تحصیلی یونان سخت است، بنابراین توصیه می شود که علاقه مندان از وب سایت رسمی IKY به همراه وب سایت دانشگاه مورد نظر خود دیدن کرده و درخواست خود را هم اکنون ارسال کنند.

هزینه محل اقامت دانشجویان رشته زمین شناسی در یونان

هزینه محل اقامت دانشجویان رشته زمین شناسی در یونان

در یونان، هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملاً منطقی است. از نظر اسکان دانشجویی، هر موسسه ای خوابگاه های اسکان دانشجویی ارائه نمی دهد و در این صورت، الزامات و شرایط زیادی وجود دارد که دانشجویان باید برآورده سازند تا به آن ها خوابگاه اعطا شود. بیش تر خوابگاه های دانشجویی در بزرگ ترین شهرهای دانشجویی یونان مانند آتن، تسالونیکی، پاترا، لاریسا یا هراکلیون یافت می شود. در نتیجه و به لطف هزینه مقرون به صرفه زندگی در یونان، بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که محل اقامت خود را پیدا کنند. در صورتی که دانشجو زبان یونانی بلد نباشد، گاهی اوقات این امر می تواند یک چالش باشد، اما هیچ چیز غیرممکن نیست.

همچنین ممکن است فرد بخواهد زندگی در یک خوابگاه یا هتل را برای ماه اول اقامت خود در نظر بگیرد (چندین گزینه مقرون به صرفه وجود دارد)، تا زمانی که با محیط آشنا شود و برخی ارتباطات را ایجاد کند که به وی امکان می دهد راحت تر یک آپارتمان دانشجویی پیدا کند. وب سایت های معتبر برای یافتن محل اقامت دانشجویی عبارتند از Spitogatos ، To Spiti Mou و Spiti 24. دانشجویان باید این را در نظر بگیرند که در بزرگترین شهرها، اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 250€ تا 450€ (یورو) و خارج از مرکز شهر حدود 200€ تا 350€ (یورو) است.

در شهرهای کوچکتر، هزینه زندگی حتی ارزان تر است، از جمله اجاره آپارتمان دانشجویی. خدمات رفاهی بین 50€ تا 100€ (یورو) در ماه برای گاز، برق و گرمایش متغیر است، در حالی که اتصال به اینترنت برای دانشجویان می تواند حدود 25€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در یونان

هزینه زندگی در یونان، همانند هزینه تحصیل در این کشور، مقرون به صرفه است. به طور کلی، هزینه های ماهانه دانشجویان در یونان تقریباً بین 600€ تا 750€ (یورو) با اجاره بها است و همین هزینه مناسب زندگی یونان را به یک انتخاب عالی برای تحصیل تبدیل می کند. در بزرگ ترین شهرها، کارت های ماهانه حمل و نقل برای اتوبوس و مترو در دسترس هستند و در واقع بسیار مقرون به صرفه هستند، یعنی در حدود 30€ (یورو) در ماه. دانشجویان حتی می توانند هزینه کم تری پرداخت کنند، بنابراین برای این که بتوانند از تخفیف استفاده کنند نباید شناسه دانشجویی خود را فراموش کنند. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کشور یونان

جدول زیر قیمت برخی کالاها در یونان را نشان می دهد:

عنوانقیمت برحسب یورو
شیر معمولی (1 لیتر)1.18€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)0.86€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.66€
تخم مرغ معمولی (12 عدد)3.12€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)7.96€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)6.73€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.14€
سیب (1 کیلوگرم)1.54€
موز (1 کیلوگرم)1.50€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.82€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1.39€
پیاز (1 کیلوگرم)0.77€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.76€

وضعیت درآمد متخصصان رشته زمین شناسی در یونان

فارغ التحصیلانی که به عنوان زمین شناس در یونان کار می کنند به طور معمول ماهانه حدود 3970€ (یورو) درآمد دارند. این میانگین حقوق ماهانه شامل مزایا است. در یونان، حقوق زمین شناسان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت و بین 1820€ (کمترین) تا 6310€ (بالاترین) (یورو) در ماه است. جدول زیر وضعیت حقوق سالانه زمین شناسان در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در یونان

به علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در یونان توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در یونان با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *