ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در آرژانتین

رشته سم شناسی در آرژانتین

بر خلاف باورهای عمومی، تحصیل رشته سم شناسی در آرژانتین می تواند یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به این رشته تحصیلی باشد. رشته سم شناسی یکی از رشته های نوپا در دانشگاه های جهان است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشگاه های محدودی در جهان برای تحصیل در این رشته وجود داشته باشد. افرادی که به دنبال ساخت آینده مناسب برای تحصیل خود هستند، باید در نظر داشته باشند که رتبه دانشگاه محل تحصیل آن ها می تواند نقش موثری در آینده شغلی و سطح درآمد آن ها داشته باشد و به همین دلیل است که باید در مسیر مهاجرت خود به این مورد نیز توجه کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته سمشناسی در آرژانتین خواهند پرداخت که یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در این کشور است.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل سم شناسی در آرژانتین چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار، پس از تحصیل شرایط مناسبی در آرژانتین داشت؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در آرژانتین

رشته سم شناسی یکی از رشته هایی است که به طور کامل با رشته های گروه پزشکی در ارتباط است و تفاوت عمده ای که با سایر رشته ها دارد آن است که دانشجویان برای ورود به این رشته باید یک مدرک معتبر در مقطع کارشناسی را در اختیار داشته باشند. باید در نظر داشت که رشته های داروسازی، برخی از گرایش های شیمی، زیست شناسی، داروشناسی و حتی پزشکی از جمله رشته هایی هستند که می توانند امکان تحصیل سم شناسی در آرژانتین را برای متقاضیان فراهم آورند.

باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل سم شناسی در آرژانتین عموما به زبان اسپانیایی انجام می شود و کمتر دانشگاهی این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می کند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان باید مدرک B2 زبان اسپانیایی را نیز به مدرک کارشناسی خود اضافه کنند تا واجد شرایط تحصیل در این رشته شناخته شوند.

محدودیت های دیگری برای مهاجرت به آرژانتین از طریق تحصیل وجود ندارد و این مسئله می تواند در آینده تحصیلی دانشجویان به نسبت انتخاب کشورهایی مانند آمریکا و کانادا اثر گذار باشد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کدام دانشگاه های آرژانتین می توانند جایگاه بهتری را برای فرد ایجاد کنند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در آرژانتین

دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در آرژانتین

یکی از راهکارهایی که به کمک آن می توان آرژانتین را به عنوان مقصد مطمئنی برای تحصیل معرفی کرد، بررسی شرایط دانشگاه های این کشور برای تحصیل است. دانشگاه های آرژانتینی در اکثر رشته های مرتبط با علوم پزشکی جایگاه مناسبی را در اختیار نگرفته اند اما در رشته سم شناسی شرایط کمی متفاوت است. برای مثال بهترین دانشگاه آرژانتین برای تحصیل در رشته سم شناسی، دانشگاه بوینس آیرس است که رتبه 164 جهانی را در اختیار گرفته است و به همین دلیل می توان گفت یکی از دانشگاه های تراز اول جهان برای تحصیل در رشته سم شناسی به حساب می آید. سایر دانشگاه های آرژانتینی مناسب برای تحصیل در رشته سم شناسی عبارتند از:

دانشگاه های آرژانتینی مناسب برای تحصیل در رشته سم شناسی

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در آرژانتین

باید به این نکته اشاره داشت که آرژانتین یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، کمتر با دغدغه های مالی روبرو می شوند. هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های خصوصی بین 2800$ تا 9300$ (دلار) در سال است و برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به کمتر از 500$ (دلار) در سال نیاز خواهد بود.

از طرفی هزینه های زندگی در آرژانتین نیز بسیار ارزان است و دانشجویان با در اختیار داشتن 200$ (دلار) در ماه نیز می توانند هزینه های زندگی خود را به طور کامل پرداخت کنند. باید در نظر داشت که در آرژانتین امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان وجود ندارد و به همین دلیل است که به آن ها توصیه می شود تا برنامه ریزی های دقیقی برای توان مالی خود انجام دهند.

شرایط کار یک سم شناس در آرژانتین

افرادی که به عنوان فارغ التحصیل رشته سم شناسی وارد بازار کار آرژانتین می شوند، این شانس را خواهند داشت که خود را به عنوان یک سم شناس در بازار کار معرفی کرده و به درآمدی در حدود 50500ARS (پزوی آرژانتین) در ماه دسترسی داشته باشند. در چنین شرایطی می توان گفت که آرژانتین یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته سم شناسی است که افراد بتوانند به راحتی پس از دوره تحصیل خود وارد بازار کار شوند ولی باید به این نکته نیز اشاره داشت که ایرانی ها برای ورود به آرژانتین محدودیت های سیاسی بسیار زیادی خواهند داشت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

کلیدی ترین سوالات در خصوص رشته سم شناسی در آرژانتین

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته سم شناسی در آرژانتین، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • چشم انداز شغلی در رشته سم شناسی در آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آمریکای جنوبی، چشم انداز شغلی در رشته سم شناسی در آرژانتین بسیار مطلوب می باشد، و دانشگاه های این کشور مشاغل متعددی را برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی در نظر گرفته اند.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته سم شناسی در آرژانتین برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال پس انداز مالی در طول تحصیل رشته سم شناسی در آرژانتین هستند، می توانند حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *