ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در استرالیا

رشته سم شناسی در استرالیا

به مانند اکثر رشته های تحصیلی، تحصیل رشته سم شناسی در استرالیا یک برگ برنده در رزومه تحصیلی فرد محسوب می شود. علاقمندان به رشته سم شناسی کشورهای بسیاری را برای تحصیل در سطح اول جهان پیش روی خود دارند و استرالیا یکی از همین کشورها است که امتیازات زیادی را به دانشجویان خارجی می دهد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی به ویژه در مقطع دکترا در استرالیا در بالاترین سطح خود قرار دارد و به همین دلیل می توان گفت که دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در این رشته دارند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی دقیق شرایط تحصیل رشته سم شناسی در استرالیا خواهند پرداخت تا علاقمندان به این رشته بتوانند با آگاهی کامل این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند و بتوانند بهترین دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود در این کشور انتخاب کنند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در استرالیا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته سم شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در رشته سم شناسی چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در استرالیا، این کشور را به عنوان مقصد کار انتخاب کرد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در استرالیا

باید در نظر داشت که استرالیا از دیرباز یکی از کشورهای مطرح برای تحصیل در خارج از کشور بوده است و اکنون نیز در رشته سم شناسی توانسته جایگاه مناسبی را در سطح بین المللی به دست آورد و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. محدودیت های تحصیل رشته سم شناسی در جهان به این صورت است که فرد ابتدا باید مدرک کارشناسی خود در یکی از رشته های مرتبط را دریافت کرده باشد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد وارد رشته سم شناسی شود.

افرادی که رشته پزشکی در استرالیا را تجربه کرده باشند از بالاترین شانس برای دریافت پذیرش در این رشته برخوردار هستند ولی کمتر کسی این مسیر را برای تحصیل در رشته سم شناسی انتخاب می کند. اکثر دانشجویانی که در رشته سم شناسی پذیرش دریافت می کنند، فارغ التحصیلان رشته های زیست، شیمی دارویی، داروشناسی و غیره هستند.

در استرالیا برای تحصیل تنها زبان انگلیسی مورد تایید است و دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید حداقل نمره 6.5 آیلتس را به دست آورد و افرادی که نمره های بالاتری را به دست آورند طبیعتا شانس بالاتری برای دریافت پذیرش خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در استرالیا

دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در استرالیا

در میان 1000 دانشگاه برتر جهان در رشته سم شناسی، نام 21 دانشگاه استرالیایی نیز دیده می شود که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را دارند اما دانشگاه کویینزلند در بین دانشگاه های این کشور بهترین شرایط را در اختیار دارند و رتبه 35 جهان را به خود اختصاص داده است. در چنین شرایطی می توان گفت که رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه کویینزلند در بالاترین سطح خود قرار دارد.

برخی از مهم ترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل در رشته سم شناسی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در اقیانوسیهرتبه در جهان
کویینزلند135
دانشگاه سیدنی271
دانشگاه ملبورن3114
دانشگاه RMIT4138
نیوسوث ولز5160
دانشگاه جیمز کوک6189
دانشگاه گریفیس7229

در چنین شرایطی باید گفت که مهاجرت به استرالیا برای علاقمندان به رشته سم شناسی چندان ساده نیست و باید رزومه های خوبی برای رسیدن به این دانشگاه ها در اختیار داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در استرالیا

یکی از چالش های جدی برای تحصیل در کشور استرالیا تامین هزینه های تحصیل در این کشور است دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند و این مسئله می تواند بسیاری را از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی دلسرد کند. باید در نظر داشت که در حال حاضر استرالیا یکی از کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل به حساب می آید و در گراف زیر، شرایط تحصیل یک ساله در دانشگاه های استرالیا به صورت تقریبی به دلار استرالیا بیان شده است.

هزینه یکساله تحصیل رشته سم شناسی و زندگی در استرالیا

دانشجویانی که مقالات سطح علمی بالا ارائه کرده باشند، از شانس بسیار بالایی برای دریافت بورسیه در این کشور برخوردار خواهند بود.

شرایط کار یک سم شناس در استرالیا

افرادی که دوره تحصیل خود در استرالیا را با موفقیت پشت سر بگذارند، این فرصت را خواهند داشت که با موفقیت این کشور را به عنوان مقصد کاری خود نیز انتخاب کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار در این حوزه شناخته می شود و می توان به کمک آن 101000$ (دلار استرالیا) در سال درآمد کسب کرد. این در حالی است که دیگر نیازی به عبور از مراحل پیچیده سیستم امتیاز بندی کار در این کشور نیز نیست. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *