ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در برزیل

رشته سم شناسی در برزیل

برای تحصیل رشته سم شناسی در برزیل دلایل مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند به عنوان یک امتیاز جداگانه محسوب شود. در حال حاضر برزیل یکی از کشورهایی است که می توان آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد چراکه دانشگاه های این کشور بهترین شرایط را در آمریکای جنوبی دارند و در بسیاری از رشته های تحصیلی شرایط بسیار مناسبی در جهان دارند. برزیل یکی از کشورهای در حال پیشرفت جهان است که به مسئله آموزش اهمیت بسیار زیادی داده است و امروزه می توان با نگاهی به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور، دریافت که برزیل از جمله کشورهای ارزشمندی است که می توان در آن با هزینه های اندک به ادامه تحصیل پرداخت. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل سم شناسی در برزیل خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل سم شناسی در این کشور چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های برزیلی برای تحصیل در رشته سم شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به برزیل به عنوان یک مقصد بلند مدت برای تحصیل و زندگی نگاه کرد؟

شرایط انتخاب برزیل به عنوان مقصد تحصیل رشته سم شناسی

افرادی که برزیل را برای تحصیل در رشته سم شناسی انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی امکان پذیر نیست و این امری است که در اکثر کشورهای جهان نیز قابل رویت است. باید در نظر داشت که برای تحصیل در رشته سم شناسی، دانشجویان باید در مقطع کارشناسی خود در یکی از رشته های شیمی، زیست شناسی، شیمی دارویی، داروسازی و حتی پزشکی تحصیل کرده باشند تا بتوانند مقطع کارشناسی ارشد را در این رشته به پایان برسانند.

دوره تحصیل رشته سم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی به مانند اکثر رشته های تحصیلی به ترتیب 2 و 3 سال به طول می انجامد اما به این بستگی دارد که فرد در مقطع کارشناسی در چه رشته ای تحصیل کرده باشد تا دروس پیش نیاز برای ورود به رشته سم شناسی برای او به طور کامل مشخص شود.

در حال حاضر می توان به زبان انگلیسی در رشته سم شناسی به ادامه تحصیل در برزیل مشغول شد ولی زبان رسمی تحصیل در این کشور زبان اسپانیایی است و به همین دلیل نمی توان به راحتی گزینه های انگلیسی زبان در این کشور را یافت.

شرایط انتخاب برزیل به عنوان مقصد تحصیل رشته سم شناسی

دانشگاه های برتر سم شناسی در برزیل

در برزیل دانشگاه های زیادی برای تحصیل در رشته سم شناسی وجود دارد که اکثرا رتبه های برتر در آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده اند و توانسته اند از نظر علمی شرایط مناسبی را ایجاد کنند. در جدول زیر می توان برخی از مهم ترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل در رشته سم شناسی را مشاهده کرد.

نام دانشگاهرتبه در آمریکای لاتینرتبه در جهان
دانشگاه سائوپائولو112
دانشگاه دولتی سائوپائولو219
دانشگاه فدرال ویکوسا322
دانشگاه فدرال سانتا ماریا457
دانشگاه فدرال ریو گرنده دو سول572
دانشگاه فدرال پارانا7113
دانشگاه دولتی کامپیناس8148
دانشگاه لوندرینا10187

کاملا مشخص است که برزیل یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته سم شناسی است و علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های تراز اول این کشور، باید رزومه های قدرتمندی در اختیار داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در برزیل

یکی از امتیازهایی که مهاجرت به برزیل برای علاقمندان به رشته سم شناسی به همراه دارد، هزینه های تحصیل در این کشور است. متوسط هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان به بسیاری از افراد آن را توصیه کرد. در گراف زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با شرایط مالی مورد نیاز در برزیل برای تحصیل در رشته سم شناسی در یک سال تحصیلی آشنا شد.

هزینه سالیانه زندگی و تحصیل رشته سم شناسی در برزیل

اگرچه دستیابی به بورسیه تحصیلی در این کشور به سادگی ممکن نیست اما می توان گفت که دانشجویان به تازگی امکان کار ضمن تحصیل در این کشور را به دست آورده اند و این یک امتیاز بزرگ برای آن ها است.

شرایط کار یک سم شناس در برزیل

افرادی که به عنوان سم شناس وارد بازار کار می شوند، در برزیل از شرایط بسیار خوبی برای رسیدن به شغل مورد نظر خود برخوردار هستند و سالیانه در حدود 93000BRL (رئال برزیل) درآمد کسب می کنند که کیفیت مناسب اقتصادی را برای آن ها رقم می زند. با این حال برزیل از جمله کشورهایی است که کمتر مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته است و نمی توان آن را به عنوان مقصدی جذاب برای ایرانی ها معرفی کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات درباره بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به تجربیات خود در این زمینه، شما را راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *