ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در بلاروس

رشته سم شناسی در بلاروس

با وجود علاقه بسیار زیاد ایرانی ها و دانشجویان بین المللی، تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس چندان مناسب دانشجویان ارزیابی نمی شود. در حال حاضر ایرانی های زیادی تمایل به تحصیل در بلاروس دارند چراکه هزینه های کمی را برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند و از طرفی شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور چندان دشوار نیست. در چنین شرایطی است که بلاروس به عنوان یکی از گزینه های مهاجرتی در نظر گرفته می شود و افراد با توجه به شرایط خود می توانند یکی از دانشگاه های این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. با همه این تفاسیر باید در نظر داشت که بلاروس را می توان به عنوان یکی از آخرین گزینه های مهاجرتی برای تحصیل در نظر گرفت.

در رشته سم شناسی، دانشجویان از مقطع کارشناسی ارشد امکان ورود به دانشگاه را پیدا خواهند کرد و این اولین محدودیت جدی است که در این مسیر پیش روی آن ها قرار خواهد گرفت. باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های کمی در بلاروس این رشته را به عنوان یک رشته دانشگاهی ارائه می کنند و در نتیجه دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز بسیار دشوار خواهد بود. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس چیست؟
  • محدودیت های تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس چیست؟
  • آیا دانشگاه های بلاروس شرایط مناسبی برای تحصیل در رشته سم شناسی دارند؟
  • شرایط مالی یک سم شناس در کشور بلاروس با توجه به تجربه کاری چقدر خواهد بود؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس

برای تحصیل رشته سم شناسی ه تنها در بلاروس بلکه در تمامی کشورهای دنیا، متقاضیان ابتدا باید مدرک کارشناسی خود را در یکی از رشته های مرتبط دریافت کرده و سپس وارد دوره کارشناسی ارشد رشته سم شناسی شوند. در چنین شرایطی تنها مدارکی مورد پذیرش خواهند بود که در رشته های زیست شناسی، شیمی، پزشکی، داروسازی و دارشناسی یا سایر رشته های مرتبط با این رشته های تحصیلی دریافت شده باشند. بسته به شرایط ممکن است برای درک بهتر دروس، دانشجویان دروس پیش نیاز بیشتری را نیاز داشته باشند و دوره تحصیلی آن ها در حدود 1 ترم طولانی تر شود اما به طور کلی تحصیل در این رشته 4 ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 3 سال در مقطع دکترا به طول خواهد انجامید.

در بلاروس همه رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و به همین دلیل دانشجویان به راحتی می توانند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرده و دغدغه از بابت یادگیری زبان روسی نداشته باشند. در رتبه بندی دانشگاه های برتی جهان در رشته سم شناسی، نامی از دانشگاه های بلاروس دیده نمی شود و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه نمی شود تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند و به دنبال کشورهایی باشند که می توانند به رزومه تحصیلی فرد قدرت بیشتری ببخشند.

باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های بلاروس در رتبه بندی های جهانی هیچ جایگاهی را به دست نیاورده اند و در نتیجه نمی توان به افرادی که رزومه های قوی در اختیار دارند توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس

یکی از امتیازهای مهمی که تحصیل در بلاروس به همراه دارد آن است که دانشجویان برای به پایان رساندن دوره تحصیلی خود در این کشور، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نخواهند داشت و می توانند با آسودگی خاطر نسبی این دوره را به پایان برسانند و یکی از عمده ترین دلایل مهاجرت به بلاروس برای تحصیل نیز همین مورد است. دریافت بورسیه تحصیلی به همین دلیل در بلاروس تقریبا ممکن نیست ولی از طرف دیگر به دانشجویان فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور داده می شود تا بتوانند هزینه های خود در این کشور را به طور کامل پرداخت کنند.

گراف زیر به صورت تقریبی، هزینه یک سال تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس را نشان می دهد.

هزینه یک سال تحصیل رشته سم شناسی در بلاروس

شرایط کار یک سم شناس در بلاروس

دانشگاه های بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نیستند و در نتیجه این مسئله می تواند آسیب های جدی به رزومه فرد وارد کند. در بسیاری از شرایط دانشجویان تمایلی به ماندن در بلاروس نشان نمی دهند ولی با توجه به شرایط پیش آمده ناچارند در همین کشور بمانند. متوسط درآمد در بلاروس برای یک سم شناس 3250BYN (روبل بلاروس) است و با توجه به تحریم های حاصل از جنگ روسیه و اوکراین، ارزش پول این کشور نیز سقوط چشم گیری داشته است. اگر به فکر بهترین ها برای خود هستید، انتخاب بلاروس چندان هوشمندانه نیست و توصیه می کنیم تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات ایشان در زمینه مهاجرت به بهترین کشورهای جهان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *