ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در بلغارستان

رشته سم شناسی در بلغارستان

تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان یکی از گزینه های ارزان قیمت برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. بلغارستان در سال های اخیر شرایط مناسبی برای شهروندان خارجی و تحصیل آن ها در نظر گرفته است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که در سال های پیش رو، شرایط به طور کلی دچار تغییرات شود و در نتیجه آن بتوان این کشور را نیز به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل معرفی کرد. محدودیت های کمی برای ورود به این کشور در حال حاضر وجود دارد و این بزرگترین امتیازی است که می توان از این طریق برای خود به دست آورد.

یکی از مهم ترین چالش های دانشجویان در کشور بلغارستان برای تحصیل در برخی از رشته های خاص، پیدا کردن دانشگاهی است که از نظر علمی شرایط مناسبی داشته باشد و در نتیجه بتوان به بهترین شکل ممکن شرایط خود برای رسیدن به موفقیت را ارتقاع بخشید. در حال حاضر بلغارستان در رشته سم شناسی شرایط چندان مناسبی ندارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور به راحتی بتوانند در این حوزه فعالیت داشته باشند. باید در نظر داشت که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی پرداخته اند.

  • محدودیت های تحصیل سم شناسی در بلغارستان چیست؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه های بلغارستان در رشته سم شناسی چیست؟
  • هزینه تحصیل سم شناسی در بلغارستان چقدر است؟
  • چرا بلغارستان مقصد مناسبی برای تحصیل و کار در اروپا نیست؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان

برای تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان، علاقمندان باید مراحل مشخصی را طی کنند که در اکثر کشورهای جهان نیز رواج دارد. اولین قدم برای رسیدن به پذیرش در این رشته تحصیلی آن است که فرد مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی را در یکی از رشته های مرتبط به دست اورده باشد. از جمله رشته هایی که به راحتی می توان به کمک آن ها وارد رشته سم شناسی شد، می توان به رشته های پزشکی، داروسازی، شیمی، زیست شناسی و امثال آن اشاره کرد.

نکته قابل تامل در رابطه با بلغارستان آن است که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی نتوانسته اند جایگاهی در بین 1000 دانشگاه برتر جهان در رشته سم شناسی به دست آورند و در نتیجه نمی توان انتظار داشت که افرادی که رزومه تحصیلی متوسط و خوب در اختیار دارند، این دانشگاه ها را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کنند. در حال حاضر تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا حداقل 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از هر دوره تحصیلی می توانند وارد بازار کار شوند. یکی از امتیازاتی که انتخاب دانشگاه صوفیا در این رشته می تواند به همراه داشته باشد آن است که این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم آورده است.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان

برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در بلغارستان را دارند، پرداخت هزینه های تحصیلی آخرین دغدغه ای است که می توان به آن توجه داشت. در بلغارستان می توان به مدت 20 ساعت در هفته در حین تحصیل کار کرد و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کرد ولی دسترسی به بورسیه های تحصیلی به ندرت اتفاق می افتد. در شرایط کنونی می توان گفت که بلغارستان یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت جهان برای تحصیل در رشته سم شناسی به حساب می آید.

گراف زیر به خوبی نشان می دهد که برای تحصیل در رشته سم شناسی در یک سال تحصیلی در بلغارستان به چه بودجه ای نیاز خواهد بود.

هزینه سالیانه زندگی و تحصیل رشته سم شناسی در بلغارستان

اگرچه تحصیل در این کشور کم هزینه است اما باید در نظر داشت که کیفیت آموزش در این کشور نیز بسیار ضعیف است و در نتیجه نمی توان انتظار داشت که هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه خوانده شود و مهاجرت به بلغارستان یک گزینه ایده آل دانسته شود.

شرایط کار یک سم شناس در بلغارستان

افرادی که به عنوان سم شناس در بلغارستان کار می کنند در طول یک ماه به طور متوسط 3610BGN (لف بلغارستان) دریافت می کنند که با توجه به هزینه های زندگی در این کشور می توان آن را مناسب ارزیابی کرد. به مانند اکثر کشورهای اروپایی نیز شرایط کار در این کشور به گونه ای است که در نهایت منجر به دریافت اقامت خواهد شد اما کیفیت زندگی در این کشور به گونه ای است که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این کشور نیز پس از دریافت مدرک خود، سعی می کنند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند ا بتوانند بهترین شرایط را برای زندگی خود ایجاد کنند. شما نیز در صورتی که در طول زندگی خود به دنبال بهترین گزینه ها برای زندگی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *