ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در تاجیکستان

رشته سم شناسی در تاجیکستان

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان به نسبت سال های گذشته دچار تغییرات بسیار زیادی شده است که باید مورد توجه قرار داد. در حال حاضر نمی توان آن را به عنوان یکی از رشته های مناسب برای تحصیل معرفی کرد چرا که اولا زبان تحصیل در این کشور دیگر فارسی نیست و از طرف دیگر هزینه های تحصیل در این کشور طی سال های اخیر به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در رشته سم شناسی نمی توان نامی از دانشگاه های این کشور را در جمع بهترین دانشگاه های جهان دید و به همین دلیل است که توصیه می شود تا علاقمندان به این رشته کشورهای دیگر را برای تحصیل خود انتخاب کرده و در مسیر مناسب برای تحصیل قرار گیرند.

رشته سم شناسی یکی از رشته های تازه تاسیس در جهان است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بتوان به سادگی در دانشگاه های تاجیکستان این رشته را جستجو کرد. این رشته از جمله رشته های تحصیلی است که در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و به همین دلیل است متقاضیان باید در ابتدا برای تحصیل در این رشته مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند تا مجوز حضور در رشته سم شناسی را پیدا کنند. به منظور درک بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان به عنوان یکی از کشورهای پر متقاضی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چگونه است؟
  • محدودیت های انتخاب دانشگاه رشته سم شناسی در این کشور چیست؟
  • آیا تاجیکستان مقصد مناسبی برای تحصیل رشته سم شناسی در این کشور است؟
  • شرایط کار یک سم شناس در کشور تاجیکستان چگونه خواهد بود؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان

در سال های نه چندان دور، کشور تاجیکستان امکان تحصیل به زبان فارسی را در دانشگاه های این کشور صادر می کرد اما در حال حاضر شرایط به طور کلی تغییر پیدا کرده است و قوانین مربوط به تحصیل در این کشور تغییر یافته است. در حال حاضر زبان روسی تنها زبان رسمی تحصیل در این کشور است و در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای تحصیل در رشته سم شناسی، تنها زبان در دسترس برای تحصیل، زبان روسی است و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به این موضوع توجه داشته باشند. دوره تحصیل رشته سم شناسی در این کشور 2 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند در مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند یا آن که وارد بازار کار در این رشته شوند.

یکی از مهم ترین مواردی که در رابطه با تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان باید به آن توجه داشت آن است که دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی بهترنی دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی، در بین 1000 دانشگاه برتر جهان هیچ جایگاهی ندارند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در جمع دانشگاه هایی دانست که برای افرادی که رزومه خوب در اختیار دارند مناسب است.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در تاجیکستان

یکی از چالش هایی که دانشجویان خارجی در کشور تاجیکستان با آن روبرو هستند، هزینه های تحصیل در این کشور است. باید در نظر داشت که در حال حاضر با توجه به کیفیت آموزش در کشور تاجیکستان، هزینه های تحصیل در تاجیکستان چندان مقرون به صرفه نیست و نمی توان آن را مناسب دانست.

در گراف زیر هزینه های تحصیل مربوط به یک سال تحصیلی در رشته سم شناسی در تاجیکستان به تصویر کشیده شده است.

هزینه های تحصیل مربوط به یک سال تحصیلی در رشته سم شناسی در تاجیکستان

دانشجویان در تاجیکستان تنها در صورتی می توانند به کار ضمن تحصیل مشغول شوند که از دانشگاه خود نیز مجوز کار دریافت کنند و این مسئله مستلزم آن است که بخشی از دوره تحصیلی آن ها پشت سر گذاشته شده باشد و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت دانشجویان بتوانند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نیز تا حدود زیادی دور از دسترس است و به همین دلیل توصیه می شود که دانشجویان تمامی هزینه های تحصیلی خود را شخصا پرداخت کنند و امیدی به کمک هزینه های مالی نداشته باشند.

شرایط کار یک سم شناس در تاجیکستان

مهاجرت به تاجیکستان به عنوان دانشجو این امکان را به فرد می دهد تا پس از تحصیل به عنوان یک نیروی کار در این کشور اقامت داشته باشند و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان ممکن است تمایل داشته باشند تا در کشوری فارسی زبان اقامت خود را به دست آورند. یک سم شناس در این کشور می تواند به طور متوسط 11300TJS (سامانی) در ماه درآمد داشته باشد که درآمدی مناسب برای فرد به حساب می آید. با همه این تفاسیر نمی توان از تاجیکستان به عنوان مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی یاد کرد و توصیه می شود که در همین راستا، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *