ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در رومانی

رشته سم شناسی در رومانی

تحصیل رشته سم شناسی در رومانی را می توان به عنوان پلی برای ورود به این کشور و کشورهای برتر اروپایی معرفی کرد. در حال حاضر رومانی به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می شود که تحصیل در آن پلی برای رسیدن به قلب اروپا است و نمی توان از آن به عنوان یک مقصد بلند مدت و دائمی یاد کرد. تعداد افرادی که رومانی را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند محدود است و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور به حداقل خود می رسد. باید در نظر داشت که در حال حاضر تعداد دانشگاه های مطرح رومانی نیز محدود هستند و همین مسئله خود می تواند یک چالش اساسی را برای علاقمندان به این کشور ایجاد کند.

رشته سم شناسی به عنوان یکی از رشته های نوظهور در علوم پزشکی در دانشگاه های محدودی در سطح جهان تدریس و ارائه می شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد در هر دانشگاهی بتواند آن را به راحتی پیدا کرده و اقدام به اخذ پذیرش کند. باید در نظر داشت که این رشته یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است و تنها در مقطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. با توجه به موضوعات ارائه شده، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در رومانی خواهند پرداخت.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های رومانی در رشته سم شناسی چیست؟
  • آیا دانشگاه های رومانی از کیفیت بالایی برای تحصیل برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در رومانی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی، پس از تحصیل به کار دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در رومانی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته سم شناسی را دارند باید به این نکته توجه کنند که اولین قدم برای ورود به این رشته، دریافت مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مرتبط است. مقصود از رشته های مرتبط، رشته ای مانند پزشکی، داروسازی، داروشناسی، زیست و برخی از رشته های مرتبط به علوم شیمی است. پس از دریافت مدرک تحصیلی در این رشته ها، دانشگاه با توجه به نیازهای آموزشی دیگر، امکان دارد که دروسی را به لیست دروس پیشنهادی فرد اضافه کند تا بتواند هم سطح با دیگران رشته سم شناسی را آغاز کند.

در کشور رومانی، رشته سم شناسی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و این یکی از امتیازهایی است که می توان در هنگام تحصیل در این کشور به آن دست پیدا کند. از جمله معایت تحصیل رشته سم شناسی در این کشور آن است که هیچ یک از دانشگاه های رومانی در رتبه بندی های جهانی به جایگاه علمی مناسبی دست پیدا نکرده اند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد با رزومه های عالی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به مانند اکثر رشته های تحصیلی 2 و 3 ساله خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در رومانی

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در رومانی

رومانی یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که هزینه های تحصیل و زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل می توان گفت که یک پل ارزان قیمت برای ورود به کشورهای اروپایی به حساب می آید. افرادی که رومانی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند به صورت نیمه وقت در حین تحصیل خود در این کشور کار کنند و از این طریق هزینه های کم زندگی خود را تامین کنند.

گراف زیر نشان می دهد که مهاجرت به رومانی به عنوان دانشجوی رشته سم شناسی در طول یک سال تحصیلی به چه بودجه ای نیاز دارد.

هزینه زندگی و تحصیل رشته سم شناسی در رومانی

در چنین شرایطی می توان ادعا کرد که رومانی یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی است و حتی با توجه به این که امکان دریافت بورسیه تا مقطع دکترا در این کشور وجود ندارد، همچنان رومانی یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل از نظر مالی است.

شرایط کار یک سم شناس در رومانی

افرادی که دوره تحصیلی خود در کشور رومانی را به پایان می رسانند، این شانس را خواهند داشت که به جستجوی کار در این کشور پرداخته و خود را به اقامت این کشور نزدیک کنند. متوسط درآمد یک سم شناس در این کشور در حدود 9390RON (لئو) در ماه است که به نسبت متوسط درآمد در این کشور می توان آن را بسیار خوب دانست اما شرایط کلی زندگی در رومانی و هزینه زندگی در رومانی سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به فکر مهاجرت دوباره از این کشور باشند. با توجه به این که دانشجویان می توانند در این کشور به زبان انگلیسی نیز تحصیل و زندگی کنند، در حقیقت فشاری برای یادگیری زبان دوم به آن ها وارد نخواهد شد. در صورتی که به دنبال مسیرهای مهاجرتی به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *