ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در سوئیس

رشته سم شناسی در سوئیس

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس را می توان در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر در سطح متوسط برای دانشجویان ارزیابی کرد. افراد زیادی هر ساله تلاش می کنند تا برای تحصیل و زندگی خود را به سوئیس برسانند ولی باید بررسی کرد که آیا عبور از این مراحل سخت و دشوار برای رسیدن به تحصیل در سوئیس ارزشمند است یا خیر. در برخی از رشته های تحصیلی، می توان گفت که سوئیس از جمله بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است اما در برخی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی، می توان نظری کاملا متفاوت را ارائه داد.

در حال حاضر در رشته سم شناسی نیز تفاوت های بسیاری بین دانشگاه های این کشور وجود دارد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس پرداخته اند تا چراغ راه علاقمندان باشد.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های سوئیس از اعتبار بالایی در رشته سم شناسی برخوردار هستند؟
  • هزینه های تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در سوئیس برای شهروندان خارجی که در این کشور تحصیل کرده اند چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس

افرادی که سوئیس را برای تحصیل خود در رشته سم شناسی انتخاب می کنند، باید آگاه باشند که دانشگاه های محدودی در این کشور این رشته را ارائه می کنند و همین مسئله سبب شده است تا دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور به یک پروسه چالش برانگیز و رقابتی تبدیل شود. دانشجویانی که به رشته سم شناسی علاقه دارند، در مرحله اول باید یک مدرک کارشناسی یا لیسانس در یک رشته مرتبط با سم شناسی ارائه کنند چراکه این رشته تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. رشته های مورد قبول برای دریافت پذیرش در رشته سم شناسی عبارتند از رشته های پزشکی، داروسازی و شیمی و رشته های مرتبط با آن ها.

برای تحصیل در رشته سم شناسی در سوئیس، فرد می تواند مدرک زبان فرانسوی، آلمانی یا ایتالیایی در اختیار داشته باشد و در بسیاری از دانشگاه های این کشور مدرک آیلتس و تافل انگلیسی نیز مورد پذیرش قرار می گیرد. طول دوره تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حداقل 2 ساله است و در دوره دکترا نیز حداقل 3 سال زمان بر خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس

دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در سوئیس

برای تحصیل در رشته سم شناسی در سوئیس، 7 دانشگاه معتبر وجود دارد که شرایط هر یک از آن ها از دیگری متفاوت است. موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس به عنوان بهترین دانشگاه در این رشته توانسته رتبه 25 اروپا و همچنین 93 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه زوریخ نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر این کشور در رشته سم شناسی، رتبه 45 اروپا و 153 جهان را در اختیار دارد. موسسه فدرال تکنولوژی لوزان نیز رتبه 182 جهان را در اختیار گرفته و از دیگر دانشگاه های تراز اول جهان برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. دانشگاه بازل با قرار گرفتن در رتبه 285 و دانشگاه برن با قرار گرفتن در رتبه 350 از دیگر دانشگاه های برتر سوئیس برای تحصیل در این رشته به حساب می آیند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل نیازمند در اختیار داشتن بودجه های سنگین نیست و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان تلاش می کنند تا خود را به این کشور برسانند. البته باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان برای آسودگی خاطر خود، باید در این کشور به کار مشغول شوند تا بتوانند هزینه های سنگین زندگی در این کشور را برای خود تامین کنند. فرصت 15 ساعت کار دانشجویی نیمه وقت در سوئیس به افراد این اجازه را خواهد داد که بتواند بخش عمده ای از هزینه های خود را در این کشور تامین کنند. متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته سم شناسی در سوئیس به شرح گراف زیر است.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته سم شناسی در سوئیس

شرایط کار یک سم شناس در سوئیس

افرادی که به عنوان سم شناس در کشور سوئیس کار می کنند، باید در نظر داشته باشند که شرایط کار در این کشور خاص است و نمی توان به راحتی در این زمینه به کار مشغول شد. یک سم شناس در این کشور در حدود 140000CHF (فرانک سوئیس) در ماه درآمد کسب می کند و پس از 3 سال کار کردن در این کشور می تواند اقامت دائمی آن را به دست آورد. در چنین شرایطی است که فرد به یکی از جدی ترین کاندیدهای دریافت اقامت دائم و شهروندی سوئیس به عنوان یکی از 5 کشور برتر جهان تبدیل می شود و به همین دلیل است که می توان تحصیل را بهترین میانبر برای رسیدن به خواسته های خود معرفی کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *