ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در فیلیپین

رشته سم شناسی در فیلیپین

رشته سم شناسی در فیلیپین گزینه تحصیلی و همچنین شغلی عالی برای دانشجویان علاقه مند به علوم کاربردی است که مورد بررسی قرار میدهیم. فیلیپین کشوری متشکل از چندین جزیره می باشد که از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط عالی می باشد. این جزیره در اقیانوس آرام غربی واقع شده است و از حدود 7641 جزیره تشکیل شده است که به طور کلی در سه بخش جغرافیایی اصلی از شمال به جنوب یعنی لوزون، ویسایا و میندانائو طبقه بندی می شوند. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط ادامه تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین، کسب اطلاعات کافی از برنامه های تحصیل، قوانین مهاجرت تحصیلی و سایر موارد مرتبط که آگاهی از آنها الزامی می باشد، می پردازند.

آشنایی با رشته سم شناسی در فیلیپین

کسانی که علاقه مند به شیمی، علوم زیستی و درک رفتار مواد هستند، می توانند سم شناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود و بعد از اتمام دوره های تحصیلی، به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند. افرادی که می خواهند مشغول به تحصیل سم شناسی در فیلیپین شوند، باید در نظر داشته باشند که هم در زمان تحصیل و هم بعد از فارغ التحصیلی باید ساعات زیادی را در آزمایشگاه سپری کنند و از ذهن تحلیلی خود برای درک و تحلیل چگونگی کار کردن مواد استاده کنند و با انجام آزمایش ها و تحقیقات دقیق مشخص کنند که این مواد خاص چگونه می توانند به درستی استفاده شوند و همچنین چه تاثیری روی محیط زیست و زندگی خواهند داشت.

رشته سم شناسی در فیلیپین علمی است که به بررسی واکنش های سمی مواد شیمیایی به موجودات و مکانیسم های اثر آنها می پردازد و ارتباط تنگاتنگی با فارماکولوژی دارد و واکنش های سمی مواد شیمیایی (از جمله داروها) نیز بخشی از اثرات دارو است. بنابراین، سم شناسی در واقع بر اساس تئوری فارماکولوژیک و روش های تحقیقات تجربی توسعه یافته است. در حال حاضر رشته سم شناسی در فیلیپین به یک سیستم علمی مستقل تبدیل شده است که به مطالعه سم شناسی می پردازد و زیرشاخه های بسیاری را تولید کرده است. سم شناسی به عنوان یکی از رشته های پایه پزشکی پیشگیری، جایگاه مهمی در تحقیقات علمی پزشکی و محیطی دارد.

بخش های اصلی رشته سم شناسی در فیلیپین

به طور کلی، طبقه بندی رشته سم شناسی در فیلیپین ممکن است برای برخی دانشجویان پیچیده باشد به همین دلیل قصد داریم آن را از لحاظ محتوای تحقیق، به سه بخش اصلی تقسیم کنیم.

این سه شامل موارد زیر هستند:

  • سم شناسی توصیفی
  • سم شناسی مکانیزم
  • سم شناسی مدیریتی (همچنین به عنوان سم شناسی نظارتی نیز شناخته می شود

سم شناسی توصیفی اثرات سمی عوامل محیطی را از طریق آزمایش های مسمومیت حیوانی، آزمایش های آزمایشگاهی، مشاهدات انسانی و بررسی های اپیدمیولوژیک جمعیت شناسایی می کند و مبنایی برای ارزیابی ایمنی و مدیریت ریسک و همچنین سرنخ هایی برای مطالعه مکانیسم های سمیت فراهم می کند. سم شناسی مکانیکی اثرات مخرب عوامل برون زا و مکانیسم اثر آنها را مشخص می کند و به بررسی تعامل بین عوامل محیطی و بدن و شرایط و عوامل موثر بر اثرات سمی ناشی از مواد شیمیایی را برای پیشگیری و درمان بیماری های سمی، ارزیابی ریسک و مدیریت و قرار گرفتن در معرض آلاینده های زیست محیطی می پردازد.

سم شناسی مدیریتی مسمومیت و خطرات بالقوه عوامل محیطی را به صورت کیفی یا کمی با توجه به نتایج تحقیقات سم شناسی توصیفی و سم شناسی مکانیزم ارزیابی می کند و مقررات مربوطه و اقدامات مدیریتی را برای اطمینان از ایمنی مواد شیمیایی، داروها و مواد غذایی تدوین می کند.

بخش های اصلی رشته سم شناسی در فیلیپین

اهداف تحقیق سم شناسان در فیلیپین

اهداف تحقیق دانشجویانی که مشغول به تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین می شوند، معمولا به سم شناسی حشرات، سم شناسی دامپزشکی، سم شناسی انسان و سم شناسی گیاهی تقسیم می شوند. علاوه بر این، زمینه های تحقیقاتی سم شناسان شامل سم شناسی دارویی، سم شناسی محیطی، سم شناسی مواد غذایی، سم شناسی صنعتی، سم شناسی بالینی، سم شناسی قانونی، سم شناسی تحلیلی، سم شناسی نظامی، سم شناسی مدیریتی و غیره می شود. در خصوص اندام ها یا سیستم هایی که هدف مطالعه سم شناسی می باشند می توان به سم شناسی کبد، سم شناسی کلیه، سم شناسی عصبی، سم شناسی تولید مثل، سم شناسی پوست و سم شناسی خون اشاره کرد.

بهترین مراکز برای تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین

فیلیپین یک کشور صنعتی و بازار نوظهور در آسیا می باشد که در سال‌های اخیر پذیرای تعداد فزاینده‌ای از دانشجویان بین‌المللی بوده و همچنین یک مقصد گردشگری محبوب محسوب می شود. فیلیپین نه تنها کشور زیبایی است، بلکه یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در آسیا را نیز دارد که در اولین نسخه رتبه بندی QS در رتبه 46 قرار گرفته است. فیلیپین با ارائه فرصت تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه مقرون به صرفه، سالانه بیش از پنج هزار دانشجوی بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند که بیشتر آنها از کشورهای دیگر در شرق آسیا به این کشور مهاجرت می کنند.

علاوه بر این، بازار کار فیلیپین در شرایط مناسبی قرار دارد که موجب اقامت تعداد زیادی از دانشجویانی می شود که دوره تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین را به اتمام می رسانند. در جدول زیر می توانید با بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین آشنا شوید:

نام دانشگاهرتبه در فیلیپیننام شهر
دانشگاه دیلیمان فیلیپین1کوئزون
دانشگاه سنت توماس فیلیپین2مانیلا
دانشگاه مانیلا فیلیپین3مانیلا

همچنین در نمودار زیر به مقایسه تعداد دانشجویان این سه دانشگاه برتر پرداخته ایم:

تعداد دانشجویان دانشگاه های برتر فیلیپین در رشته سم شناسی

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین

متقاضیان ویزای دانشجویی برای تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین، با داشتن شرایط کافی برای تحصیل و پشتیبانی در فیلیپین، باید حداقل هجده سال سن داشته باشند. همانند سایر نقاط دنیا، متقاضیان و دانشجویانی که به فکر اخد ویزای تحصیلی فیلیپین هستند، در نخستین گام حتما باید با دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و الزامات سازمانی مربوطه را رعایت کنند تا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شوند دانشگاه مربوطه باید بسته درخواستی را برای تأیید به کمیسیون آموزش عالی (CHED) ارسال کند. پس از تایید، بسته درخواست باید توسط CHED به اداره مهاجرت (BID) تایید شود، در صورت تایید، به وزارت امور خارجه (DFA) ارسال خواهد شد. DFA برای صدور ویزای دانشجویی به سفارت فیلیپین اطلاع خواهد داد. سپس سفارت فیلیپین به دانشجو اطلاع خواهد داد.

شرایطی که برای اخذ ویزا جهت تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین الزامی می باشد، به شرح زیر است:

  • گذرنامه اصلی معتبر
  • اسناد معتبر برای اثبات سوابق تحصیلی
  • دو قطعه عکس رنگی (با اندازه پاسپورت)
  • دو فرم اصلی درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • داشتن وضعیت سلامت تایید شده به صورت رسمی
  • فهرست جامع افراد تماس احتمالی دانشجو در فیلیپین
  • نسخه اصلی و یک نسخه کپی از شناسنامه که باید توسط سفارت یا کنسولگری فیلیپین تایید شده باشد

مدارکی که به آنها اشاره شد، مهمترین مدارک و اسنادی می باشند که دانشجویان باید برای اخذ ویزا جهت تحصیل رشته سم شناسی در فیلیپین جمع آوری کنند. دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه و یا شرایط مهاجرت به سایر کشورهای دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *