ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در لهستان

رشته سم شناسی در لهستان

تحصیل رشته سم شناسی در لهستان یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای افرادی است که به دنبال تحصیل در اروپا هستند. دانشگاه های لهستان از نظر علمی در سطح متوسط قرار دارند و به همین دلیل افراد زیادی می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شده و کیفیت مناسب تحصیل را نیز دریافت کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی لهستان بسیار مقرون به صرفه است و در دانشگاه های خصوصی این کشور نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نیست. لهستان یکی از کشورهای حوزه شنگن است و این خود می تواند به عنوان بزرگترین امتیاز انتخاب این کشور به حساب آید.

رشته سم شناسی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی در سال های اخیر جایگاه بسیار بهتری برای خود پیدا کرده است و انتظار می رود در سال های پیش رو نیز دچار تحولات بسیار بیشتری شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لهستان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لهستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های لهستان شرایط مناسبی برای تحصیل در رشته سم شناسی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار، پس از تحصیل در لهستان ماند؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لهستان

افرادی که قصد ادامه تحصیل در لهستان را دارند، می توانند دانشگاه های خصوصی یا دولتی این کشور را بسته به نیاز خود انتخاب کنند. دانشجویانی که دانشگاه های دولتی را انتخاب می کنند، می توانند با شرکت در آزمون های ورودی در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند و افرادی که دانشگاه های خصوصی را انتخاب می کنند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت.

تحصیل رشته سم شناسی در این کشور به زبان پولسکا و انگلیسی امکان پذیر است و به همین دلیل است که دانشجویان به راحتی می توانند به پذیرش خود در این رشته دست پیدا کنند. افرادی که رشته سم شناسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های پزشکی، شیمی، داروسازی یا داروشناسی مدرک تحصیلی دریافت کرده باشند. علاقمندان به این رشته باید 2 سال در مقطع کارشناسی ارشد و 3 سال در مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند تا بتوانند در این حوزه نیز به کار مشغول شوند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لهستان

معرفی دانشگاه های رشته سم شناسی در لهستان

افرادی که قصد تحصیل در لهستان و در رشته سم شناسی را دارند، می توانند در دانشگاه های نسبتا زیادی به ادامه تحصیل بپردازند. برخی از دانشگاه های لهستانی در این رشته شرایط مناسبی دارند و می توان آن ها را به عنوان دانشگاه های مناسب برای تحصیل معرفی کرد.

در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در لهستان معرفی شده است.

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه یاگیلونیان103313
دانشگاه سیلسیا کاتووایس124375
دانشگاه پزشکی سیلسیا کاتووایس139430
دانشگاه علوم زیستی ورشو209681
دانشگاه علوم پزشکی پوژنان220750
دانشگاه وارمیا و مازوری230787

اطمینان از حضور دانشگاه های معتبر در این کشور نشان می دهد که شرایط مهاجرت به لهستان بسیار مناسب است و افرادی که علاقه به تحصیل در این رشته دارند می توانند با آسودگی خاطر آن را انتخاب کنند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در لهستان

یکی از امتیازاتی که تحصیل در لهستان می تواند به همراه داشته باشد آن است که دانشجویان با هزینه های نسبتا کم می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. آن ها می توانند در این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. در گراف زیر می توان هزینه یک سال تحصیل رشته سم شناسی در لهستان را مشاهده کرد.

هزینه یک سال تحصیل رشته سم شناسی در لهستان

باید در نظر داشت که دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور تقریبا در مقطع کارشناسی ارشد ممکن نیست و به همین دلیل است که نمی توان آن را در نظر داشت.

شرایط کار یک سم شناس در لهستان

افرادی که به عنوان سم شناس در این کشور کار می کنند می توانند درآمدی در حدود 7940 PLN (زلوتی) در ماه را در اختیار خواهند داشت و می توانند زندگی اقتصادی مناسبی را در این کشور تجربه کنند. افرادی که در لهستان کار می کنند این فرصت را خواهند داشت که اقامت این کشور را به دست آورند و از این طریق بتوانند در حوزه شنگن زندگی کنند. در حال حاضر دریافت اقامت شنگن می تواند یک امتیاز بزرگ به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که گفته می شود تحصیل در لهستان می تواند یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به زندگی در این کشور باشد. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *