ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در لیتوانی

رشته سم شناسی در لیتوانی

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی مطابق با داده های به دست آمده برای علاقه مندان چندان مناسب و قابل اطمینان نیست. لیتوانی یکی از کشورهای زیبا و مناسب در شرق اروپا است که زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است اما دانشگاه های این کشور از کیفیت کافی برخوردار نیستند. در حال حاضر می توان گفت که لیتوانی یکی از آخرین گزینه هایی است که برای تحصیل می توان به آن در اروپا مراجعه کرد و به همین دلیل است که به بسیاری از علاقمندان تحصیل در اروپا توصیه می شود تا کشورهای دیگر را برای تحصیل خود در اروپا انتخاب کنند.

رشته سم شناسی یکی از رشته های جدید در علم پزشکی است که جایگاه خوبی در بازار کار جهانی پیدا کرده است و انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور به یکی از مشاغل مورد نیاز کشورهای بزرگ تبدیل شود. در حال حاضر در صنایع مختلف از سم شناسان استفاده می شود و به همین دلیل است که می توان آینده مناسبی را برای آن ها در نظر گرفت. محدودیت های کمی برای تحصیل در رشته سم شناسی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل می توان آن را از رشته های ارزشمند دانست و از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی چیست؟
  • آیا دانشگاه های لیتوانی شرایط مناسبی برای تحصیل در رشته سم شناسی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی چقدر است؟
  • آیا می توان پس از دریافت مدرک تحصیلی در رشته سم شناسی، در این کشور کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی

باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در رشته سم شناسی به نسبت بسیاری از رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص مربوط به خود است و دانشجویان برای رسیدن به خواسته های خود در این رابطه باید مدرک تحصیلی خاص خود را در اختیار داشته باشند. دانشجویان فارغ التحصیل شده در رشته های داروسازی، داروشناسی، شیمی دارویی، شیمی، زیست شناسی و پزشکی این شانس را خواهند داشت که وارد دوره کارشناسی ارشد سم شناسی شده و از این رشته استفاده کنند. در حال حاضر رشته سم شناسی در مقطع کارشناسی ارائه نمی شود و به همین دلیل است که دانشجویان باید ابتدا مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند و پس از آن وارد مقطع کارشناسی ارشد در این رشته شوند.

در لیتوانی امکان دریافت مدرک دکترای تخصصی رشته سم شناسی نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند. دوره کارشناسی ارشد رشته سم شناسی در این کشور 2 ساله است و دانشجویان به اختیار خود می توانند در دوره 3 ساله دکترا در این رشته شرکت کرده یا وارد بازار کار شوند. در حال حاضر بازار کار لیتوانی چندان آماده جذب نیروی کار در این رشته نیست و این خود یک چالش جدی دیگر است. باید در نظر داشت که در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در رشته سم شناسی، نامی از دانشگاه های لیتوانی دیده نمی شود.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی

یکی از امتیازهایی که تحصیل رشته سم شناسی در لیتوانی می تواند به همراه داشته باشد آن است که دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین در این کشور نخواهند داشت. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در کشور لیتوانی بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

به دانشجویان در کشور لیتوانی فرصت داده شده است تا به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و این مقدار امکان تامین همه هزینه های زندگی ماهیانه در این کشور را نیز فراهم می کند.

در گراف زیر می توان هزینه های تحصیل در رشته سم شناسی برای یک سال تحصیلی را مشاهده کرد.

هزینه های تحصیل در رشته سم شناسی برای یک سال تحصیلی در لیتوانی

دانشجویان ممکن است در لیتوانی بتوانند به بورسیه تحصیلی دست پیدا کنند اما باید توجه داشت که دسترسی به این بورسیه تنها در مقطع دکترا تا حدودی تضمین شده است. از همین رو از متقاضیان مهاجرت به لیتوانی خواسته می شود که هزینه های خود را به طور کامل محاسبه کنند.

شرایط کار یک سم شناس در لیتوانی

افرادی که به عنوان یک سم شناس فعالیت رسمی خود را در این کشور آغاز می کنند، می توانند از درآمد خوبی برخوردار باشند ولی باید به این نکته توجه داشت که رسیدن به پیشنهاد کاری در این کشور کار چندان ساده ای نیست. یک سم شناس در این کشور به طور متوسط 3470LTL (لیتاس) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند زندگی با کیفیتی را برای خود ایجاد کند. شما نیز در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط زندگی در کشورهای برتر جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *