ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در مالزی

رشته سم شناسی در مالزی

تحصیل در رشته سم شناسی در مالزی برای بسیاری از علاقمندان به این رشته می تواند به عنوان یک برگ برنده به حساب آید. مالزی یکی از کشورهایی است که در گذشته نه چندان دور به شدت مورد توجه ایرانیان قرار داشته است و تا حدودی برای جامعه ایرانی شناخته شده است. برای تحصیل در رشته سم شناسی نیز می توان این کشور را با توجه به رتبه هایی که دانشگاه های آن به دست آورده اند مناسب ارزیابی کرد. در حال حاضر مالزی یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در این رشته است و از نظر آینده کاری نیز شرایط مناسبی در آن وجود دارد اگرچه بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود آن را ترک می کنند.

در صورتی که در جستجوی یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای تحصیل در رشته سم شناسی هستید، بدون تردید مالزی یکی از بهترین گزینه های شما خواهد بود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کامل شرایط تحصیل این رشته در مالزی پرداخته اند و ابهامات موجود در این زمینه را پاسخ می گویند.

  • شرایط ورود به رشته سم شناسی در مالزی چیست؟
  • آیا دانشگاه های مالزی از کیفیت مناسبی برای تحصیل برخوردار هستند؟
  • هزینه های تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در مالزی به عنوان یک سم شناس وارد بازار کار شد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالزی

مالزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که با ایجاد امکان تحصیل به زبان انگلیسی، شرایط مناسبی برای ورود دانشجویان خارجی را ایجاد کرد و در یک بازه زمانی کوتاه موفق به جذب تعداد زیادی دانشجوی خارجی شد که در نتیجه آن نیز رتبه دانشگاه های آن به صورت قابل توجهی دچار تغییر شد. امروزه رشته سم شناسی به عنوان یکی از رشته های قوی در دانشگاه های این کشور شناخته می شود و می توان آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای تحصیل معرفی کرد.

برای تحصیل در رشته سم شناسی در این کشور، دانشجویان باید ابتدا یک مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط از جمله پزشکی، داروسازی، داروشناسی، شیمی دارویی و غیره به دست آورند تا امکان ادامه تحصیل در این رشته را داشته باشند. ورود به مقطع کارشناسی ارشد در رشته سم شناسی مجوزی برای کار در این حوزه یا تحصیل تا مقطع دکترا است. علاقمندان به تحصیل رشته سم شناسی می توانند با آسودگی خاطر دانشگاه های مالزی را از نظر علمی تایید کنند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در مالزی

معرفی دانشگاه های رشته سم شناسی در مالزی

چند مورد از دانشگاه های مالزی در رشته سم شناسی در سطح جهانی توانسته اند رتبه های کم نظیری را به دست آورند و به همین دلیل است که می توان مالزی را به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در رشته سم شناسی معرفی کرد. فهرست برخی از دانشگاه های برتر مالزی برای تحصیل در رشته سم شناسی در جدول زیر مشخص شده است.

نام دانشگاهرتبه آسیاییرتبه جهانی
دانشگاه پوترا مالزی16101
دانشگاه علوم مالزی23125
دانشگاه مالایا28146
دانشگاه ملی مالزی43217
دانشگاه ساباه مالزی243798

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به مالزی برای تحصیل در رشته سم شناسی می تواند رزومه فرد را به صورت قابل توجهی تقویت کند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در مالزی

هزینه های تحصیل در کشور مالزی به نسبت گذشته دچار تغییراتی شده است و هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور بسیار سنگین است و هر فردی توانایی پرداخت آن را نخواهد داشت. باید در نظر داشت که در حال حاضر برای تحصیل در مالزی باید بودجه کافی در اختیار داشت چراکه بورسیه تحصیلی به ندرت در مقطع کارشناسی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد ولی امکان کار ضمن تحصیل برای پوشش دادن هزینه های زندگی در این کشور در برخی از مواقع وجود دارد. دانشجویان می توانند در طول هفته 20 ساعت در این کشور کار کنند ولی به شرط آن که 7 روز پیوسته اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت.

در گراف زیر، متوسط هزینه یک سال تحصیل سم شناسی در مالزی به تصویر کشیده شده است.

متوسط هزینه یک سال تحصیل رشته سم شناسی در مالزی

شرایط کار یک سم شناس در مالزی

معمولا کمتر کسی را می توان دید که پس از تحصیل در مالزی تمایل به زندگی در این کشور داشته باشد و اکثر افراد در صدد مهاجرت به کشورهای پیشرفته تر به ویژه در آمریکای شمالی خواهند بود. با این وجود شرایط کار برای یک سم شناس در این کشور فراهم است و می تواند به طور متوسط 7220MYR (رینگیت) در ماه درآمد کسب کرده و شرایط اقتصادی مناسبی را برای خود در این کشور ایجاد کند. اقامت مالزی نیز از همین طریق قابل دسترس خواهد بود. شما نیز این فرصت را خواهید داشت که در بهترین کشورهای جهان اقامت داشته باشید و برای این کار کافی است تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *