ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در نروژ

رشته سم شناسی در نروژ

تحصیل رشته سم شناسی در نروژ به زبان انگلیسی و با کیفت نسبتا مناسب در دسترس علاقمندان به این کشور قرار گرفته است. نروژ یکی از کشورهای آرام و البته با کیفیت عالی زندگی است که می توان آن را مقصدی بسیار مناسب برای تحصیل نیز معرفی کرد. دانشگاه های نروژ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان ان ها را در دسته دانشگاه های مناسب برای تحصیل در خارج از کشور ارزیابی کرد. در شته سم شناسی نیز دانشگاه های این کشور در نیمه بالایی رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند و این مسئله می تواند گواهی برای کیفیت بالای آموزش در این کشور باشد.

افرادی که نروژ را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا اقامت بلند مدت در این کشور را جستجو می کنند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد چراکه کیفیت بالای زندگی در نروژ بسیار مجذوب کننده است. در شرایط کنونی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کامل شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نروژ پرداخته اند تا علاقمندان به این کشور با آگاهی در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نروژ چیست؟
  • فرایند رسیدن به دانشگاه های برتر نروژ در رشته سم شناسی چگونه است؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان در کشور نروژ به صورت همزمان و پس از تحصیل کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نروژ

افرادی که کشور نروژ را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که برای ورود به این کشور باید رزومه ای درخور ارائه کنند چراکه رقابت در این کشور در بالاترین سطح خود قرار دارد حتی اگر کیفیت آموزش دریک دانشگاه چندان مناسب نباشد، کیفیت زندگی در نروژ سبب می شود تا رقابت به حداکثر میزان خود برسد.

در حال حاضر دانشگاه های نروژ به صورت بسیار محدود رشته سم شناسی را ارائه می کنند ولی باید در نظر داشت که رقابت در این رشته محدود است. برای تحصیل در رشته سم شناسی دانشجویان باید مدرک معتبر مقطع قبلی در یکی از رشته های زیر را ارائه کنند تا مجوز ادامه تحصیل در این رشته را پیدا کنند:

  • پزشکی
  • داروسازی
  • داروشناسی
  • شیمی دارویی
  • شیمی

در برخی از مواقع، دانشگاه برای همسان سازی دانشجویان از نظر علمی، دروس اضافه ای را به عنوان پیش نیاز برای آن ها در نظر می گیرد تا بتوانند با آسودگی در این مسیر حرکت کرده و خود را به خواسته های تعیین شده در این رابطه برسانند. برای تحصیل رشته سم شناسی در نروژ، تسلط به زبان انگلیسی در سطح نمره آیلتس 6.5 الزامی است و دانشجویان به معدل نسبتا بالا نیز نیاز خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نروژ

معرفی بهترین دانشگاه های نروژ در رشته سم شناسی

در نروژ تنها 4 دانشگاه برای تحصیل در رشته سم شناسی وجود دارد و همین مسئله شاید روند مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل در این رشته را با چالش هایی روبرو کند. با این حال افرادی که پذیرش خود را در این رشته دریافت کنند، می توانند برگ برنده ای را در این مسیر در اختیار داشته باشند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در نروژ عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در نروژ

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در نروژ

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که تحصیل رایگان یا ارزان قیمت را تجربه کنند و نروژ بهترین کشور جهان در این رابطه است که تحصیل کاملا رایگان را ارائه می کند. دانشجویان برای تحصیل در این کشور نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت و این می تواند یک برگ برنده برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی باشد. افرادی که در نروژ تحصیل می کنند تنها پیش از ورود خود به این کشور باید مبلغ 12000€ (یورو) به دانشگاه خود پرداخت کنند که در حقیقت از آن به عنوان گواهی تمکن مالی یاد شده و پس از ورود به نروژ به فرد بازپرداخت می شود.

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که دریافت بورسیه تحصیلی در نروژ تقریبا ممکن نیست و از طرفی دانشجویان می توانند ضمن تحصیل در این کشور کار کنند تا هزینه های زندگی خود را نیز به طور کامل پرداخت کنند.

شرایط کار یک سم شناسی در نروژ

افرادی که در حوزه سم شناسی کار می کنند، در نروژ می توانند جایگاه مناسبی را برای کار به دست آورند و به همین دلیل است که سطح درآمدی در حدود 300000NOK (کرون نروژ) برای آن ها در نظر گرفته شده است. باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر کار کردن در نروژ بهترین مسیر برای دریافت اقامت این کشور است و به همین دلیل است که تحصیل در نروژ به عنوان میانبری برای رسیدن به اقامت آن در نظر گرفته می شود. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در نروژ یا سایر کشورهای برتر جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *