ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در نیوزلند

رشته سم شناسی در نیوزلند

شرایط تحصیل در رشته سم شناسی در نیوزلند به گونه ای است که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه های شرقی معرفی کرد. نیوزلند را می توان به عنوان شبیه ترین کشور جهان به استرالیا معرفی کرد و به همین دلیل است که متقاضیان بسیار زیادی برای ورود به این کشور وجود دارد چراکه در مقایسه با استرالیا، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور کمتر است اما از نظر کیفیت زندگی، تفاوت محسوسی بین این دو احساس نمی شود. باید در نظر داشت که در حال حاضر نیوزلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است ولی تعداد دانشگاه های موجود در این کشور کوچک محدود است و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش در آن از بالاترین سطح برخوردار است و به همین دلیل برای دریافت پذیرش از این کشور به رزومه های قدرتمند نیاز خواهد بود.

در راستای توجه به اهمیت این کشور به عنوان مقصد تحصیلی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کامل شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند پرداخته اند تا علاقمندان به این کشور با آگاهی در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر نیوزلند چگونه است؟
  • آیا نیوزلند امکان کار پس از تحصیل را به علاقمندان تحصیل در این کشور می دهد؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند

افرادی که نیوزلند را برای تحصیل خود در رشته سم شناسی انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که این کشور دانشگاه های محدودی را در خود جای داده است و رشته سم شناسی نیز به صورت محدودتر در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. در نتیجه برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور باید رزومه ای قوی در اختیار داشت و چالش های مربوط به رقابت با بهترین ها را نیز پذیرفت.

رشته سم شناسی در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دوره های 2 و 3 ساله ارائه می شود و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید برای ورود به این کشور در یکی از رشته های مرتبط از جمله پزشکی، داروسازی، شیمی و شیمی دارویی یا امثال آن ها مدرک کارشناسی معتبر ارائه کنند. تحصیل در نیوزلند به زبان انگلیسی انجام می شود و دانشجویان علاقمند به دریافت پذیرش و تحصیل در نیوزلند باید حداقل مدرک 6.5 آیلتس را در اختیار داشته باشند تا بتوانند با سایر رقبای خود در این زمینه رقابت کنند.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند

تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند با بورسیه دانشجویی

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند، امکان تحصیل در این رشته تحصیلی با بورسیه دانشجویی می باشد. به عبارت دیگر دولت نیوزلند با همکاری دانشگاه های این کشور، برای دانشجویانی که به بضاعت مالی کافی برای تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند را ندارند بورسیه دانشجویی ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که، بورسیه های دانشجویی در نیوزلند اغلب بر اساسی شایستگی به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. بنابراین شرایط دریافت بورسیه دانشجویی در نیوزلند بسیار رقابتی خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند

دانشگاه های معتبر نیوزلند در رشته سم شناسی

همانطور که اشاره شد، تعداد محدودی دانشگاه نیوزلندی وجود دارد که رشته سم شناسی را به عنوان یک رشته دانشگاهی ارائه می کنند. با این وجود باید اذعان داشت که این دانشگاه ها از نظر علمی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند با استفاده از تحصیل در این رشته، کیفیت مناسبی را برای خود ایجاد کنند. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته سم شناسی در نیوزلند را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد.

دانشگاه های معتبر نیوزلند در رشته سم شناسی

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به نیوزلند برای تحصیل در رشته سم شناسی تنها در صورتی دارای ارزش کافی است که فرد از 3 دانشگاه برتر این کشور پذیرش دریافت کند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند

یکی از چالش های دانشجویان خارجی در نیوزلند آن است که هزینه های تحصیل خود در این کشور را تامین کنند ولی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های نیوزلند بورسیه های تحصیلی مناسبی را در اختیار دانشجویان نخبه به ویژه در مقطع دکترا قرار می دهند تا جایی که در برخی از دانشگاه های این کشور نیازی به پرداخت شهریه نیز وجود ندارد.

با این حال متوسط شهریه یک سال دانشجویان رشته سم شناسی در این کشور بین 16000$ تا 19000$ (دلار نیوزلند) در سال است و دانشجویان برای زندگی در این کشور معمولا به حدود 250000$ (دلار نیوزلند) نیاز خواهند داشت. از طرفی با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در این کشور، می توان گفت که دغدغه های مالی برای دانشجویان خارجی در نیوزلند به حداقل خود می رسد.

شرایط کار یک سم شناس در نیوزلند

افرادی که نیوزرلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، در سیستم امتیازبندی کار در این کشور از سایرین پیشی خواهند گرفت و می توانند امتیازات خود را به حد استاندارد برسانند. به طور متوسط 104000$ (دلار نیوزلند) در سال معادل دستمزد یک سم شناس در این کشور است که سطح درآمد خوبی در این کشور به حساب می آید. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با توجه به نیاز شما و تجربیات خود، شما را همراهی و راهنمایی کنند تا به بهترین شکل به خواسته های خود دست یابید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته سم شناسی در نیوزلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته سم شناسی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند برای اتباع ایرانی مطلوب است؟ با وجود اختلافات فرهنگی بین ایران و نیوزلند، تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند در برترین دانشگاه های این کشور یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان برای ادامه تحصیل خواهد بود.
  • آیا برای پذیرش در رشته سم شناسی در نیوزلند، باید در آزمون ورودی شرکت کنیم؟ بله، تمامی متقاضیان تحصیل رشته سم شناسی در نیوزلند، برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود باید در آزمون های ورودی مختلفی شرکت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *