ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در هنگ کنگ

رشته سم شناسی در هنگ کنگ

تحصیل رشته سم شناسی در هنگ کنگ بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور شرایط ایده آلی ندارد و پرطرفدار نیست. البته این بدان معنا نیست که هنگ کنگ کشور مناسبی برای تحصیل در این رشته نیست بلکه به آن معناست که دانشگاه های این کشور رتبه های سطح متوسط در این رشته را بدست آورده است. بنا به دلایل فرهنگی و شرایط خاص زندگی در هنگ کنگ، بسیاری از افراد این کشور را برای زندگی انتخاب نمی کنند و به همین دلیل نمی توان این کشور را برای زندگی بسیاری مناسب دانست و این در حالی است که دانشگاه های قدرتمندی در این کشور قرار دارند.

رشته سم شناسی یکی از رشته های تازه ظهور کرده در دنیای دانشگاهی است و به همین دلیل است که در دانشگاه های محدودی از جهان می توان نام رشته های تحصیلی این رشته را مشاهده کرد. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که علاقمندان به این رشته تنها در مقطع تحصیلات تکمیلی می توانند آن را انتخاب کنند و این چالشی است که پیش روی بسیاری از علاقمندان به این رشته قرار دارد. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته سم شناسی در هنگ کنگ پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل سم شناسی در هنگ کنگ چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های هنگ کنگ در رشته سم شناسی دارای اعتبار کافی هستند؟
  • هزینه های تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در این کشور پس از تحصیل چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در هنگ کنگ

شرایط Toxicology در این کشور نیز به مانند سایر کشورهای جهان است و دانشجویان برای شروع دوره تحصیل خود در این کشور باید مدرک کارشناسی مرتبط در یکی از رشته های داروسازی، داروشناسی، شیمی دارویی یا پزشکی در اختیار داشته باشند تا بتوانند پذیرش خود در این رشته را به دست آورند. باید در نظر داشت که در حال حاضر هنگ کنگ در جمع کشورهای برتر آسیایی برای تحصیل در رشته سم شناسی قرار ندارد و نمی توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد. برخی از مهم ترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته سم شناسی عبارتند از:

  • دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ در رتبه 58 آسیا
  • 278- دانشگاه هنگ کنگ در رتبه 62 آسیا
  • 288- دانشگاه شهر هنگ کنگ در رتبه 63 آسیا
  • 337- دانشگاه چینی هنگ کنگ در رتبه 78 آسیا
  • 436- دانشگاه باپتیست هنگ کنگ در رتبه 107 آسیا
  • 452- دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در رتبه 114 آسیا

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به هنگ کنگ برای تحصیل در Toxicology برای افرادی مناسب است که از نظر رزومه شرایط متوسطی در اختیار دارند و البته از نظر مالی در شرایط مناسب هستند. خوشبختانه امکان تحصیل رشته سم شناسی در این کشور به زبان انگلیسی فراهم شده است و دانشجویان به راحتی می توانند در این رشته به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند. از طرفی باید به این نکته هم توجه داشت که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته سم شناسی در این کشور برای دانشجویان خارجی حدود 5 ترم تحصیلی به طول خواهد انجامید.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در هنگ کنگ

دانشجویانی که هنگ کنگ را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید از نظر مالی در شرایط خوبی قرار داشته باشند چراکه این کشور یکی از کشورهای گران قیمت برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. دانشجویان در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت و تمامی هزینه های شخصی و تحصیلی خود را باید پرداخت کنند. باید به این نکته اشاره داشت که در هنگ کنگ دریافت بورسیه های تحصیلی وابسته به امتیازات بسیار زیادی است و به همین دلیل نمی توان آن را برای بسیاری از افراد در دسترس ارزیابی کرد مگر آنکه در مقطع دکترا در حال تحصیل باشند.

در گراف زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان سم شناسی در هنگ کنگ به تصویر کشیده شده است.

متوسط هزینه های یک سال تحصیل دانشجویان رشته سم شناسی در هنگ کنگ

در چنین شرایطی می توان گفت که هنگ کنگ یکی از گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته سم شناسی است و نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

شرایط کار یک سم شناس در هنگ کنگ

افرادی که هنگ کنگ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند، به درآمدهای مناسبی پس از تحصیل نیز دسترسی خواهند داشت و می توانند زندگی خوبی در این کشور داشته باشند. برای مثال یک سم شناس در این کشور به طور متوسط در حدود 37500$ (دلار هنگ کنگ) در ماه درآمد کسب می کند و به همین دلیل می توان آن را در جمع افراد با درآمد خوب در این کشور قرار داد. در حال حاضر بسیاری از افراد پس از تحصیل در هنگ کنگ، ناچار به ترک این کشور می شوند.

چشم انداز شغلی Toxicology در هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل Toxicology در این کشور، وجود چشم اندازهای شغلی مناسب در این کشور برای فارغ التحصیلان می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های هنگ کنگ با همکاری دولت این کشور برای فارغ التحصیلان رشته سم شناسی مشاغل متعددی را در نظر گرفته اند. وظیفه اصلی سم شناسان در هنگ کنگ آزمایش محصولات جدید که اغلب شامل آزمایش روی حیوانات است را شامل می شود. علاوه بر این سم شناسان اغلب با مواد سمی و مواد با پتانسیل سمی ناشناخته کار می کنند. برخی از محبوب ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان Toxicology در این کشور عبارت اند از:

محبوب ترین مشاغل برای فارغ التحصیلان Toxicology در هنگ کنگشما نیز در صورتی که تمایل به انتخاب درست در رابطه با زندگی در خارج از کشور دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات Toxicology در هنگ کنگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • آیا برای تحصیل رشته سم شناسی در هنگ کنگ به ارائه مدرک کارشناسی نیاز داریم؟ به طور کلی، حداقل نیاز برای ورود به رشته سم شناسی در هنگ کنگ، داشتن مدرک کارشناسی می باشد. در غیر این صورت اجازه تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.
  • اصلی ترین الزامات برای ورود به مشاغل رشته سم شناسی در هنگ کنگ چیست؟ برای ورود به مشاغل گوناگون رشته سم شناسی در هنگ کنگ باید، مدرک کارشناسی ارشد و حداقل 7 سال تجربه تمام وقت در سم شناسی داشته باشید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *