ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در پرتغال

رشته سم شناسی در پرتغال

بر خلاف بسیاری از رشته های پزشکی، تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال یک امتیاز فوق العاده برای دانشجویان به حساب می آید. برخی از دانشگاه های پرتغال در رتبه بندی جهانی حائز رتبه های کم نظیری شده اند و به همین دلیل است که افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور دارند، باید رزومه ای درخور را ارائه کنند. البته باید در نظر داشت که برخی از دانشگاه های این کشور نیز در رتبه های ضعیف تری قرار گرفته اند و با رزومه های متوسط نیز می توان پذیرش تحصیلی خود را از این دانشگاه ها دریافت کرد.

در حال حاضر رشته سم شناسی یکی از رشته های تحصیلی نوظهور در دانشگاه ها است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که در تمامی دانشگاه های جهان، امکان دسترسی به این رشته وجود داشته باشد. با این حال مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی کامل شرایط تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال خواهند پرداخت تا اطلاعات دقیقی در این رابطه در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در کشور پرتغال چیست؟
  • آیا دانشگاه های پرتغال دارای اعتبار کافی برای تحصیل در رشته سم شناسی هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در کشور پرتغال برای متخصصین سم شناس چگونه است؟

بررسی روند تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال

یکی از چالش های اساسی که علاقمندان به تحصیل رشته سم شناسی با آن روبرو هستند آن است که نمی توان این رشته را از مقطع کارشناسی آغاز کرد و علاقمندان به آن باید مدرک کارشناسی مرتبط را در اختیار داشته باشند. از جمله مدارکی که می تواند مسیر ورود به این رشته را هموار سازد، مدرک پزشکی و داروسازی است که البته کمتر کسی تمایل پیدا می کند که از طریق این دو رشته خود را به رشته سم شناسی برساند. سایر رشته های کارآمد برای تحصیل در رشته سم شناسی عبارتند از:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • گرایش شیمی دارویی

زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر پرتغال برای تحصیل در رشته سم شناسی رواج دارد اما باید در نظر داشت که بسیاری از دانشگاه های این کشور، پرتغالی را به عنوان زبان تحصیل در این رشته می شناسند و به همین دلیل علاقمندان باید زبان پرتغالی را نیز بیاموزند. دوره تحصیل رشته سم شناسی به مانند سایر رشته های تحصیلی است و دانشجویان نیازی به گذراندن دوره های طولانی مدت برای تحصیل در این کشور نخواهند داشت.

بررسی روند تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال

معرفی بهترین دانشگاه های رشته سم شناسی در پرتغال

علاقمندان تحصیل رشته سم شناسی، روند ساده ای برای مهاجرت به پرتغال خواهند داشت چراکه 7 دانشگاه مطرح پرتغالی آماده پذیرایی آن ها در این رشته هستند و برخی از آن ها رتبه های بین المللی بسیار خوبی را به دست آورده اند. تصویر زیر به خوبی جایگاه بهترین دانشگاه های پرتغالی برای تحصیل در رشته سم شناسی را به تصویر کشیده است.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته سم شناسی در پرتغال

مزیت انتخاب پرتغال برای تحصیل در رشته سم شناسی آن است که دانشجویان با رزومه های تحصیلی مختلف می توانند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و کمترین دغدغه های مالی را نیز برای تحصیل در پرتغال به همراه خود داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال

یکی از مزیت های مهم تحصیل در پرتغال در رشته های مختلف تحصیلی آن است که دانشجویان برای پایان دادن به دوره تحصیلی خود نیازی به بودجه های سنگین ندارند و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا آرامش بیشتری برای آموختن دروس خود در دانشگاه داشته باشند. هزینه تحصیل رشته سم شناسی برای علاقمندان به این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 2500€ (یورو) در سال است که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه اندکی به حساب می آید.

از طرف دیگر برای زندگی در پرتغال در اکثر شهرهای این کشور، در اختیار داشتن 500€ (یورو) در ماه، برای گذران یک زندگی دانشجویی کفایت خواهد کرد. این در حالی است که دانشجویان به مانند اکثر کشورهای دیگر، قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کرده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

شرایط کار یک سم شناس در پرتغال

زمانی که دوره آموزشی فرد در پرتغال به پایان رسید، این فرصت را خواهد داشت که به صورت تمام وقت در این کشور به کار مشغول شده و هزینه های زندگی خود را با کیفیت بالاتری تامین کند. به طور متوسط یک سم شناس در این کشور 2890€ (یورو) در ماه درآمد خواهد داشت و اگرچه درآمدی بالاتر از متوسط درامد در این کشور است، اما نمی توان آن را در دسته درآمدهای عالی قرار داد. با این حال شرایط مناسب فرهنگی زندگی در پرتغال می تواند بسیاری از ایرانیان را جذب زندگی در این کشور کند. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *